Sammutus sivujalan varassa

Aloittaja himoski, 26.05.16 - klo:15:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Palaan pitkästä aikaa tähän aiheeseen. Kaiken takana oli tietysti sittenkin 5-haaraliitin. Puhdistus ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.

Lainaus käyttäjältä: Honikka_65 - 12.06.16 - klo:10:35
Sivuilla on keskustelua käyntiongelmasta ollut aiemminkin. Millähän tavoin sammutus sivujalan varassa aiheuttaisi käyntihäiriön? Sitäkin pitää siis kokeilla, sammuttaa koneen aina pystyasennossa. Kaikki keinot pitää yrittää.
Monilla on auttanut ilmanputsarikotelon alla olevan 5-haaraisen putkenliittimen ja kumiletkujen puhdistus. Minulla se ei auttanut, siellä ei ollut yhtään likaa. Tyhjäkäyntiongelma kylmänä vain pahenee koko ajan. Nykyään jokainen käynnistys on hankalaa, kone ei käy kylmänä yhtään tyhjäkäyntiä, kaasulla vain yli 2000rpm kone pyörii. Kulutuslukemat ovat jonkin verran suuremmat kun lähtee ajamaan. Kone alkaa toimimaan vasta kun käyntilämpöisen koneen (3 tolppaa lämpömittarissa) sammuttaa ja käynnistää uudelleen, tällöin myös kulutuslukemat asettuvat normaaliin. Se viittaa kyllä johonkin anturi- tai elektroniikkavikaan. Kylmäkäyntipiiri ja sen vahapatruuna näyttäisi toimivan kunnolla, tarkistin juuri eilen purkamalla ilmanputsarikotelon pois ja käytin konetta ilmanputsarikotelon IAT-sensori kytkettynä! Tulpat on myös keväällä vaihdettu, ei auttanut.
Tyhjäkäynnin nostaminen hiukan saattaa joskus auttaa!
Kerroppa jos löydät vian.

Huomasin näitä jutusteluja selaillessani tämän kylmäkäyntiongelman. Itselläni oli samanlainen propleemi männä kesänä, ongelmaksi ilmeni moottorin lämpötila-anturi, joka antoi testeriin ihan ihme lukemia. Anturi vaihtamalla vaiva korjaantui. Mullakaan kone ei suostunut käymään alle 2000:n kierroksen, mutta lämmettyään toimi moitteettomasti. Jos vaiva on jo korjattu, niin sitten anteeks  :o . Samalla kyllä putsattu myös letkuhärpäke, kun kerran potilas oli auki...

No niin,jokohan löytyi se tyhjäkäyntivaivan ydin. Ei siis aina välttämättä 5 haarake vaan lämpötila anturi. Missä sijaitsee, onko vaihto vaikea ja mistä saa uuden anturin??

Eikös kolmas vaihtoehto ole se  vahapatruuna käikäle. Littyy tyhjäkäynti ongelmin. Siitä on ollut paljon tarinaa foorumilla.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: niksu - 24.01.17 - klo:12:47
No niin,jokohan löytyi se tyhjäkäyntivaivan ydin. Ei siis aina välttämättä 5 haarake vaan lämpötila anturi. Missä sijaitsee, onko vaihto vaikea ja mistä saa uuden anturin??

On kuulemma aika hankalassa paikassa, joutuu purkamaan aika paljon. Itse osa maksaa muutaman kympin.

Powered by EzPortal