Kuinka mulle näin kävi.....? Custom vai Pannari

Aloittaja Oitzu, 11.07.13 - klo:18:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Alla oli kolme kesää CBF1000ABS -08 ja viime talven mittaan alkoi kutittaan vasemman jalan isovarvasta siihen malliin että aloin tosissani katsomaan Suizzan 1500 Intikkaa ja kävin paria oikein kauppaa hieromassa.

Noo, viime vkonloppuna aloin netistä katsomaan muita vaihtoehtoja ja eikun tiistaina vetäisin kaupoille ja jäi CBF :ä liikkeeseen ja kotia huristelin ST1300 ABS 2003:lla

Tässä nyt oon  pari iltaa miettinyt että mitä helvettiä on tullut tehtyä, äskenkin kävin hallilla taas päätäni pyörittelemässä ja ihmettelemässä asiaa....eikai auta muuta kuin vetää nahkat päälle ja lähteä heittään pieni lenkki mokomalla.


Lyhyesti sanottuna.... Järki aina lopulta voittaa..... cool_smil
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Illalla heitin sitten pikku lenkin ja otin vänkärin penkille painoksi yläkerran iloisen leskirouvan.
Ensimmäisenä hämmennyksenä on tuo pyörän ääni, ihan kuin ajais sähkömopolla, mitään ei kuulu paitti tuulen suhina maruzzin sinkkiämpärikypärän sisällä ja sekin lakkaa kun nostaa "tuulilasia" ylöspäin....sen jälkeen kuuluu vain tuttu normaali tinnitys molemmissa korvissa.
Toisena hämmennyksenä tuli toi pyörän ketteryys, se painaa yli 0,1 tonnia enemmän kuin CBF :ä ja silti on ketterämpi ja taipuu mutkiin jyrkemmin ja helpommin, ikäänkuin "yliohjautuisi".
Kaasukäsi väsyy nopeaa, mistä johtuu ??
Saako kahvoihin joitain korokepaloja jotta kahvat tulisivat ikäänkuin lähemmäs kuskia ?? Vai pitääkö saada tuo oluella hankittu pikkumasu litteemmäksi...
Kolmantena hämmennyksenä tulee se että ylinopeus-sakkojen saamisen riski kasvaa kyllä 10 potenssiin jos ei vilkuile nopeus/kiekkamittaria, vauhti ei tunnu missään.
Nahkojen alta pitää ottaa kaikki ylimääräinen vaatetus pois, täytyy kaivaa kevlari-farkut esiin, eturauhas-villasuojat voi jättää talven lumilautailuun jne.....
Leskirouva sanoi että vänkärinpenkki on jopa liian iso hänen persiilleen ja sanoi että menee vähän aikaa ajoasennon löytymiseen mutta loppukaneettina sanoi että tuuli ja vauhti ei tunnu lainkaan ja hyvin alkaisi jossain vaiheessa nukuttamaan jos reissu olisi pitkä.
Noo, totuttelu jatkuu....
   


""Kaasukäsi väsyy nopeaa, mistä johtuu ?? ""

Joko värinästä tai kaasukahvan puristamisesta. Pannarin kysessä ollessa tietenkin siitä jälkimmäisestä. Kaasun palautusjousi on aika tavalla voimakas. Itse pääsin tästä vaivasta eroon kokonaan asentamalla Throttlemeister-"kaasun kierto putken kiristimen", jolla voi lisätä kitkaa, jopa siinä määrin, että kaasu palautetaan käsivoimin. Näillä Pannarisivuilla on enemmänkin kirjoituksia tästäkin aiheesta.

hry:n kanssa samoilla linjoilla . Throttlemaisterin jälkeen ei kaasukäsi ole puutunut.

Lainaus käyttäjältä: hry - 12.07.13 - klo:13:21
""Kaasukäsi väsyy nopeaa, mistä johtuu ?? ""

Joko värinästä tai kaasukahvan puristamisesta. Pannarin kysessä ollessa tietenkin siitä jälkimmäisestä. Kaasun palautusjousi on aika tavalla voimakas. Itse pääsin tästä vaivasta eroon kokonaan asentamalla Throttlemeister-"kaasun kierto putken kiristimen", jolla voi lisätä kitkaa, jopa siinä määrin, että kaasu palautetaan käsivoimin. Näillä Pannarisivuilla on enemmänkin kirjoituksia tästäkin aiheesta.

