Päitsin kierto - kimppojen kimppa

Aloittaja Mphessu, 02.10.13 - klo:15:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

07.06.14 - klo:21:36 #30 Viimeisin muokkaus: 09.06.14 - klo:14:10 käyttäjältä Mphessu
Niin on onnellisesti Päitsi ajettu. Oli mukavaa porukkaa reilu kolmekymmentä motoristia.
Kiitos kaikille osallistujille ja erityisesti etappivastaaville Pertille ja Meesselle+ HelmiWilhelmiinalle. Porukassa koimme paljon auringonpaistetta ja sitten Mäntässä  raivoisan ukkoskuuron, varmasti jäi muistijälkiä "Mäntän sightseeingistä".
Sain toimia perämiehenä ja otin reilut kolmekymmentä "TK-kuvaa". Käykääpä ihmettelemässä ja kommentoimassa TuPo galleriassa
http://www.panfun.fi/smf/index.php?action=gallery;cat=10

Tässäpä pari näytettä


Päitsi kierretty. Kiitos kaikille mukana olleille. Oli kiva nähdä tuttuja ja tuntemattomia.
Terv. Hannu

Länsirannikolta Naantalista kanssa kiitokset järjestäjille  thumbsup1
saatiinpa hienoa ja raikastakin keliä kokea reissulla,  horisko tulihan testattua
uudet kesä hanskat ja todetta ettei kestä vettä blääh !!! wallhead

No reissun saldoksi tuli kuitenkin 732 Km mukavia teitä koluttua, huonomminkin
voisi lauantain viettää(ja parannella päänsärkyä huomenna) 17.gif

Kotia on päästy täälläkin. 1350km ja 20 tuntia.

Kiitokset kaikille mukana olleille!

08.06.14 - klo:08:35 #34 Viimeisin muokkaus: 08.06.14 - klo:09:32 käyttäjältä Mphessu
 Kimppa-ajon onnea

Mitä useammassa kimppa-ajossa olen ollut mukana, myös ajonjohtajana,  sitä  paremmalta onnistunut ryhmässä ajo tuntuu.

Päitsillä pidettiin aina etapeittain lyhyet ajoinfot, jossa ideana oli oppia ajetusta etapista ja sitten kertoa ohjeita jatkosta.

Koko reitin nuotit ja ajotapaohjeet jaettiin myös kirjallisena lähdössä. Ne perusohjeet ovat monesti testattuja.

Nyt kiinnitti perämiehenä huomiota oikeat ajomuodot ja "aukon paikkaukset" muun liikennetilanteen mukaan. Se perussääntö, että aina ryhmän kärjessä ajava ajaa kaistalla keskiviivaa lähempänä  ja hänen takanaan taas siksakissa oikealla, on hyvin tärkeä. Siksak oikenee jonoksi kapeilla/mutkaisilla teillä ja vastaavasti tiivistyy lähes parijonoksi esim. liikennevaloissa. Liikkeelle lähdetään tulojärjestyksessä. Kimppa-ajoissa ei ohitella.   Oikea ajoryhmitys antaa turvaetäisyyttä.

Taajamissa ja risteyksissä tulee muuta liikennettä yleensä letkan väleihin. Tällöin aina auton takana olevasta tulee "kärkimies" ja hänen tulee siirtyä kaistan vasemmalle reunalle ja vastaavasti takana tulevat vaihtavat kohdallaan siksakissa paikkaa.

Mallisuoritusta pääsin kokemaan kotimatkalla Hämeenlinnan moottoritiellä. Meitä oli neljä pannaria moottoritien liikenteessä. Hannu 56, Antsa, Sandis+Eppu ja perämiehenä Mphessu. (Make oli hävinnyt jo horisonttiin - kiirus Irmelin luo inlove , parin viikon retken jälkeen).

Vähän väliä meidänkin piti ohittaa hitaampia. Jos ja kun ensin pääsi ohi vain kärkimies, niin heti auton taakse jääneet kolme vaihdoimme siksakissa paikkaa. Tätä jouduimme tekemään alvariinsa ja turvallinen ajo ja paikanvaihdot sujuivat kun tanssi.

