Vaihdenäyttö

Aloittaja jarska, 27.04.09 - klo:16:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

25.11.09 - klo:08:53 #60 Viimeisin muokkaus: 25.03.13 - klo:12:45 käyttäjältä jarska
Ostin eilen Oulun Stormilta viimeisen maassa olevan vaihdenäytön ST1300 -08 malliin. Asennuksessa meni ahaa- periaatteellakin vain 2,5 tuntia.

Tässä pari kuvaa asennuksesta.

mistä vedit kaapelin liittimelle?
pitikö tankki nostaa/irrottaa vai kuttaperkan irrostusta?

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"mistä vedit kaapelin liittimelle?
pitikö tankki nostaa/irrottaa vai kuttaperkan irrostusta?

Tankkia nostamalla sain piuhan pujoteltua.

Koko homma alkoi pleksin irroituksella. Sitten peilit, muutamat muoviniitit ja ruuvit irti ja mittaristo käsiin.
Mittaria avatessa isokantaisten ruuvien lisäksi pitää avata kaksi pienempää ruuvia valojen säätökatkaisijan takaa.
Punainen liitin johon piuha tökätään löytyi takemman istuimen alta oikealta.
Hilut takaisin paikalleen, kone keskituelle ja käyntiin. Kun näytössä vilkkuu ykkönen, laitetaan ykkösvaihde päälle ja kaasutellaan kunnes näyttö kuittaantuu ja alkaa näyttämään kakkosta, kakkonen silmään jne. kaikki vaihteet vuorotellen.

25.11.09 - klo:21:07 #64 Viimeisin muokkaus: 25.03.13 - klo:12:51 käyttäjältä jarska
Kappas, tuo näyttää tutulta paikalta.

Ainut huono puoli noissa jälkiasennetuissa vaihdenäytöissä on etteivät näytä vaihretta kun painaa kytkintä.

Just kun lähestyy risteystä, monesti ennakoi kytkimellä ja vähitellen pienempää pesään ja kuinka ollakkaan, näyttö menee viivaksi kunnes taas päästät kahvan ylös.

Lainaus käyttäjältä: "lehtonen"Ostin eilen Oulun Stormilta viimeisen maassa olevan vaihdenäytön ST1300 -08 malliin. Asennuksessa meni ahaa- periaatteellakin vain 2,5 tuntia. :-k
Vois itsekin laitella tollaisen paikalleen.

Lainaus käyttäjältä: "Pannaristi"
Lainaus käyttäjältä: "lehtonen"Ostin eilen Oulun Stormilta viimeisen maassa olevan vaihdenäytön ST1300 -08 malliin. Asennuksessa meni ahaa- periaatteellakin vain 2,5 tuntia. :-k
Vois itsekin laitella tollaisen paikalleen.

Eipä tullut puheeksi. Kannattaa tiedustella Stormilta.

Lainaus käyttäjältä: "wage"no,mutta huh huh teidän kanssa
vaihde ja vauhti on selkäytimissä,ei edes kierroslukumittaria tarvi kattoo
asia paranoo,kun ajaisitte joskus reps1  reps1

noh
advride saitti kun katsotte
vai olenko väärässä seurassa??

Kiitos Jarskalle vaihdenäyttöjutusta. Mulla on ollut aiemmin Bemareita, joissa vaihdenäyttö on. Nyt kun olen ajellut muutaman vuoden Pannarilla (1300 v.05), niin näyttöä olen kaivannut kovasti. Ostin Stormilta H01 näytön tykötarpeineen, ja nyt olisi asennus edessä. Tuo sähkömiehen taito on vain aika heikossa kantimissa. Oliskohan Jarskalla tai jollakin muulla etevällä tietoa miten tuo H01 kytketään? Siinä johtosarjassa on kaksi päätä (toinen se ECU vissiin), ja toinen sitten johonkin. Toinen niistä on 2-napainen ja toinen 3-napainen. Lisäksi on pitkä johto (musta/vihreä), mihinkähän se sitten pistetään? Sitten kun johdot on asennettu, niin ajettiin vissiin vaihteet läpi, jolloin peli etsii tarvittavat tiedot? Olikohan näin? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku viisas avittaisi. Mukavaa kesänjatkoa kaikille! Ripo

Joo.., ja kiitos tietysti Lehtoselle hyvästä selvityksestä myös. Johtoja näyttää olevan tuossa H01:ssä enemmän. Ripo