Mikä helkutin totlemaster kaasun puristin .....? ! ? taidatte nyt Äijät oikeesti kus...ttaa mua märkäkorvaa !! Varmaan joku samanlainen vekotin kuin venäläinen persiinpäristin; ei mahu persiiseen eikä pärise ? ! ?
Antakaa nyt joku linkki jotta pääsen tzuumaan semmoista kurenauhakuristinta...

Semmonen pikku jutun huomasin silloin viikolla kun kävin ensimmäistä kertaa tuota kikotinta koeajamassa että kun liikkeen huolto-Jannu oli vaihtanut öljyt ja suodattimen niin kaveri ei ollut kiinnittänyt kunnolla sitä oikean puoleisen katteen pikkuhärpäkettä niin se lähti ensimmäisellä kilometrillä uudelle kiertoradalle ottaen kimmokkeen mun polvesta, sen verran ehdin peilistä katsoa että se muovilirpuke kenenkään takanatulevan tuulilasiin sentään osunut..... No lupasivat uuden lähettää postissa perässä tulemaan, maksaa kuulemma semmoiset 58,- egee maalattuna.... Tuli nyt vaan mieleen että mitähän muuta se huolto-Jannu jätti kiristämättä ?

13.07.13 - klo:17:13 #7 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:20:19 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 13.07.13 - klo:15:53
Semmonen pikku jutun huomasin silloin viikolla kun kävin ensimmäistä kertaa tuota kikotinta koeajamassa että kun liikkeen huolto-Jannu oli vaihtanut öljyt ja suodattimen niin kaveri ei ollut kiinnittänyt kunnolla sitä oikean puoleisen katteen pikkuhärpäkettä niin se lähti ensimmäisellä kilometrillä uudelle kiertoradalle ottaen kimmokkeen mun polvesta, sen verran ehdin peilistä katsoa että se muovilirpuke kenenkään takanatulevan tuulilasiin sentään osunut..... No lupasivat uuden lähettää postissa perässä tulemaan, maksaa kuulemma semmoiset 58,- egee maalattuna.... Tuli nyt vaan mieleen että mitähän muuta se huolto-Jannu jätti kiristämättä ?

On muuten aika kymysys,kannattas tarkistella itte jos mahdollista,jos jotain muuta löytyy,niin vie pyörä
huoltoon tarkistettavaksi
Kannattaa laskusta kattella mitä kaikkea mahdollista huollossa oli auki. knuppel2

Terv FF1pan


" Mikä helkutin totlemaster kaasun puristin .....? ! ? taidatte nyt Äijät oikeesti kus...ttaa mua märkäkorvaa !! "

Tuota, tämä Pannarifoorumi on herrasmiesten kerho, sen huomaa muustakin kuin jäsenten keski-iästä. Mieleeni ei tule yhtään kusetusta tai trollia, ainakaan niistä aiheista, joihin olen vastaillut. Joillekin on joskus jäänyt herne nenuun, mutta onhan sitä itse kunkin seistävä mielipiteidensä takana, jos niitä julkisesti menee esittelemään.

Mitä Pannariin tulee, niin se on teknis-kaupallinen tuote, hyvine ja huonoine ominaisuuksineen. Ihan siinä missä muutkin moottoripyörät. Yleensä tieto lisää tuskaa, mutta kun sen yli pääsee ja ottaa huolloissa puutteet huomioon, niin mukavia ja huolettomia kilometrejähän sitä saa ajella. Siitä vaan rohkeasti eteenpäin!

