Ajotietokoneen kulutusmittari

Aloittaja IC 77, 20.09.14 - klo:23:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kesän ajelut meni hyvin nyt ajettu vähemmän ja alkoi kellon temppuilu,oli kellon aika väärin tuntisotalla,
Ja asensin oikeaan aikaan oli taas jonkun päivä päästä pielessä,,,  nyt 3-4 kerran jälkeen oikein,
Kulutus mittari oli aiemmin vähillä ajoilla näyttänyt keskikulutukselle,15 l/sataselle :o 


En kiinnittänyt siihe niin huomioo. kun ajelin kaupunki ajoo,nyt pari tankillista ajaneena, on keski kulutus 17-23 l/100km:llä

Ajotietsikan mukaan,, Jeesus Saatana iso-lohko jenkki 60-luvun alusta  vei saman,siis hiukka väheemän...viime tankilla oli tripin mukaan,200 km,ja meni tankkiin oli keskikulutus 7,05l /satkulle... kovin mitä olen mitannu ,,, ehken kutakuinkin oikein kaupunki ajossa, V-4:lle mitä muistelen vei VF 750 F Ja VF 1000R ja VFR 750,kaupungissa saman 7-9 litraa satkulle, aikoinaan...





Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

olisko näyttö vaihtunu kallona mittaukselle tai takajarru jumissa tai molemmat

23.09.14 - klo:22:56 #2 Viimeisin muokkaus: 23.09.14 - klo:23:33 käyttäjältä Timppa
Veikkaisin että mittari on vaan tankkauksen yhteydessä mennyt hetkellisen kulutuksen puolelle.
Vai onko litrat jaattu matkalla x 100 ? ja saatu nuo lukemat.....

Mittarihan menee automatix hetkellisen kulutuksen puolelle jos se "viimeinen" palkki vilkkuu ennen kuin tankataan.
Jos mittarissa on kuitenkin se AV polttoainejakajan kuvan päällä silloin taitaa mittaria oikeasti vähän "viirata" tai mopo kuluttaa oikeasti ihan liikaa.  doh1

Tuossa erittäin huono kuva siitä AV merkinnästä......

Ja toinen vieläkin huonompi kuva kuinka näytön yksiköt muutetaan.

Kolmas kuinka keskikulutus/hetkellinen kulutus muutetaan....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: mika.h - 21.09.14 - klo:09:22
olisko näyttö vaihtunu kallona mittaukselle tai takajarru jumissa tai molemmat

Eikös silloin mopo kuluttais järkyttäviä määriä bentsiiniä. Gallona on muistaakseni 3,7854L tai jotakin sinnepäin.
Se kun kerrotaan 17-23.....  22yikes
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Jarrut ei oo jumissa. Jenkki gallona on jotain tuota yllä mainittua,Britti gallona n.4,6 litraa. Ainakin 50-60 britti autoissa.
Pyörä vei viime tankkaukselle oikeasti tuon reilu 7 l/100 km. Josta suurin osa tien päällä ajoa. Aiemmin mennyt koko ajan 4,8-5,8 litraa. Sen 9tkm matkalla,mitä olen itte sillä ajellut.
Hetkellinen kulutus on ajotietokoneen mukaan todella 17-23 litraa sadalle,matka-ajossa :P  sehän muuttuu 15 s.välein.
Keskimääräinen,ajotietokoneen mukaan 17-20 l sadalle.
Viime ajoilla kello toimi,nyt ollut lumi/räntä sateessa 2-3 päivää,joten en ole ajanut.
Loppuviikolla taas ajelen,niin täyty ihmetellä kulutuslukemia.
En ole muuten ajanut tankkia niin lopuilleen että olisi vika palkki vilkkunut. aina tankannut 2 palkin kohdalla,ja mittari toimii.

Jotain vikoja noissa näytöissä,bensamittareissa on ollut palstalaisilla,mutten ole törmännyt tähän "kulutus" mittari vikaan...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lukemista päätellen sinun asteikko on siirtynyt km/litraa asteikolle.
t.pepe


ainakin itellä kulutus mittari ja kello sekoili startatessa kun akku rupes oleen finaalissa uusi akku korjas tilanteen

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 24.09.14 - klo:12:58
Jarrut ei oo jumissa. Jenkki gallona on jotain tuota yllä mainittua,Britti gallona n.4,6 litraa. Ainakin 50-60 britti autoissa.
Pyörä vei viime tankkaukselle oikeasti tuon reilu 7 l/100 km. Josta suurin osa tien päällä ajoa. Aiemmin mennyt koko ajan 4,8-5,8 litraa. Sen 9tkm matkalla,mitä olen itte sillä ajellut.
Hetkellinen kulutus on ajotietokoneen mukaan todella 17-23 litraa sadalle,matka-ajossa :P  sehän muuttuu 15 s.välein.
Keskimääräinen,ajotietokoneen mukaan 17-20 l sadalle.
Viime ajoilla kello toimi,nyt ollut lumi/räntä sateessa 2-3 päivää,joten en ole ajanut.
Loppuviikolla taas ajelen,niin täyty ihmetellä kulutuslukemia.
En ole muuten ajanut tankkia niin lopuilleen että olisi vika palkki vilkkunut. aina tankannut 2 palkin kohdalla,ja mittari toimii.

