Kierrosrajoitin

Aloittaja tiies, 26.06.22 - klo:21:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

st-95 puna-alue alkaa 8000 rpm.
Paikallaan punaiselle kiertääkin. mutta ajossa kuolee häiritsevästi jo 7000 rpm, kun alkaa rajoitin pätkiä.
Mitä tehtävissä?

Ei pitäisi katkoa noin aikaisin. Kuulostaa joko polttoaineen puutteelta tai sitten käyntinopeusmittari näyttää väärin, kannattaa varmistaa ulkoisella mittarilla.

Alkaako katkoa, jos kiihdyttää rajoittimelle hitaammin, siis ei täydellä kaasulla?

Pannari ei ole raikkaimmillaan enää noin ylhäällä, mutta ei se pätkiäkään saisi, pitäisi kiertää iloisesti punaiselle.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Arvaus mahdollisesta viasta. Bensahanan kalvossa pieni repeämä, eikä hana aukea täysin...ei saa riittävästi bensaa kuorma päällä. Tämä siis puhdas arvaus. Kokeile kiertääkö, jos hanan ottaa pois kokonaan.

Lainaus käyttäjältä: tiies - 26.06.22 - klo:21:50
st-95 puna-alue alkaa 8000 rpm.
Paikallaan punaiselle kiertääkin. mutta ajossa kuolee häiritsevästi jo 7000 rpm, kun alkaa rajoitin pätkiä.
Mitä tehtävissä?
Pitihän tuo kokeilla, milloin se rajoitin oikein tulee vastaan. Tosiaan 8000 alkaa punainen alue ja 9000 rajoitin astuu peliin ainakin kiihdyttäessä.
Harvoin sitä edes tuonne punaiselle asti tulee kierrätettyä.

Ville

Lainaus käyttäjältä: Wille - 26.07.22 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: tiies - 26.06.22 - klo:21:50
st-95 puna-alue alkaa 8000 rpm.
Paikallaan punaiselle kiertääkin. mutta ajossa kuolee häiritsevästi jo 7000 rpm, kun alkaa rajoitin pätkiä.
Mitä tehtävissä?
Pitihän tuo kokeilla, milloin se rajoitin oikein tulee vastaan. Tosiaan 8000 alkaa punainen alue ja 9000 rajoitin astuu peliin ainakin kiihdyttäessä.
Harvoin sitä edes tuonne punaiselle asti tulee kierrätettyä.

Ville

Mulla ainakin punainen alue alkaa 8500. Jos pannarin haluaa nopeesti kiihtyvän niin alota 2 aihteella ja sen jälkeen pidä kierrokset 5000 ja 6000 välissä. en oo koskaan tarvinnu noita kovempia kierroksia, kun on tota vääntöö.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 26.07.22 - klo:19:58
Lainaus käyttäjältä: Wille - 26.07.22 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: tiies - 26.06.22 - klo:21:50
st-95 puna-alue alkaa 8000 rpm.
Paikallaan punaiselle kiertääkin. mutta ajossa kuolee häiritsevästi jo 7000 rpm, kun alkaa rajoitin pätkiä.
Mitä tehtävissä?
Pitihän tuo kokeilla, milloin se rajoitin oikein tulee vastaan. Tosiaan 8000 alkaa punainen alue ja 9000 rajoitin astuu peliin ainakin kiihdyttäessä.
Harvoin sitä edes tuonne punaiselle asti tulee kierrätettyä.

Ville

Mulla ainakin punainen alue alkaa 8500. Jos pannarin haluaa nopeesti kiihtyvän niin alota 2 aihteella ja sen jälkeen pidä kierrokset 5000 ja 6000 välissä. en oo koskaan tarvinnu noita kovempia kierroksia, kun on tota vääntöö.

se punainen alue varmaan tuossa 1300 alkaakin 8500, mutta mulla myös 1100.

Kiitoksia vastauksista. Tuo tonipanin teoria kuulostaa uskottavalle,varsinkin kun vaikuttaa ettei tuo pätkimInen ala aina 7000 RPM

Ei auttanut bensahanan ohitus. Ruokahan tuolta loppuu kun kuitenkin osakaasulla 3/4-osaa kiertää niinkuin kuuluukin.
Voisiko neulojen säätö ylemmksi auttaa?

15.08.22 - klo:21:29 #8 Viimeisin muokkaus: 15.08.22 - klo:21:53 käyttäjältä tonipan
Voisiko bensasuodatin olla tukossa, tai tankin pohjalla pumpussa oleva sihti tukossa ??

Bensapumpun tuotto / minuutti on vähintään 6,4 desiä.

Letku irti suodattimesta, pumpulle pitää syöttää virtaa suoraan akusta tai irroittaa pumpun releestä liitin ja yhdistää musta ja rusk/pun johdot "hyppyjohdolla".

Tämän jälkeen pumppu ei pysähdy, vaikka moottori ei käynnisty. (Huom johtojen väri voi muuttua vuosimallien mukaan ja ABS/non ABS voi olla eri)

Laskee bensan johon astiaan, mistä määrä on helppo mitata.

10 sek. pumppaamisella pitää siis tulla reilu desi bensaa.

Minkähän verran pyörällä on ajetu ?

115 000 taisi juuri pyörähtää.
Kaasarit sekä venttiilit äskettäin säädetty ja pelaa muutoin hyvin.

Toimiko se ennen venttiilien säätöä?

17.08.22 - klo:09:22 #12 Viimeisin muokkaus: 17.08.22 - klo:09:40 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 16.08.22 - klo:21:56
Toimiko se ennen venttiilien säätöä?
Ei tietoa. Tuskin venttiileissä vika kuitenkaan on. Merkkiliikkeessä säädetty ja lähti talven seisottuaan (kylmässä tallissa) tosi nöyrästi käymään. Eikä muutoinkaan muuta poikkeavaa ole.

Käyköhan moottori kuumimillaan silloin kun siltä eniten pyydetään tehoja? Jospa venttiilien välys pieneneen silloin kun moottori kuumenee? Pako voi palaa, mutta imu ei pala. Tämä on vain pekulaatiota en noista paljoa ymmärrä.

Powered by EzPortal