Niin arvelinkin että keskustelun taso täällä on asiallista enkä sitä epäillytkään ; ) kuulosti tuo totlemaster vaan niin hauskalta....
Siis ihan asiallisesti kun lukee näitä sivuja niin täytyy sano että foorumin keskustelun taso on hyvä, suorastaan loistava ja paljon tietoa jakava ja lähimmäisiään pyyteettömästi auttava. Varmastikin tulen heittämään entistä tyhmenpiä kysymyksiä kehiin tyydyttääkseni tiedonnälkääni....
Löytyykö tuota totlemasteria Suomesta suoraan, onko sitä joku tuolta kaukomailta tilaamassa ? ! ?, voisin lähteä kimppatilaukseen mukaan jos sellaista joku suunnittelee.
Tänään tuli heitettyä puolentoista sadan lenkki poikani kanssa ( 13 vee ) tuossa itä-uusimaan suunnassa pikkuteillä, poika kehu kyytiä hienotunteisesti rauhalliseksi, no se kerkii mopon jälkeen kuitenkin jonkun muoviluodin hommaamaan....
Kertokaas kuulkaa mikä on hyvä paikka huollattaa pannari pk-seudulla, käytin CBF ää JL-Bike Tikkurilassa.
Työkiireitten takia ei oikein ole kerinnyt mopoa ruuvata mutta tulevana talvena ajattelin kyllä tämän pyörän sielunelämään hieman syventyä, eli tuo mopo on TS1300ABS 2003, ajettu 67000km, eli vinkkejä tarvitaan mitä pitäisi ottaa huomioon ja mitä voisi tehdä itse vaikka peukalo keskellä kämmentä onkin mutta tahtoa oppia ja motivaatiota löytyy kyllä
Hyvä muoviosa korjaamo on mielestäni Hyvinkäällä Rannan katekorjaamo 0400-485 117, euroista kyllä pääsee eroon helposti mutta työn laatu oli mielestäni ookoo.


hauskalla tyylillä kirjoitat oitzu jatka samaan malliin,kiva lukea kirjoituksia ei kait kaikki aina tarvi olla niin vitun totista vaikka herrasmiesten kerho sitten onkin.

Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 12.07.13 - klo:08:44
Illalla heitin sitten pikku lenkin ja otin vänkärin penkille painoksi yläkerran iloisen leskirouvan.
Ensimmäisenä hämmennyksenä on tuo pyörän ääni, ihan kuin ajais sähkömopolla, mitään ei kuulu paitti tuulen suhina maruzzin sinkkiämpärikypärän sisällä ja sekin lakkaa kun nostaa "tuulilasia" ylöspäin....sen jälkeen kuuluu vain tuttu normaali tinnitys molemmissa korvissa.
Toisena hämmennyksenä tuli toi pyörän ketteryys, se painaa yli 0,1 tonnia enemmän kuin CBF :ä ja silti on ketterämpi ja taipuu mutkiin jyrkemmin ja helpommin, ikäänkuin "yliohjautuisi".
Kaasukäsi väsyy nopeaa, mistä johtuu ??
Saako kahvoihin joitain korokepaloja jotta kahvat tulisivat ikäänkuin lähemmäs kuskia ?? Vai pitääkö saada tuo oluella hankittu pikkumasu litteemmäksi...
Kolmantena hämmennyksenä tulee se että ylinopeus-sakkojen saamisen riski kasvaa kyllä 10 potenssiin jos ei vilkuile nopeus/kiekkamittaria, vauhti ei tunnu missään.
Nahkojen alta pitää ottaa kaikki ylimääräinen vaatetus pois, täytyy kaivaa kevlari-farkut esiin, eturauhas-villasuojat voi jättää talven lumilautailuun jne.....
Leskirouva sanoi että vänkärinpenkki on jopa liian iso hänen persiilleen ja sanoi että menee vähän aikaa ajoasennon löytymiseen mutta loppukaneettina sanoi että tuuli ja vauhti ei tunnu lainkaan ja hyvin alkaisi jossain vaiheessa nukuttamaan jos reissu olisi pitkä.
Noo, totuttelu jatkuu....


