Bensapumpun vaihto... turhaan ?

Aloittaja tonipan, 06.05.19 - klo:22:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

06.05.19 - klo:22:20 Viimeisin muokkaus: 21.05.19 - klo:09:30 käyttäjältä tonipan
VerdeP:n aloittamassa sähkövika-aiheessa sivuttu tätä bensapumppu ongelmaa. Vanhan bensapumpun pumppausteho ei riitä tai pumppu ylikuumenee ja pysähtyy kokonaan. Molemmat tapaukset hyydyttää pyörän. Minun pyörässä ei pumpun pumppausteho riittänyt ja yli 110 km/h kaksipäällä pyörä hyytyi.

Alkuperäisen pumpun tilalle vaihdettu kaasarimallisen auton pumppu (vaihtamani pumppu tarkoitettu Honda Accord 86-89vm. autoon). Pumpun merkki/malli Airtex E8371, suodatin Airtex FS9.

Alkuperäinen pumppu irti tankista, pumppu tulee ulos muutaman sentin, jonka jälkeen pitää irroittaa pumppupaketista tankin kylkeen menevä letku, tämä liitos siis tankin sisäpuolella (lähtee vetämällä irti, ei ole klemmaria tms.). Tämän jälkeen pumppupaketti pitää taiteilla ulos tankista.

Sitten paketin alaosassa oleva alkuperäinen pumppu irti klemmarista. Pumppuun menevät johdot poikki ja pumppu irti paketista. Pumpun takaosassa oleva vaalea muovinen "lukkorengas" pois paikaltaan ja pumppu tulee pois paikaltaan. Suodatin verkon joutuu rikkomaan ja 4 muovista pinnaa katkaisemaan, jotta paineensäätimeen pääsee käsiksi.

Paineensäätimeen tehty M10 kierre siihen kohtaan mihin alkuperäinen pummpu oli liitetty. Uuteen pumpuun tehty myös M10 kierre ja uusi pumppu kierretty paineensäätimeen kiinni (liitoksen kierteeseen putkiteippiä). Katkaistuihin sähköjohtoihin uuden pumpun mukana tulleet liittimet kiinni ja johdot ruuveilla kiinni pumppuun (sininen johto pumpun + liittimeen ja musta - liittimeen, ainakin 91 mallisessa nämä värit).

Lopuksi suodatin paikalleen ja uusi pumppu klemmarilla kiinni samaan paikkaan missä alkuperäinen pumppu oli. Uuden pumpun mukana tuli pumpun ympärille tuleva kumi. Kiristysvara ei riitä ja alkuperäisessä pumpussa olleen kumin joutuu laittamaan lisäksi, jotta pumpun saa tulevasti paikalleen. Lopuksi koko paketti takaisin tankkiin.



06.05.19 - klo:22:53 #3 Viimeisin muokkaus: 06.05.19 - klo:22:58 käyttäjältä tonipan
Lisää

21.05.19 - klo:09:34 #4 Viimeisin muokkaus: 21.05.19 - klo:09:36 käyttäjältä tonipan
Vika oli sittenkin bensahanassa. Kalvo rikki. Bensapumppu tuli vaihdettua turhaan ?? Lohdutuksena ajatus, että uusi toimii seuraavat 28 vuotta  :)

Voisitko laittaa sen vanhan pumpun takas ja lähettää mulle sen Accordin  :)
No joo - vielä suurkiitokset tuosta ohjeesta ja kuvista.Harmittaa kun sun pyörän vika ei ollutkaan sama kuin mun - mutta hienoa kun sait pyöräsi vian selville.Omassa tämä "uusikin" pumppu (tai joku siellä tankin paikkeilla) juttelee samoin säännöllisin äänin joitakin minuutteja kun pyörän sammuttanut.Kuuleeko kukaan muu omassa pyörässään?
Turvallisia kilometrejä!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Lainaus käyttäjältä: tonipan - 21.05.19 - klo:09:34
Vika oli sittenkin bensahanassa. Kalvo rikki. Bensapumppu tuli vaihdettua turhaan ?? Lohdutuksena ajatus, että uusi toimii seuraavat 28 vuotta  :)

Niin kyselen jo omassakin jutussa mutta miten korjasit kalvon?Ois pari pvää aikaa saada oma "kalvo" kuntoon!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Powered by EzPortal