Honda CTX 1300

Aloittaja Tynha, 19.01.14 - klo:19:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

19.01.14 - klo:19:00 Viimeisin muokkaus: 20.01.14 - klo:12:38 käyttäjältä Timppa
Hei pannaristit!

Lueskelin tossa erästä lehteä ja siinä mainittiin, että Hondan CTX 1300 olisi Honda ST 1300:n Pan Europeanin seuraaja.  Jäin vähän ihmettelee, että olisko näin?  Minun makuuni se ei ole, joten toivoin oikein tosissaan Pannarille oikeata seuraajaa matkapyöräksi.  Parasta olisi "päivitetty" kehtysversiolle nykyisen tyyppiselle mallille, joka pystyyvastaamaan tulevaisuuden matkapyörä haasteisiin yhtä hyvin kuin aiemmin ja nyt markkinoilla olevat Pannari mallit rd11 .  Onko kenelläkään "sisäpiirin" tietoa asiasta?
Hartsa

20.01.14 - klo:12:49 #1 Viimeisin muokkaus: 20.01.14 - klo:12:53 käyttäjältä Timppa
Ei mitään "sisäpiirin tietoa", mutta oletan että kyseinen mopotin on vastaava peli kuin Gold Wing:in vastaava kioski cruisailu mopo.
Molemmista hyväksi havaituista moottoreista ja rungoista on väsätty kuin väkisin lisää mopomalleja....
Sukulaisuus suhde näkyy selkeästi molemmista kun laittaa kuvat vierekkäin.

Takapenkille ei sovi kuin "riisitautinen" jos sekään ainakaan pitkälle matkalle.
Polttoaineen riittävyys on makuasia, mutta itse en ainakaan joka reissulla viitsisi kesken päivää kahta kertaa tankata.....(tankki 22l ??)
Tuulensuojaa ei taida paljolti olla.

Hyvä asia puolestaan on se että hieman katteita "uudistetaan" ja nykyaikaistetaan, mutta kyllä pitäisi tekniikkapuolellakin jotakin löytyä. Vaihdenäyttöä, 6. vaihde, renkaiden paineennäyttö, vakionopeus säädin........ thumbsup1
Onhan se hyvä että tarjontaa tulee mutta epäilen vahvasti kyseisten mallien "läpimurtoa" samalla tavalla kuin Pan European ja Gold Wing on tehnyt.

Laitetaanpas vielä molemmista kaunokaisista foto.

Lopuksi kädet ristiin kyynärpäitä myöden ja toivomaan että setä insinööri tajuaa Suomalaisen matkamopoilijan vision  pannarin seuraajista ja piirtää pikapuolin sellaisen pöydälleen ja valmistus alkaa.... f.i.r.s.t
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Ei se tämä CTX ole Pannarin seuraaja. On vain hyvä esimerkki siitä, ettei koko pyörää tarvitse keksiä uudelleen, vaikka tehdäänkin modernin näköinen fiilistelyväline.

Mutta tämä se voisi olla, konekin näyttää VFR:n padalta. On nähty jo ajelevan kaukoidän teillä, eikä sukulaisuudesta voi erehtyä. Ominaisuuksista en tiedä, mutta mikä tärkeintä hinta on tiettävästi saatu hyvin kilpailukykyiseksi entiseen verrattuna.

On kyllä aika keposen näkönen mopo,verrattuna nykypannariin.Näyttäs olevan ketjuvetonenkin,kyllä kardaani kunnon matkamopossa pitää olla.   thumbsup1
taitaa olla joku pienempi malli,näyttäs nuo merkit ihan kyllä pannarin tapasilta.Ota tosta nyt selvää mikä on.  :-\

FF1pan   rd11

21.01.14 - klo:11:07 #4 Viimeisin muokkaus: 21.01.14 - klo:11:12 käyttäjältä sepeteus
Jos tuo on uus pannari malli niiiiiin ei ikuna eikä varmasti jää mun haaviin !!!!
en halua ketjuvetoista mopoa enää ikinä, merkin ku sais vielä tosta suurennettua
niin näkis onko ne Hondalla tehny tosi suuren virheen, näyttäis kyllä vähän samanlaiselta ????
Otinpa vielä suurennuslasin katsoin tarkemmin, mutta ei paljon auttanu, mun mielestä siinä
Texti HONDAN päällä alkais Asp ja......jotain ???mut en oo varma.