No,samoin vaihtui omalla kohdalla yli 3 vuoden Custom ajelu Pannariin ST1300
Oli 1500 Intikka ja sitten Evo-koneinen 1340 H-D,suorilla putkilla :)  Aiemmin 10 vuotta kyykyillä ja nakuilla.
Tosiaan on kuin sähkömoottori surisisi alla :o  pakko varmaan vaihtaa pöntöt jossain vaiheessa...
Vauhti tosiaan hämääntyy H-D:n ja kyykyn jälkeen,tumtuu kuin ajaisi 50:ä ja mittarissa jo 80-90:tä :o
Kaasu kämmen puutuu mullakin,mutta keväällä ajoin tuon kyykyn  mettään ja murtui kämmenluu,kylkiluu,joten toipilaan vielä vaikea sanoa kaasusta mitään. MP:llä ajanut 15 v. eka kaatuminen nyt... ;)
Pleksi ei aiheuta pyörteitä,kuten GTR 1400 Kawassa,(olo oli kuin kuivausrummussa) mutta kypärä melua on paljon,kyykyn tai Kustomin jälkeen.
Kypärä Arai RX-7 Corsair,on myös toinen Arai,mutten ole vielä testannut sitä,ja ajan aina korvatulpilla!
Aika rauhaton vaappuja kyllä Pani on tosiaan 120 jälkeen,harmi,muuten varsin hyvän tuntuinen peli.
Menee kuin Rapalan uistin...
Jatketaan totuttelua,Lappiin ensviikon lopulla,eka siirtymä 750km.kertoo sitten matkaajosta lisää  thumbsup1


Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

29.07.14 - klo:21:40 #13 Viimeisin muokkaus: 29.07.14 - klo:21:42 käyttäjältä Timppa
Eihän se mikään ihme ole että pannarin ostit.
Et nimittäin ole ensimmäinen joka ajelee aikansa muilla ja vasta sitten ostaa sen "oikean"   thumbsup1

Tuohon "huojumiseen ja sivutuuli herkkyyteen" auttaa kun mahdollisuuksien mukaan ajelee ilman takalaukkua.
Eikä myöskään unohda sitä takajousta laittaa kireämmälle, kun tulee lisää kuormaa tukevoituu meno kun se jousi on tarpeeksi jäykkä.
Sekä renkaissa oikeat paineet.. Eteen 2,9-3,2bar ja Taakse 3,4-3,6bar saattaa tuntua kovilta nuo paineet mutta säästää rengaskuluissa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

30.07.14 - klo:11:56 #14 Viimeisin muokkaus: 30.07.14 - klo:11:59 käyttäjältä sepeteus
Lainaus käyttäjältä: hry - 14.07.13 - klo:10:27
" Mikä helkutin totlemaster kaasun puristin .....? ! ? taidatte nyt Äijät oikeesti kus...ttaa mua märkäkorvaa !! "

Tuota, tämä Pannarifoorumi on herrasmiesten kerho, sen huomaa muustakin kuin jäsenten keski-iästä. Mieleeni ei tule yhtään kusetusta tai trollia, ainakaan niistä aiheista, joihin olen vastaillut. Joillekin on joskus jäänyt herne nenuun, mutta onhan sitä itse kunkin seistävä mielipiteidensä takana, jos niitä julkisesti menee esittelemään.

Mitä Pannariin tulee, niin se on teknis-kaupallinen tuote, hyvine ja huonoine ominaisuuksineen. Ihan siinä missä muutkin moottoripyörät. Yleensä tieto lisää tuskaa, mutta kun sen yli pääsee ja ottaa huolloissa puutteet huomioon, niin mukavia ja huolettomia kilometrejähän sitä saa ajella. Siitä vaan rohkeasti eteenpäin!

Se Trottlemaister on sellanen muovi härpäke joka menee kaasukahvan ympäri ja sitte siinä on sellanen levennys
kämmenen kohdalla, että kun sen peukalolla nostaa sopivaan kohtaan niin ei tarvii kahvaa puristaa vaan käsi lepää
sen läpyskän päällä, mä sanon sitä köyhän äijän vakionopeus säätimeks, yx varotuksen sana älä käytä ainakaan
alussa sitä kaupunki ajossa, saattaa käsi lipsahtaa sen läpyskän päälle ja kaasua enemmän ku laki sallii välit pienet
ja saatat pökätä mopolla toisen perään.
Niitä saa ainakin Stormilta ja maksaa n.10-11e
Itse en enää ajaisi pitempiä matkoja ilman sitä !!!

Powered by EzPortal