Akku

Aloittaja väkä, 06.04.19 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Näyttäis että Vartan AGM akku on kaputt jo yhden kesän jälkeen.Lepojännite 12.3v mutta startatessa kyykkää ladannutkin kaksi kertaa ei auta

Tähän akku juttuun vähän lisää täytyy ottaa omaan piikkiin tämä.AGM akulle täytyy olla omanlainen laturi tälläinen tavallinen älylaturi Itsellä cetek vanhempi malli ei lataa AGM akkua täyteen laturista täytyy löytyä lumihiutaleen kuva vika löytyi siitä.

14.06.19 - klo:18:15 #2 Viimeisin muokkaus: 14.06.19 - klo:18:41 käyttäjältä IC 77
Taisi taas sipata akku. Ei lähtenyt viimeksi käyntiin. Latasin akun eilen ja mittari näytti tänään lepojännitteeksi 12,5v
Ruuvailin tuon matolaatikon kiinni pyörään ja valot syttyy kyllä ja pumppu surisee, mutta ei startti inahdakkaan, releet vaan rapsuu.
Kyllä nämä nyky akut on aivan paskoja butt1
Edellinen Euroglobe kesti 2,5 vuotta.
Nyt MTX merkkinen aika tasan 2 vuotta, eli kaksi kesää=1 vuoden, ajettu vielä vähän.
Latailin vielä ylläpitolaturilla, Ctek ja Optimate.
Mummovainaan vanhassa DDR:ssä valmistetussa taskulampussakin kesti patteri pidempään.

Pitäskö koittaa tuollaista Numax Agm akkua?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Haikailin joskus jotain halvempaa akkua ja kysyin akkuliikkeessä, että kuinkahan tuollainen pyörässäni toimisi niin myyjä sanoi, että voi olla ettei starttaa ensimmäistäkään kertaa. Hain sitten Yasan.

Minun pyörässä on alkuperäinen Yasa ja nyt menossa 12. kesä. Vieläkin pelittää.

Ei kestä Yuasatkaan enää kuten ennen, kyllä näin on.
Ennen vanhaan kesti. Varsinkin 90-luvun ja ainakin 2000 luvun alun ensiasennus Yuasat olivat kyllä todella laadukkaita respectii
Omassa liki uutena ostamassani vm.2001 Ninjassa kesti alkuperäinen Yuasa yli 10 vuotta. Ninja on edelleen tallissa.
Työnantajalle tuli uutena ostettu vm. 2000 Honda HR-V, sen originellilla made in Japan Panasonic akulla mentiin 11-12vuotta.
Moottoripyörällä on menty yli 20 vuotta. Harrasteautoja on ollut vuodesta 1996 katkeamaton letka, nytkin 3 kpl.
Joten akuista ja kausi ajoista on jonkinmoinen pers'tuntuma butt1  on säilötty taivas alla, ensi alkuun. Nyt on ollut kylmää, lämmintä tallia, 20 vuotta.
Lataan akut talvella pari kertaa hyvälaatuisilla latureilla, Optimate ja C-Tec säilön ne myös talven viileässä tai pakkasessa.

Takaisin Yuasaan, ne alkuperäiset akut kesti. Jos luette orgia tai tätä foorumia, H-D foorumia tai pussihousupalstaa, kyllä on vaan akkujen taso laskenut.
Nykyään arpa peliä mikä kestää, kaikki akut taitaa tulla muutamasta akku tehtaasta. Ostit 200€,tai 39,90€ akun, on arpapeliä miten kestää.






Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Minulla kesti yasa yhden kesän ja seuraavana napapiirin kokoontumisen jälkeen alko temppuilla . Sain uuden ja otinkin 60 € akun tilalle , tämä on nyt yhtä vanha ja toimii vielä ?? Dieselin akku oli 10 v vanha ja toimi kyllä mutta viime syksynä varmuuden vuoksi vaihdoin uuteen , onkohan niissäkin taso laskenut , miten tämän käy , ehkä auto vaihtuu .

