Jakopään huolto

Aloittaja Hespannari, 28.07.19 - klo:12:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mittarissa 165 tkm, huoltokirjassa viimeisin vaihto 2008 ja mittarilukema 97 tkm elikkä edessä olisi jakopään huolto/venttiilien säätö samalla.  Mistä olette osia tähän ikiliikkujaan hommanneet?   Ja onko venttiilinvälyksissä ollut selkeästi korjaamista?? Omassa tuntuu hiukan polttoaineen kulutus kasvaneen ja välilä tussauttelee imusarjaan päin (liekö juurikin venttiili kantamassa ???? Purkamista tuntuu olevan edessä, mutta jos pari päivää tähän uhraa, niin onnistunee.  Vesipumppu lienee syytä samalla vaihtaa - entä termostaatti??  Hirmusti kysymyksiä :)   
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Osia olen nyt hankkinut Irlannista, Nutjob.ie on tämän hetken edullisin nettikauppa mutta niiden sivut ovat vaikeimpia käyttää. Jakoremmin vaihtoväli on 150 000 km eli jos nykyisellä on ajettu 70 000 km niin se tuskin on vaihdon tarpeessa. Totta kai sen voi tarkastaa, mutta jos otat sen irti niin se kannattaa asentaa takaisin samoin päin kuin se oli. Merkitsee hihnaan pyörimissuunnan ja asentaa hihnan takaisin pyörimään samaan suuntaan. Jos otat hihnan irti niin kannattaa tarkastaa myös kiristäjät, jos niissä on "ahdistusta" niin kiristäjät uusiksi.

Vesipumpun vaihtoon ei ole syytä ellet tiedä sen olevan rikki. Mikäli jäähdytysneste on vaihdettu aina välillä ja järjestelmässä ei ole ollut kraanavettä niin pumput kestävät hyvin.

Termostaatin voi testata ihan kattilassa, vainkka kinkkulämpömittarin anturi veteen ja kattila liedelle.

Venttiilinvälykset kannattaa tarkastaa. Ne elävät aina jonkin verran ja palasäätöisen koneiston kanssa tulee helposti harha, että kaikki on ok koska niiden tarkastusväli on pitkä ja venttiilinvälyksen muuttuminen on vähäistä. ST1100:n venttiilinvälysten tarkastusväli on muistaaksen 24 800 km. Mutta jos olet ajellut 165 tkm miinus 97 tkm eli 67 000 ja välyksiä ei ole tarkastettu/säädetty niin varmasti on säädettävää.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 28.07.19 - klo:14:08
Osia olen nyt hankkinut Irlannista, Nutjob.ie on tämän hetken edullisin nettikauppa mutta niiden sivut ovat vaikeimpia käyttää. Jakoremmin vaihtoväli on 150 000 km eli jos nykyisellä on ajettu 70 000 km niin se tuskin on vaihdon tarpeessa. Totta kai sen voi tarkastaa, mutta jos otat sen irti niin se kannattaa asentaa takaisin samoin päin kuin se oli. Merkitsee hihnaan pyörimissuunnan ja asentaa hihnan takaisin pyörimään samaan suuntaan. Jos otat hihnan irti niin kannattaa tarkastaa myös kiristäjät, jos niissä on "ahdistusta" niin kiristäjät uusiksi.

Vesipumpun vaihtoon ei ole syytä ellet tiedä sen olevan rikki. Mikäli jäähdytysneste on vaihdettu aina välillä ja järjestelmässä ei ole ollut kraanavettä niin pumput kestävät hyvin.

Termostaatin voi testata ihan kattilassa, vainkka kinkkulämpömittarin anturi veteen ja kattila liedelle.

Venttiilinvälykset kannattaa tarkastaa. Ne elävät aina jonkin verran ja palasäätöisen koneiston kanssa tulee helposti harha, että kaikki on ok koska niiden tarkastusväli on pitkä ja venttiilinvälyksen muuttuminen on vähäistä. ST1100:n venttiilinvälysten tarkastusväli on muistaaksen 24 800 km. Mutta jos olet ajellut 165 tkm miinus 97 tkm eli 67 000 ja välyksiä ei ole tarkastettu/säädetty niin varmasti on säädettävää.


HUOM !!!

1300:seen käy Opel omegan vm. 95 vesipumppu 220 e, kun Hondan oma on 730 e, vaihdettiin mun -06:seen. :) kun oli ajettu 170 000 km.

Tuossa on yhden skotlantilaisen ideoima ST1100:n vesipumpun tiivisteiden ja laakereiden korjaussarja. En ole itse asentanut tuollaista mutta sitä on hehkutettu. ebay.co.uk CMSNL:n hinta koko pumpulle näytti olevan 274.50 € plus alv.

Powered by EzPortal