Lainaus käyttäjältä: "RIPO"Kiitos Jarskalle vaihdenäyttöjutusta. Mulla on ollut aiemmin Bemareita, joissa vaihdenäyttö on. Nyt kun olen ajellut muutaman vuoden Pannarilla (1300 v.05), niin näyttöä olen kaivannut kovasti. Ostin Stormilta H01 näytön tykötarpeineen, ja nyt olisi asennus edessä. Tuo sähkömiehen taito on vain aika heikossa kantimissa. Oliskohan Jarskalla tai jollakin muulla etevällä tietoa miten tuo H01 kytketään? Siinä johtosarjassa on kaksi päätä (toinen se ECU vissiin), ja toinen sitten johonkin. Toinen niistä on 2-napainen ja toinen 3-napainen. Lisäksi on pitkä johto (musta/vihreä), mihinkähän se sitten pistetään? Sitten kun johdot on asennettu, niin ajettiin vissiin vaihteet läpi, jolloin peli etsii tarvittavat tiedot? Olikohan näin? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku viisas avittaisi. Mukavaa kesänjatkoa kaikille! Ripo

Mulla kun oli vuosimalli -08, niin sopi suoraan penkin alla olevaan ecun liittimeen(vain 1 kpl liittimiä).

Tuota 2- liitin mallia ei ole tainnut kukaan vielä asentaa, eikös Niksukin luopunut hommasta?

Teen homman siten, että laittelen näytön sinne mittaritauluun lasin alle, ja vedän piuhat satulan alle asti. Siitä eteenpäin saavat ammattimiehet kytkeä loput. Kysyin Jyväskylästä Bike Forumin pojilta, että miten arvelevat hommasta selviävänsä. Olivat sitä mieltä, että homma onnistuu. Ovat tehneet niitä näyttökytkentöjä aiemminkin. Sitä en kysynyt, että onko ollut Pannareita.

No,vihdoin asennus onnistui! Nopeusanturin 3-napainen musta liitin sijaitsee oikean puolen sylinterien takana. Irroitin kaatumasuojan putkirungon. Kumilevyn takana muovipussissa on tämä liitin. Kytkentä siihen helppo. Avasin varovasti terävällä veitsellä ECU:lle menevän johtonipun teippauksen  ja kaivoin nipusta esiin keltaisen johdon jossa ohut vihreä raita.Kuorin varovasti eristettä runsaan sentin matkalta ja juotin  musta/vihreäjohdon (H01)siihen (en luota noihin rosvoliitoksiin) En viitsinyt tässä vaiheessa vielä viedä näyttöä mittaristoon vaan tein alumiinista pienen tuen kateruuvin alle oikealle puolelle ja piilotin johdon lisäkatteiden kumisuojuksen alle. Ei mielestäni paha ja TOIMII.

Lainaus käyttäjältä: "niksu"No,vihdoin asennus onnistui! Nopeusanturin 3-napainen musta liitin sijaitsee oikean puolen sylinterien takana. Irroitin kaatumasuojan putkirungon. Kumilevyn takana muovipussissa on tämä liitin. Kytkentä siihen helppo. Avasin varovasti terävällä veitsellä ECU:lle menevän johtonipun teippauksen  ja kaivoin nipusta esiin keltaisen johdon jossa ohut vihreä raita.Kuorin varovasti eristettä runsaan sentin matkalta ja juotin  musta/vihreäjohdon (H01)siihen (en luota noihin rosvoliitoksiin) En viitsinyt tässä vaiheessa vielä viedä näyttöä mittaristoon vaan tein alumiinista pienen tuen kateruuvin alle oikealle puolelle ja piilotin johdon lisäkatteiden kumisuojuksen alle. Ei mielestäni paha ja TOIMII.
Hienoo! Sun olis vaan pitänyt ottaa nippu kuvia..hmm..tai sit tulet meille talvella kylään ja asennat ne johdot :)

Nimimerkki "Iloitsinko liian aikaisin". Vaihdenäyttöni alkoi yllättäen vilkkumaan nelos-ja viitosvaihteilla,muut kyllä toimii edelleen joten uskon kytkentöjen olevan ok. Kun saavutan vitosella nopeuden yli 90km/h ja 3000r/min vilkkuminen alkaa ,ikävää parhaassa matkanopeudessa. Irroitin akunkengän ajatuksena ns. resetointi ja uudelleenohjelmointi muttei sekään auttanut!? Onko kukaan muu kytkenyt näyttöä "vanhenmpaan " 1300:seen? Vastaavia ongelmia? Entä uudempien yhdellä pistokkeella kytketyt näytöt? Mitään ongelmia?

Powered by EzPortal