Oli mukavaa olla ryhmässä mukana. Kun tiemme erosivat ystävälliset  kädenhuiskutukset lämmittivät mieltä. On hienoa ajaa kimpassa saman henkisten kanssa.


 03Biker Kiitoksia järjestäjille meidänkin puolesta.
Sateesta huolimatta hyvä päivä mukavassa seurassa.

Nahkapuku vähän kastui, mutta ei päässyt vesi läpi. Siitä kiitos Rukalle. thumbsup1


Terv. Hojare ja Anne

tee se nyt, huomenna voi olla.....

Isot kiitokset kaikille mukana olleille ja erityisesti Mphessulle valmisteluista ja Pertille ja Meeselle vetäjän hommista. Sään puoleen päivä näytti suomalaisen kesän kaikki elementit, mutta eipä tuo menoa haitannut. Emmehän ole sokerista.
Lehtosen Ristolle hatunnosto! Olet sinä vaan varsinainen "rautaperse" motoristi, pannaristien pannaristi.
Tapaamisiin taas, terveisin Eppu ja Sandis

08.06.14 - klo:14:40 #37 Viimeisin muokkaus: 12.06.14 - klo:16:53 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 08.06.14 - klo:08:35
Mallisuoritusta pääsin kokemaan kotimatkalla Hämeenlinnan moottoritiellä. Meitä oli neljä pannaria moottoritien liikenteessä. Hannu 56, Antsa, Sandis+Eppu ja perämiehenä Mphessu. (Make oli hävinnyt jo horisonttiin - kiirus Irmelin luo inlove , parin viikon retken jälkeen).


Ei mulla mihinkään kiirusta ollut, te vaan jäitte sen yhden auton tekemään ruuhkaan. Mukava reissu hyvin suunniteltu, varmaan se  ukonilma ja salamatkin tilattuna ennakkoon. kiitos kaikille mukana olijoille


 ajelu.gif  :) Kiitokset mukavasta reissusta kaikille, erityisesti  Mphessulle järjestelyistä sekä etappivastaaville Pertille ja Meesse + HelmiWilhelmiinalle. Kaikki hoitui hienosti ja päivä oli mukava irtiotto arjesta ja työnteosta. Täytyy jatkossakin pyrkiä mukaan reissuille joissa näkee uusia paikkoja ja mukavaa seuraa.

t. Antsa

09.06.14 - klo:19:01 #39 Viimeisin muokkaus: 09.06.14 - klo:20:07 käyttäjältä hojare
 thumbsup1 Joitakin kuvia Päitsiltä. Loppupäästäkin niitä oli tarkoitus ottaa, mutta sade hieman haittasi.
Kova veto muuten tuo Lumijoen miehen ajo. respectii  

Tuli muuten aika moottoripyöräpainotteinen viikonloppu. Sunnuntaina oltiin motoristikirkossa Tampereen Laukontorilla. Ei ole ennen tullut
ajettua paraatissa kotikylän pääkadulla. Soittivat kaiken lisäksi vielä oikein hyvää rokkendrollia. 1152413  Paikalla oli satakunta pyörää.
Eikä satanut vettä, eikä ukkostanut. bannana
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Kimppa-ajon haasteita

Kovasti on tykätty Päitsin ajosta (64 tykkääjää tähän mennessä pannarifoorumin ketjussa).
On kuitenkin varottava ylpistymästä ja hiukan on itseruoskintaankin aihetta.

Perämiehen vinkkelistä totesin kolmen ajajan ikuistaneen itsensä peltipoliisin kuvaan Ysitiellä 80- alueelle saavuttaessa. Varmaan oli kyse ns. jojoamisesta, kun nopeusalueen vaihtuessa salamavalon leiskahdus kohtasi kiihdyttäjiä. Näkökentässäni oli noin tusina pyörää ja havaitsin kolme välähdystä. Varmaan välähti ajajillakin - oli opiksi.

