Pleksin naarmut!

Aloittaja Obelixxx, 16.05.09 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mulla on tossa ST1300 isompi pleksi Cee Bailyes, jossa on reikä alhaalla ilmeisti alipaineen poistoa ajatellen, joka on kuljettajan kannalta huono, koska ilmavirtaa siitä reiästä tulee keskelle naamataulua, siis tykkään ajaa visiiri auki!
Vielä tosta isommasta pleksistä nii mulle siitä ei ole mitää hyötyä, mutt eukon (kyytiläisen) on kuulemma paljon parempi, huminat ja pyöreilyt on huomattavasti pienemmät.

Ai nii se pääasia miks tän osion aloitin nii tuntuu että tää Cee Bailyes pleksi on paljon helpommin naarmuuntuva kuin alkuperäinen pleksi, joten onko jollaan mitää keinoa naarmujen poistoo, siis muutakuin "ostaa uusi"!
Tän pleksi ikä on vasta toinen kesä menossa!

Huomasin saman asian kun laitoin bemarin LT:seen aikanaan  ton ceebaileysin lasin, naarmuuntuu aika herkästi.

Tilatessa tuli mukana ceebailyesin omaa mömmöä jolla lähtee pienimmät naarmut. hat1

Tuolta sitä kaikkee saa, mutt mutt se lontoo ei näin nuijalla oikeen taivu että mitä pitäis tilaa  :bounce:
http://www.ceebaileys.com/cycle/index.html

Käsittelin alkuperäisen pleksin Fareclan G3:lla, loppusilaus Star Briten plastic scratch removerilla (löytyy mm. Motonetin venetarvikeosastolta, 2 eri karkeutta). Työ vaati hikeä ja alkavan tenniskyynnärpään. Syviä naarmuja ei poista, mutta pleksi kirkastui kummasti. Olen pesun jälkeen pyyhkäissyt pleksin Star Britellä, niin pysyy hyvässä kunnossa koko ajan.
SS1000 PanFun kimppa

Tuohon pleksin hoitoon on olemassa "hieno" aine: Plexus
tuota näyttää myyvän tuo Pyramid-plastics (sama kuin lokasuojan jatkeet)
http://www.pyramid-plastics.co.uk/catal ... cts_id=525
Plexus. Quite simply the most effective product you can buy for cleaning, protecting and polishing clear and coloured plastics. Unlike other waxes Plexus actually seals the pores of the plastic making small scratches less visible, leaving a surface that is fresh, lustrous and protected. Plexus dries perfectly, no smears, no scratches, no smudges and no oily tacky or sticky residue. Plexus is anti-static and you can apply it in mere seconds, in one simple step for a showroom shine. Clearly the best!

tätä kehuttiin tuolla orgin foorumilla
viis sateesta tuntuu olevan ihan yhtä tyhjän kanssa

Jos vaikka tätäkin laitettaisiin kimppahommaan, hinta-arvio 14-15 euroa per 13oz pullo
tulisi samoilla rahdeille jne. mielipiteitä?

Pannaristi mukana,jos tilaus lähtee. _1_v

Jos tilaat, laita tulemaan niin testataan.

Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"Onhan se mukavampi katella maisemia
kirkkaan blexin läpitte. 22yikes   Tätä en nyt ymmärtänyt....siis mä kyllä kattelen sen plexin yli ja hyvin näkyy.
Eihän siitä sateella edes näe läpi??   thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

St1300:ssa ajetaan plexi ylhäällä joten siitä pitää nähdä läpi.
Hitaassa ajossa <80-90 km/h plexi sitten alhaalla ja antaa tuulen tuivertaa
Pikku sateessa pleksi suojaa hyvin.

Juuri näin,ja kypärän visiiri auki. thumbsup1

Kävin juttelemassa tosta pleksin naarmuista mikälieliikkeen kanssa ja siellä ne sano että pitäis olla paineilmalla toimiva masina millä hienoo, koska sähkönen voipi "haukata" ja paineilma masinan on vääntö hyomattavasti parempi kuin sähkömasinassa.
Siellä mikälieliikkeessä on pienen paineilma masina hinta 130€ 22yikes  , pitää vissii mennä tutkii ropparin "huippu" masinoita!

ymmärsin että tuo Plexus on käsin hinkattava hoito / vaha-aine.
Orgin puolella jotkut ovat tuota käyttäneet, ja pitäisi auttaa sadepisaroihinkin.
Nyt olen kokeillut RainX ja ViisSateesta aineita: Rainx toimi hyvin (2h), ViisSateesta ei ollenkaan.
ViisSateesta toimi hyvin auton takalasissa, mutta ei nyt muovissa.

Konekiillotus olisi asiaa, pieni paineilmakiillotin hyvä ajatus. Pitääkin vilasta motonetin tarjontaa

Jassoo poijaat.
Vai visiirit auki...... thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

suuria sanoja sanon ma.
Tässä on varmaankin kaksi koulukuntaa, eli sähköplexillä ajavat ja kiinteällä plexillä ajavat.
Pannarin ominaisuudet vaikuttavat tuohon, en voisi kuvitella ajavani visiiri auki, jos plexi olisi alhaalla.
Tosin ajan suurimmaksi osaksi visiiri alhaalla, mutta esim kesäkuumalla kaupunkipyörittelyssä on
nautinto nostaa visiiri ylös ja nauttia. bikeri
Visiirin huurtuminen ei ole ongelma, kun on pinlock. Kysymys on oikeastaan pelkästään nauttimesta,
mitä varten koko pannari onkin hankittu. Kuinka epäturvallista on ajaa visiiri auki, niin tuskin
niin vaarallista kuin avokypärällä. Onko umpikypärä turvattomampi avatulla visiirillä kuin clipclap-kypärä?
Silmät on aina kuitenkin suojattu silmälaseilla, joten ihan itikat eivät pupilliin osu ja toiseksi St1300
pleksi tosiaan suojaa hyvin, vaikka ajaisi sataakuuttakymppiä

Tästä tuli mieleen kun muutama vuos sitten ajelin Oulussa kaapunnilla ihan kävelyvauhtia.(en muista mikä pyörä)

En ehtinyt kuin juur visiirin nostaa ylös nauttiakseen vilvoittavasta ilmavirrasta helteisellä kelillä.

Samassa lens joku iso ötökkä vasempaan silmään ja perkale kun kävi kipeetä.

Noh, emäntä katteli silmää et nyt kävi varmaan pahemmin kun näytti jotain "hilloa" olevan silmässä ja verenpunainen.

Ei muuta kuin lekuriin ja tuomio oli et silmästä repesi/irtosi verkkokalvo. :compress:

Powered by EzPortal