14.06.19 - klo:20:35 #7 Viimeisin muokkaus: 14.06.19 - klo:22:03 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 14.06.19 - klo:19:13
Ei kestä Yuasatkaan enää kuten ennen, kyllä näin on.
Ennen vanhaan kesti. Varsinkin 90-luvun ja ainakin 2000 luvun alun ensiasennus Yuasat olivat kyllä todella laadukkaita respectii
Omassa liki uutena ostamassani vm.2001 Ninjassa kesti alkuperäinen Yuasa yli 10 vuotta. Ninja on edelleen tallissa.
Työnantajalle tuli uutena ostettu vm. 2000 Honda HR-V, sen originellilla made in Japan Panasonic akulla mentiin 11-12vuotta.
Moottoripyörällä on menty yli 20 vuotta. Harrasteautoja on ollut vuodesta 1996 katkeamaton letka, nytkin 3 kpl.
Joten akuista ja kausi ajoista on jonkinmoinen pers'tuntuma butt1  on säilötty taivas alla, ensi alkuun. Nyt on ollut kylmää, lämmintä tallia, 20 vuotta.
Lataan akut talvella pari kertaa hyvälaatuisilla latureilla, Optimate ja C-Tec säilön ne myös talven viileässä tai pakkasessa.

Takaisin Yuasaan, ne alkuperäiset akut kesti. Jos luette orgia tai tätä foorumia, H-D foorumia tai pussihousupalstaa, kyllä on vaan akkujen taso laskenut.
Nykyään arpa peliä mikä kestää, kaikki akut taitaa tulla muutamasta akku tehtaasta. Ostit 200€,tai 39,90€ akun, on arpapeliä miten kestää.


Bisnes on bisnestä,ei näitä normi hintaisia akkuja ole tarkoituksella tehdä kestäväksi.Se on rakenteesta ja materiaaleista kiinni mikä kestää.Ajatellaan noiden hybridi autojen akkuja esim toyota niiden akuilla on 8 v takuu ja mitä olen kuullut kestävät vielä pitempäänkin.Eli ei edes haluta tehdä halpaa ja hyvää.

FF1pan

Olen viime vuosina käyttänyt pyörissä Bilteman geeliakkuja. Pannarissa ollut akku 5 vuotta ja vielä riittää virtaa. Pidän talvet ylläpitolatauksessa.

Nyt ostin vaihteeksi erimerkkisen akun kokeeksi.
Nyt on Exide 11.2A Agm akku. Maksoi 59€ ja paketin mukaan taisi kylmäkäynnistys virta olla 205. Ainakin Optimate laturi lataa agm asennolla, kait korkeammalla latausjännitteellä.
Saa nähdä kestääkö taas sen 2 vuotta.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 04.07.19 - klo:13:28
Nyt ostin vaihteeksi erimerkkisen akun kokeeksi.
Nyt on Exide 11.2A Agm akku. Maksoi 59€ ja paketin mukaan taisi kylmäkäynnistys virta olla 205. Ainakin Optimate laturi lataa agm asennolla, kait korkeammalla latausjännitteellä.
Saa nähdä kestääkö taas sen 2 vuotta.

Mistä ostit akun? Oliko valmiiksi hapotettu. EBAY myy tuota akkua happopatruunoilla mutta ei taida kannattaa sieltä tilata jos liikkeesrä saa tuohon 59€ hintaan. Nyt käytössä varta akku, ikää jo 8 vuotta joten pakostakin pian tiensä päässä.

Akku ei ollut valmiiksi tehtaalla hapotettu. Tuli happopatruuna mukana ja itse hapottelin ja latasin puolipäivää Ctekillä täyteen. Sitten annoin tekeytyä yö yli, ennen kuin laitoin pyörään kiinni. Tuollainen ohje oli jossain akku maahantuojan sivuilla.
Akku tarttui mukaan mökki reissulla,Vitikaiselta Varkaudesta, taitaa olla Fixus ketjua. Jätin vanhan sipanneen akun vaihdossa.
Maksoi tuon 59€ aika kilpailukykyinen hinta. Edelliset MTX ja Euroglobe olivat 50€ luokkaa.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Ostin Bilteman geeliakun 39,90€ Hyvin pelaa ainakin Ducati multistadas ja kyllä pan narikkaan ainakin käynnistyi sillä 😊

Powered by EzPortal