Toinen yllätys kohtasi vähän ennen Mänttää, nimittäin rankkasade. Tällöin loppupäästä muutama ajaja pysähtyi tien laitaan ja alkoi sadepukua pukemaan. Pysähdyin ja sovittiin heidän kanssaan, että ajavat suoraan HallinJanneen.

Muut olivat ukkosmyrkyssä kiertämässä Mäntän 10km sightseeingiä. Jäin Hallin risteykseen heidän paluutaan odottamaan ja liityin taas perämieheksi Sandiksen perään, joka totesi, että yksi ajaja ajoi väärään suuntaan Mäntässä. Tällaisia tilanteita varten on tärkeätä jokaisen tietää aina mikä on etapin tavoite ja sinne ohjaamista voidaan auttaa kännykän avulla.

HallinJannesta Vehoniemeen oli suunniteltu reitti parhaita mutkateitä. Sovittiin nyt lähdössä, että etapinjohtaja Meesse harkitsee sadetilanteen mukaan turvallisen reitin. Niinpä skippasimme mutkatiet ja ajoimme turvallisesti Oriveden kautta isompia teitä. Jäipä seuraavalle kerralle sitten katsomista ja tutustumista Mäntän taidekaupungin kohteisiin ja mutkateillä kanttaamista Längelmäen kirkkoa sananmukaisesti kiertäen.

Ajonjohtaja Mphessu

P.S. Ajelin Google Mapsin ukkelin avulla "valokuvaamon" ohi. Google Maps on oiva työkalu.

Upeata oli ajaa porukassa Vääksystä Pulkkilanharjun osuus, vaikka vähäinen matka porukan mukana tultiinkin.
Yksi huono ilmentymä, jonka viimeisenä ajaessa totesin, että keräsimme autoja jonoksi asti peräämme Vääksystä Kalkkisten risteykseen saakka (jossa erkanimme joukosta). En nähnyt mikä asian aiheutti, joku alinopeutta ajanut auto vai mikä.
Maisemien katselun piikkiin ei tämmöinen saisi mennä.

10.06.14 - klo:08:55 #42 Viimeisin muokkaus: 10.06.14 - klo:08:59 käyttäjältä Mphessu
  
Lainaus käyttäjältä: pepe - 10.06.14 - klo:08:36
Upeata oli ajaa porukassa Vääksystä Pulkkilanharjun osuus, vaikka vähäinen matka porukan mukana tultiinkin.
Yksi huono ilmentymä, jonka viimeisenä ajaessa totesin, että..

Mukavaa, että edes palan matkaa kerkisitte yllättäen mukaan ja hauskaakin oli ja jäktski maistui, kuten Hojaren hyvistä kuvista näkyy.
btw. Pari kertaa yritin viestittää nostamalla vasemman käden ylos ja avaamalla sormet ja peukalo muutaman kerran taivasta kohden. Käsimerkki tarkoitti, että laitapa valot päälle :D . Olit kivasti ilmoittanut poistuvasi Kalkkisten tienhaarasta ja moikattiin.
Sama "pimeä" perässätulija oli kiinnittänyt myös edessäni ajavan Sepeteuksen huomion.

Toinen yllätys oli Wingimiestemme ilmaantuminen ja sitten jo perinteinen katoaminen letkasta kotia kohden 22yikes


Hyvät merkit annoit - mulla vaan on "pitkät piuhat". Valot hoksasin kun käännyin Kalkkisten tielle.
Kätevästi kiersit kommentoimasta varsinaista sanomaani :)

Pulkkilan harjulla on hyvin maltilliset nopeudet myös liikennemerkein määrätty, alimmillaan vanhaa siltaa ylitettäessä.
Minusta Pertti veti etapin paikallistuntijana erinomaisesti. Perämiehenä seurasin myös peileistä liikennettä enkä mainittavampia ruuhkia havainnut enää Kalkkisten th:n jälkeen. Etapin päätteessä ei kukaan kommentoinut alinopeuksista. Mitä tulee tahattomiin ylinopeuksiin on niistä peltipoliiseista havainnot ja opit edellä jo kirjattu - ei kierretty  cool_smil

Powered by EzPortal