bensiinin lisäaine

Aloittaja niksu, 08.08.22 - klo:09:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko kokemuksia bensiinin lisäaineista? Olisiko hyötyä paljon ajetussa 1300 ruiskussa puhdistusaineista. Voisiko vaikuttaa esim. kuuluisan 5 haaraisen puhtauteen, vahapatruunan toimintaan ja yleensäkin käynnistys- ja tyhjäkäynti asioihin? Markkinoilla näkyy olevan aineita jotka puhdistavat,aineita jotka lisäävät potkua ja vielä erikseen aineet joita käytetään säilöntäaineena pitkässä seisonssa. Viimeksimainittua olen käyttänyt ja kevätkäynnistys sujunut ongelmitta. Säilytys lämpimässä, joten olis ehkä startannut ilmankin.
Nyt kysyn ehkä eniten tuon järjestelmän puhdistusaineen perään. Ainetta riittää ohjeen mukaan 60 litraan. Mitä jos kokeilisi puolittaa pullollisen kahteen tankilliseen!? Eli jos on jo kokemuksia ko.aineista olisi kiva kuulla niistä ettei heittäisi rahaa turhuuteen tai aiheuttaisi harmia.

Vuodesta 2006 ja toinen 1300:nen menossa , mulla kans n + 10 koko talvi enkä oo koskaan laittanu mitään lisäaineita, tankki piripintaan  - napa irti akusta eikä sitte muuta ja aina onlähteny kuin palmun alta keväällä.

vinkki : se haarahärvelin kun putsaa ja nostaa n. 5 cm ylemmäs niin ei enää tukkeudu.

Eipä tiedä mitä tollaset aineet tekee letkuille/jatkolaloille ???

Moro
Ostaessani nykyistä pyörääni myyjä sanoi, että pitää aina välillä laittaa jotain ruiskun puhdistusainetta tankkiin. Tällä kuulemma vältetään ne käyntihäiriöt joita ilmenee aika ajoin.
Käyntihäiriöitä oli muutaman kerran. Yleensä pitemmän ajon jälkeen seuraavana päivänä ennen kuin moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Häiriöt hävisivät kun puhdistin paineilmalla ja brake cleanerilla 5-haaraisen. Häiriöt palasivat kuitenkin taas parin ajolenkin jälkeen.

Toisella puhdistuskerralla porasin jokaisen haaran muistaakseni 1,5 mm poralla, puhdistin huolellisesti ja laitoin paikoilleen. Ei ole ollut enää käynti- tai käynnistysongelmia. Myös talven jälkeen käynnistyy samalla tavoin kuin kesälläkin.

Lisäaineita en ole käyttänyt, ainoastaan normaalia 98 okt bensaa.
Siitä tulikin mieleen, että millä bensalla muut ajavat? Kai 95 okt toimii myös.

yhden kerran laitoin lisäainetta tankkiin syksyllä kun Motonetistä sain putelin ilmatteeks.
Sen jälkeen en oo kaadellut, ei kyllä mitään käynnistys ongelmiakaan ollut.

Bentsiini aina ollut 95 ja tankki täynnä lämpimään talveksi.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Oletteko seurannut kuinka paljon katoaa bensaa tankista talven aikana kun on säilytys noin +10-+15 astetta, ittekään en oo tullu seuranneeksi mutta samasa tilassa ajoleikkuri niin siihen näki hyvin tankkiin niin mittasin tikulla, oli reilu 10 cm pohjalla ja sitte helmikuun lopulla kun koetin käymään niin ei tippaakaan bensaa tankissa, eikä vuotoja havaittu (haju), uudet bensat tankkiin niin johan hörhti käymään.
Tuossa lämpötilassa sitä haihtuu aika paljon, kaverilla ulkosalla ajoleikkuri eikä haihdu kuulemma yhtään kuulemma.
- Raiteiltaan suistuneena jo vuodesta 1959 -
3XSS1000, AR19, SS1000FIN, SS1600K, SS2000, SS2000FIN, SS2000K, SS3000Batic, BB1500, BB1500FIN, 1500G, BB2000KG, BB3000K

12.08.22 - klo:12:06 #5 Viimeisin muokkaus: 12.08.22 - klo:12:12 käyttäjältä sepeteus
Lainaus käyttäjältä: Oksanen - 10.08.22 - klo:05:37
Moro
Ostaessani nykyistä pyörääni myyjä sanoi, että pitää aina välillä laittaa jotain ruiskun puhdistusainetta tankkiin. Tällä kuulemma vältetään ne käyntihäiriöt joita ilmenee aika ajoin.
Käyntihäiriöitä oli muutaman kerran. Yleensä pitemmän ajon jälkeen seuraavana päivänä ennen kuin moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Häiriöt hävisivät kun puhdistin paineilmalla ja brake cleanerilla 5-haaraisen. Häiriöt palasivat kuitenkin taas parin ajolenkin jälkeen.

Toisella puhdistuskerralla porasin jokaisen haaran muistaakseni 1,5 mm poralla, puhdistin huolellisesti ja laitoin paikoilleen. Ei ole ollut enää käynti- tai käynnistysongelmia. Myös talven jälkeen käynnistyy samalla tavoin kuin kesälläkin.



Lisäaineita en ole käyttänyt, ainoastaan normaalia 98 okt bensaa.
Siitä tulikin mieleen, että millä bensalla muut ajavat? Kai 95 okt toimii myös.

On foorumilla jossain noita testituloksia,kun jonain vuonna porukka testaili 95 okt ja 98 okt käyntiä/kulutusta.
1100:silla ja 1300:silla
kävi kyllä 95:sella mutta jotkut oli sitä mieltä että tuntu poweria olevan vähemmän ja kulutus 95:sella suurempi.

Kiitos vastauksista. Aloitin lisäaine kyselyn josko sitäkautta löytyisi ihmeparannus tuohon kauan vaivanneeseen satunnaiseen käynnistysvaikeuteen. Käynnistyy normaalisti vaikka yhdeksän kertaa mutta sitten iskee se pelätty kymmenes. Pröpöttäää,bensa haisee,sammahtaa kolahtaen,uusi startti ja taas uusi startti, kaasulla pakko pitää väkisin käynnissä vaikka sydäntä raastaa. Kun saa koneen lämpimäksi,edes kaksi tolppaa niin ongelma poistuu eikä lämpimänä uudelleenstarteissa mitään ongelmaa. Pari kertaa olen tarkastanut 5 haaraisen , ekalla yksi tukos,toisella puhdas. En ymmärrä,jos haaroitin tukossa,vahapatruuna viallinen luulisi että joka startti ontuu. Kun ollaan porukalla liikkeellä täytyy etukäteen käydä käynnistämässä kun ei tiedä onko se "kymmenes" startti vuorossa että ehtisi muiden mukaan. Lohdutuksena kuitenkin : Aina on liikkeelle päästy eikä kertaakaan tielle jäänyt.

Powered by EzPortal