Mustasavu

Aloittaja Pan nari, 01.06.17 - klo:09:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

 Kiitos kaikille vinkeistä tulppienvaihto auttoi tuohon ongelmaan.
Vielä tuosta bensamäärän varoitusvalon toimivuudesta irroitin kaikki piuhat jotka menee bensapumpulle mutta valo ei sammunut?

Tyhmä kysymys mutta mistä sesosta voi säätää?


06.06.17 - klo:08:38 #16 Viimeisin muokkaus: 06.06.17 - klo:08:46 käyttäjältä Pannukakku
Jos haluat tarkastaa bensanpinnan tunnistimen niin resistanssit ruskea-punan ja maan välillä tulisi olla noin 1350 ohmia kun tankissa on polttoainetta varmasti yli punarajan ja 0 ohmia kun tankissa on alle punarajan. Jos tunnistin on ok ja valo sen kun palaa niin epäilen ruskea-punan lyövän maihin jostain.

Seosta voi säätää ja ei voi säätää. Eli jokaisessa kaasuttimessa on pilottiruuvi, josta säädetään tyhjäkäyntipiirin seosta. ST:n, niin kuin useimpien isojen ysäripyörien, kaasuttimet ovat muuttuvakurkkuisia jolloin ainoa ikään kuin ruuvaussäätö vaikuttaa vain tyhjäkäyntipiiriin. Tyhjäkäyntipiiri syöttää polttoainetta koko ajan ja pääsuutin tulee mukaan kun kahvasta käännetään. Euroopan vientimalleissa tyhjäkäyntisuuttimen koko on 40 ja pääsuuttimen 128, joten pilottiruuvin vaikutus koko pakettiin on pienenpuoleinen.

Mutta tyhjäkäynnin seossäädöllä on vaikutusta koko pyörän toimintaan. Omassani oli ilmeisesti haettu laihempaa seosta kiertelemällä tyhjäkäyntiruuveja kiinni ja seurauksena oli huonosti kaasuun vastaava "traktori" joka myös kulutti enemmän kun luistit aistivat korkeamman alipaineen kurkuissa ja paikkasivat vajaakäyntistä tyhjäkäyntipiiriä.

Jos epäilet seoksissä olevan vikaa niin tehdasasetukset kannattaa palauttaa. Eli uusi ilmanpuhdistin, uusi ali-ilmansuodatin ja (jos siis haluat tehdä tämän itse) pilottiruuvit 1 7/8 - 2 kierrosta ulos sekä kaasuttimien synkronointi. Pilottiruuvit ovat hankalassa paikassa ja vaatisivat erikoistyökalun jotta niihin pääsee hyvin käsiksi ja synkronointi vaatii mittarin.

Joka tapauksessa pääpiirin seos säätyy itsenäisesti kurkuissa olevan alipaineen tai pikemminkin kurkkujen paineen ja ulkoilman paineen eron vaikutuksesta. Joten sellaista pappatunturityylin seossäätelyä näillä ei oikein voi eikä tarvitse harrastaa koska jos vehje käy tasaisesti, vastaa kaasuun kunnolla ja kulutus on luokkaa 5,5 l/100 km niin ollaan ainakin aika lähellä tehdasasetuksia.

Pyörähuoltamo ottaa noin 200 euroa synkkauksesta. Missä päin asut? Voin suositella JL-Bikeä pääkaupunkiseudulta. Persoonallisia, mutta asiantuntevia miehiä kun on kyse isoista japanilaisista.

Edit: Kysymys ei ole mitenkään tyhmä. Näiden kaasutinasioiden kanssa on painittu.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 06.06.17 - klo:08:38
Jos haluat tarkastaa bensanpinnan tunnistimen niin resistanssit ruskea-punan ja maan välillä tulisi olla noin 1350 ohmia kun tankissa on polttoainetta varmasti yli punarajan ja 0 ohmia kun tankissa on alle punarajan. Jos tunnistin on ok ja valo sen kun palaa niin epäilen ruskea-punan lyövän maihin jostain.

Seosta voi säätää ja ei voi säätää. Eli jokaisessa kaasuttimessa on pilottiruuvi, josta säädetään tyhjäkäyntipiirin seosta. ST:n, niin kuin useimpien isojen ysäripyörien, kaasuttimet ovat muuttuvakurkkuisia jolloin ainoa ikään kuin ruuvaussäätö vaikuttaa vain tyhjäkäyntipiiriin. Tyhjäkäyntipiiri syöttää polttoainetta koko ajan ja pääsuutin tulee mukaan kun kahvasta käännetään. Euroopan vientimalleissa tyhjäkäyntisuuttimen koko on 40 ja pääsuuttimen 128, joten pilottiruuvin vaikutus koko pakettiin on pienenpuoleinen.

Mutta tyhjäkäynnin seossäädöllä on vaikutusta koko pyörän toimintaan. Omassani oli ilmeisesti haettu laihempaa seosta kiertelemällä tyhjäkäyntiruuveja kiinni ja seurauksena oli huonosti kaasuun vastaava "traktori" joka myös kulutti enemmän kun luistit aistivat korkeamman alipaineen kurkuissa ja paikkasivat vajaakäyntistä tyhjäkäyntipiiriä.

Jos epäilet seoksissä olevan vikaa niin tehdasasetukset kannattaa palauttaa. Eli uusi ilmanpuhdistin, uusi ali-ilmansuodatin ja (jos siis haluat tehdä tämän itse) pilottiruuvit 1 7/8 - 2 kierrosta ulos sekä kaasuttimien synkronointi. Pilottiruuvit ovat hankalassa paikassa ja vaatisivat erikoistyökalun jotta niihin pääsee hyvin käsiksi ja synkronointi vaatii mittarin.

Joka tapauksessa pääpiirin seos säätyy itsenäisesti kurkuissa olevan alipaineen tai pikemminkin kurkkujen paineen ja ulkoilman paineen eron vaikutuksesta. Joten sellaista pappatunturityylin seossäätelyä näillä ei oikein voi eikä tarvitse harrastaa koska jos vehje käy tasaisesti, vastaa kaasuun kunnolla ja kulutus on luokkaa 5,5 l/100 km niin ollaan ainakin aika lähellä tehdasasetuksia.

Pyörähuoltamo ottaa noin 200 euroa synkkauksesta. Missä päin asut? Voin suositella JL-Bikeä pääkaupunkiseudulta. Persoonallisia, mutta asiantuntevia miehiä kun on kyse isoista japanilaisista.

Edit: Kysymys ei ole mitenkään tyhmä. Näiden kaasutinasioiden kanssa on painittu.

Kiitos vastauksesta Jl-Bike on tuttupaikka käyn siellä

Powered by EzPortal