Jotain vikoja noissa näytöissä,bensamittareissa on ollut palstalaisilla,mutten ole törmännyt tähän "kulutus" mittari vikaan...


Olen samaa mieltä kun Pepe että sulla on asetuksessa KM/L jota mäkin käytän, eli pääset
17-20 km litralla joten esim. 100/20 = 5, 100 km kulutus silloin tasan 5 L/100 km.tai
100/17 = 5,88 L.

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 24.09.14 - klo:12:58

Jotain vikoja noissa näytöissä, bensamittareissa on ollut palstalaisilla, mutten ole törmännyt tähän "kulutus" mittari vikaan...

Mehän saadaan näppärästi selville asia, kun otat kuvan siitä mittaristosta niin nähdään mitä siinä oikein lukee...  :)
Ja liität sen foorumille.

En millään jaksa uskoa että tuo mittari olisi viallinen, sehän ei vaan käy japanilaisen tuotteen tyyliin.
Esim. autoissa harvoin sähkövikoja vs. eurooppalaiset pelit.

Mutta autot ei kuulu tähän.

Tuo akkujuttu oli kanssa eilen jo mielessä, nollaa kellon jos ei ole tarpeeksi paakia takana kun starttaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Jos ajotietokoneessasi lukee km/l kuten kuvassa 1 niin sen saa muutettua kuvan 2 ohjeella l/100km

Tuli hyvät neuvot,täytyy To-Pe katsoa pyörää...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Kyllä oli tosiaan pyörässä tuo "väärin" päin oleva näyttö päällä,nyt toimii kuten kuuluu.
Ohjekirjankin olen kyllä lukenut,mutten muista  wallhead tuota toimintoa siinä olevankaan...
Joten tuolta osin ei ole mitään vikaa...
Olisiko akun heikko varaustila pistänyt tuon toiminnon päälle?
Tänään taas kello sekasin ja molemmat tripit nollaantuneet :o
Pyörä seisoi 6 pv ajamatta,starttaa hiukan laislasti,mutta käynnistyi.

Kesällä mittasin akun jännitteen ja oli ainakin sen mukaan kunnossa,tosin reissussa tuli ajoa paljon joten varmasti latautui täyteen.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 02.10.14 - klo:15:46
Olisiko akun heikko varaustila pistänyt tuon toiminnon päälle?
Tänään taas kello sekasin ja molemmat tripit nollaantuneet :o
Pyörä seisoi 6 pv ajamatta,starttaa hiukan laislasti,mutta käynnistyi.

Ainoa murhe kymmenen vuoden aikana mulla on pannarissa ollut akun kestävyys tai oikeammin kestämättömyys. Alkuaikoina siitä takuuhuollossa huomautin- eivät löytäneet vikaa vaan sanoivat ilmiön olevan ABS- versiossa yleistä!!!
Mulla on varmaan kolmas akku ja aina Hondan suosittama yasa. Virtaskaa riittää yleensä viikon jälkeen käynnistämiseen. Mulla on tallissa ylläpitolaturi, jonka kytken jos ei starttaa- puolen tunnin lataus jo riittää.
Jänkhällä oltiin Maken ja AMCRoadin kanssa ja aamusella oli vain muutama lämpöaste. Oli hiinä ja hiinä että käynnisty.
Lounais-Suomen kimppa-ajoon lähdössä Unkalla aloin kelloa taas aikaan laittamaan. Olisko jäänyt pari minuuttia virrat päälle- ei edes naksahtanut enää- - kaverit työnsivät käyntiin. Perskele!!! viitsi kellon kanssa enää pelailla- muut näytöt OK.

Mulla kans ABS versio.
Mopo ulkona,kun ei ole tallia asunnossa,ja ajan ainakin tämän kuun vielä,sitten menee lämpöseen talliin kun tulee lumet thumbsup1
Ollut jo pakkas öitä joten varmasti vaikuttaa tuohon akun kestoon ja kuin hyvin lähtee käyntiin...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Tuuuuria ollu mulla sitte akun kanssa horisko  kun alkuperänen akku kesti 9:ttä kesää. lähti kyllä
vielä keväällä 3:nnen sammuttamisen jälkeen käymään, 03Biker  mutta nihkeesti joten vaihdoin uuteen
ettei tuolla reissuilla ala kenkkuilemaan. thumbsup1

Powered by EzPortal