Takajarrun laahaaminen

Aloittaja EPU, 08.02.15 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko muilla ollut vastaavaa tautia 1300 08  36tajettu.Takalevy lämpiää jo parinkymmenen kilsan ajon jälkeen.Sylinterit ja dual systeemi pelaa, ei jumissa.

Ei ny muuta keksi, kun että oletko vaihtanut jarrupalat ja jottei oo liikaa nestettä. Ny emsiksi.

Ootko satavarma että dual systeemmi toimii itse painin saman asian kanssa viime kesänä vika korjaantu kun avasin sen pikkumännän etupäästä ja rasvasin sylinterin jarruvaseliinilla sitten vasta palautti paineen takajarrulta pois

09.02.15 - klo:19:37 #3 Viimeisin muokkaus: 09.02.15 - klo:19:40 käyttäjältä jussi613
Lainaus käyttäjältä: EPU - 08.02.15 - klo:20:11
Onko muilla ollut vastaavaa tautia 1300 08  36tajettu.Takalevy lämpiää jo parinkymmenen kilsan ajon jälkeen.Sylinterit ja dual systeemi pelaa, ei jumissa.

duel ei toimi. olen sata varma duel ventiili pois ja puhdistus tai uusi ventiilin korjaussarja. kaikki muu mitä teet on turhaa.. jos olen väärässä niin lopetan ohjeiden antamisen koska et tiedä duel toimii muuten kuin purkamalla se akseli kyl liikkuu mut mäntä ei tuu mukana.

Tänään testasin silllai että keskituella ajelin viisi kilsaa .Eli  irrottelin  palat löysälle  dual systeemi heilui sentin ees taas mutta kun painoin takajarrua paine tuli myös tietysti dual sylinteriin ja laahasi taas.Täytyy laittaa korjaussarja.


Tuo takajarrun jumiminen voi johtua myös vanhasta jarrunesteestä. Mulla oli vanhat nesteet ja takajarru laahasi ihan reilusti mutta vaiva loppui nesteiden vaihdon myötä. Toinen asia mikä myös aiheuttaa jumia takajarrussa on se akseli jonka varassa jarrupalat liikkuu, siihen pitäs sipasta pikkusen kuparitahnaa, että palat liikkuu jouhevasti. Jarruja pitää myös joskus polkea oikein kunnolla, että männät saa jarrusylinterissä vodetta ja pysyvät liikkeessä paremmin.

joo nää "voisi" olla vikoja mut jos kuitenkin tekee niin kuin kerroin niin jää harrustu vähempään.. ;)

Nyt on dual korjaussarja vaihdettu, rasvattu  kaikki muu paitsi levy.Ja eikun  kantaa!

05.03.15 - klo:22:01 #9 Viimeisin muokkaus: 05.03.15 - klo:23:46 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: EPU - 05.03.15 - klo:20:35
Nyt on dual korjaussarja vaihdettu, rasvattu  kaikki muu paitsi levy.Ja eikun  kantaa!

Asiasta mitään tiedä, mutta itse kun viimeksi vaihdoin jarrupalat taakse niin otin vain hyllystä uudet......
mutta, mutta ne sattuikin olemaan etupään palikat.
Ei mene heittämällä paikoilleen tarkemmin ottaen ei mene lainkaan.
Eli tarkkana pitää olla, ne palat on erilaiset....
Ainakin orggis jarrupalat.  thumbsup1

Sitä yritin sanoa että ne etupalat ei mene oikeaan asentoon paikoilleen taakse ja varmasti ahistaa. on siellä niin pienet toleranssit.

Jossakin foorumilla on kuvat etupään ja takapään palojen eroista pieni ero mutta riittävä.

Täällähän se kuva on jarrupaloista
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Onko levy lämmin vai kuuma? Palahan on ihan likipiti kiinni levyssä ja levy lämpenee normaalistikin, polttaa ei saa.
Kun painetaan poljinta, nestepaine painaa mäntää, kun löysätään, paine laskee ja mäntä palautuu männäntiivistekumin
jouston verran.Ei siis kovin paljon.

Lainaus käyttäjältä: EPU - 05.03.15 - klo:20:35
Nyt on dual korjaussarja vaihdettu, rasvattu  kaikki muu paitsi levy.Ja eikun  kantaa!
Sano nyt vielä mitä se kantaminen tarkoittaa?. Eikö siis pyöri käsin? Ja kuinka tiukka se on, kuvaile.

Pyörä keskituella ja ajoin sata lasissa  5 kilsaa, levy menee tulikuumaksi.Kyllä se pyörii mutta ei mielestäni normaalisti.

Onko männät puhdistettu töhnästä / liasta milloin viimexi ?

Jarrunesteet ?

Eihän ne j-palat ota levyyn muulloin kuin jarruttaessa,,,lika ja hapettuminen aiheuttaa jumin  horisko
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Ei kai vaan jarruletkussa ole tukosta joka estää painetta palautumasta säiliöön päin.
Löystyykö jarru jos löysää ilmausroppua.

Powered by EzPortal