Älkää panikoiko. :)

Kuvankäsittelyllä saa aikaan vaikka millaisen mopottimen... Ja täydestä menee, kunhan perässä on uskottavaa tekstiä eikä sitäkään liikaa.

Uskotaan vain omia silmiä, eli sitten jos ja kun se uutuus putkahtaa tehtaasta ulos. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tuo härpäke on oikealta nimeltään CFMOTO 650TR ja valmistetaan vissiin kiinassa (hyvän pyörän ovat kopioineet) thumbsup1

Tulihan se sieltä. Pakkaspäivän ajanvietteeksi kaivoin netistä kuvan ja pudotin pari Pannarin logoa mausteeksi. Alempana kuva, jossa se esiintyy Junak-nimisenä. Niin, että se siitä.

Toisaalta onhan siinä Pannarissa jotakin hyvää, tekniikka kelpaa edelleen ja muotoilu on kopioitu Kiinaan. Ja toisaalta, kilpailijat ajavat uusilla sähkökilkkeillä oikealta ja vasemmaltakin ohi. Onneksi näitä merkkejä ja malleja on jokaiseen makuun. Lähipäivinä ilmestyy alan lehti, jossa taitaa olla R1200RT, Triumphin Trophy ja uusin FJR vertailussa. Löytyisikö se oikea sieltä?

21.01.14 - klo:20:04 #8 Viimeisin muokkaus: 21.01.14 - klo:20:05 käyttäjältä Obelixxx
Yritin vastaa lainaammalla tota edellistä viestiä, mutt eipä onnistunnu??
Vaan noista hyvistä matkapyöristä mitä tossa oli lueteltu, on ehkäpä vielä parempikin olemassa! thumbsup1

PS. Jos toi Honda CTX 1300 on pannarin seuraaja nii voi pyhä sylvi! wallhead

Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 21.01.14 - klo:20:04
Yritin vastaa lainaammalla tota edellistä viestiä, mutt eipä onnistunnu??
Vaan noista hyvistä matkapyöristä mitä tossa oli lueteltu, on ehkäpä vielä parempikin olemassa! thumbsup1

PS. Jos toi Honda CTX 1300 on pannarin seuraaja nii voi pyhä sylvi! wallhead

Rentouru  horisko ctx ei oo Pannarin seuraaja, se on ihan eri käyttöön tarkoitettu. Sensijaan en ihmettelisi, jos uutuus perstuisi Vfr:n koneeseen.

Höh ! vai vfr:n kone.  Siinä on sama kone ku 1300 pannarissa.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 24.01.14 - klo:19:26
Höh ! vai vfr:n kone.  Siinä on sama kone ku 1300 pannarissa.

Kyllä pannarissa tulevassakin täytyis olla kunnon kone,mikä kestäis.eli Hondan v-4 honda_sign

FFipan  rd11

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 24.01.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 24.01.14 - klo:19:26
Höh ! vai vfr:n kone.  Siinä on sama kone ku 1300 pannarissa.

Kyllä pannarissa tulevassakin täytyis olla kunnon kone,mikä kestäis.eli Hondan v-4


Eikun V6 thumbsup1  Samalla lisää kuutioita ja vääntöä.....onhan siinä yks 5cm tilaa eteenpäin.....2 samanlaista sylinteriä lisää.
Se olis sit suurinpiirtein 1950ccm, 180hp, 550Nm..... bowdown
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 24.01.14 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 24.01.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 24.01.14 - klo:19:26
Höh ! vai vfr:n kone.  Siinä on sama kone ku 1300 pannarissa.

Kyllä pannarissa tulevassakin täytyis olla kunnon kone,mikä kestäis.eli Hondan v-4


Eikun V6 thumbsup1  Samalla lisää kuutioita ja vääntöä.....onhan siinä yks 5cm tilaa eteenpäin.....2 samanlaista sylinteriä lisää.
Se olis sit suurinpiirtein 1950ccm, 180hp, 550Nm..... bowdown
Joo! ja painoa ja polttoaineenkulutusta ja vaatii isomman tankin ym. 4 pyörää,se sitten on mönkijä. reps

FF1pan  rd11

Powered by EzPortal