ST1300 ja plexin asento??

Aloittaja Timppa, 24.08.09 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tästä saatiinkin mielenkiintoinen kysely elikkä missä asennossa on moposi plexi kun ajelet.
Alhaalla ja katselet yli,vai katselet läpi satoi tai paistoi??

Itselläni ei moista ongelmaa ole plexi aina samassa asennossa satoi tai paistoi. thumbsup1
Ja yli katsellaan.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mulla oli pannarissa klasi melkein aina alimmassa asennossaan, sekä  maantieajossa että mutkapätkillä.

Tykkäsin kun tuuli tulee suoraan rintaan tasaisesti,  eikä pyörteile/puske selkään.

En juuri sateellakaan nostellut ylös.

tuossa vaan nopeuskin vaikuttaa, ajan siis hitaalla / mutkapätkät pleksi alhaalla
ja sitten >80-90km/h pleksi aina ylhäällä.
Voisin ruksata 4 täppiä. mutta hyvä kymysys

Melkein sanoisin niin, että jos käytät korvatulppia -> ajat pleksi alhaalla thumbsup1

Normaalioloissa ajan plexi sen verran ylhäällä että juuri näen sen yli eli en tykkää ajaa niin että joutuu katsomaan läpi. Näin aseteltuna kypärä on täysin hiljainen, vaikka tulpilla ajankin. Sateella nostan vielä hiemen ylemmäs ettei sade ropsi kypärään. Joskus tosikuumalla Italiassa ajeltiin plexi alhaalla, mutta kyllä sitten oli kypärämeluakin.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

hondamania, eikös sulla ollut ne steintunet 8-[
tuli noista korvatulpista vaan mieleen

Normaali ajossa katson pleksi läpi, sateella juuri pleksi yli että näkee tietä paremmin.

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"hondamania, eikös sulla ollut ne steintunet 8-[
tuli noista korvatulpista vaan mieleen

On, mutta normaali tasaisessa ajossa pakoääniä ei edes kuule. Vain kiihdytyksessä. Suurin kypärämelu tulee aina tuulen suhinoista. Olen käyttänyt tulppia vuodesta 1981 ja ikinä en enää aja ilman tulppia, vaikka on Suupertin C2 kypärä.
Mikä ihana hiljaisuus tauolla kun ottaa kypärän pois ja tulpat korvista.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Mulla pleksin asentoon vaikuttaa kaikkein eniten lämpötila ja se jos sataa. Täytyy kyllä kehua tuota säädettävää pleksiä, on se niin käytännöllinen. Parempikin se voisi olla mm. melun osalta, kuten täällä on keskusteltu, mutta ilman pleksiä en varmaankaan osaisi tulla enää toimeen.

Pleksi täysin alhaalla:
- Aivan julmetun kuumilla säillä, kun kaipaa ilmavirran viilennystä, oli vauhti mikä tahansa.
- Hitaassa vauhdissa, kun pyörää tarvii manööveerata tai muuten haluaa nähdä tien edessä tarkkaan esim. kaupunkiajossa, sorateillä jne.
- Mutkateillä, kun halua nauttia vauhdin tunnusta ja samalla nähdä tien optimaalisesti.

Pleksi väliasennoissa, niin että kuitenkin katse suuntautuu pleksin yli:
- Lämpötilan mukaan säätelen kypärälle tulevan ilmavirran määrän.
- Melun säätö eri nopeuksissa matka-ajossa, vaikka lähes aina pidän tulppia korvissa.
- Joskus sateella joutuu ilmaa ohjaamaan visiirille niin, että pisarat puhaltuvat pois ja visiiru ei huurru.

Pleksi täysin ylhäällä tai lähes, ja katson sen läpi:
- Silloin kun sataa ja haluaa pysyä kuivana
- Osuu ötökkäparveen
- Kun on aivan järkyttävän kylmä. Tällöin pleksi ei tosin taida olla ihan yläasennossa, vaan niin, että se suojaa kyynärpäitä ja käsivarsiakin viimalta.

Mielestäni pleksi saisi olla hieman pidempi ja täysin ylösnostettuna suojata paremmin käsille ja kylkiin tulevalta viimalta. Mutta, ehkä juuri tätä ongelmaa varten ovat ne katteen ja peilin ympärille tulevat lisäohjaimet.

IMHO
t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Powered by EzPortal