Pilot Road 3

Aloittaja riskari, 07.05.13 - klo:20:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko kellään kokemuksia Michelinin Pilot Road 3:sta sekä edessä että takana 1100 :ssa.  Miten kestävät ja toimivat PR 2:siin verrattuna. olen tilailemassa uutta satsia ja pähkäillyt PR 2 ja PR 3 välillä. Jotku sanoneet kolmosta kekstävämmäksi ja etusta myös paremmin toimivaksi. Entiset PR 2:set joilla ajettu n. 10.000 km ja näyttää olevan ainakin takana vielä melkein toinen mokoma jäljellä. Tosin on hirveen karkeat nuo tiet nastojen jäljiltä, joten pinnat voi haihtua nopeestikin.

Lainaus käyttäjältä: riskari - 07.05.13 - klo:20:25
Onko kellään kokemuksia Michelinin Pilot Road 3:sta sekä edessä että takana 1100 :ssa.  Miten kestävät ja toimivat PR 2:siin verrattuna. olen tilailemassa uutta satsia ja pähkäillyt PR 2 ja PR 3 välillä. Jotku sanoneet kolmosta kekstävämmäksi ja etusta myös paremmin toimivaksi. Entiset PR 2:set joilla ajettu n. 10.000 km ja näyttää olevan ainakin takana vielä melkein toinen mokoma jäljellä. Tosin on hirveen karkeat nuo tiet nastojen jäljiltä, joten pinnat voi haihtua nopeestikin.

Viherkäisessä on PR3 etunen. Edellinen oli METZ Z6 interact. Näitä kahta verrattaessa voisin sanoo että pidossa ei juuri eroa huomaa. Märällä asfaltilla tehojarrutuksessa Michelin on ehkä aavistuksen varmemman oloinen, mutta...

PR3 etunen on uudesta asti ravistanu sarvia siinä 60kmh nurkilla. (siis ku irrottaa kädet sarvista) Z6 ei sitä tehnyt missään kohtaa vaikka sen merkkeihin asti ajoin -ehkä jopa vähän yli- ja oli kyllä kantikaskin rengas.

Normaali ajo kyllä luonnistuu kummallakin, nää on ääritapauksia. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa, kun rengas on ollut alla niin vähän aikaa, mut ei tän kevään aikana vielä oo kantikkaaks mennyt. Molenmat hyviä, seuraavaks kyllä itse ostaisin Metukan.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

21.05.13 - klo:21:31 #2 Viimeisin muokkaus: 21.05.13 - klo:21:41 käyttäjältä jatuurila
Nyt on pannari ilman kumeja autotallissa ja huomenna menee PR3 alle, eteen ja taakse. Olihan hikinen savotta ottaa takarengas irti. Piti ottaa oikean puolen änkkärikin irti että sai akselin vedetyä ulos. sa_doh .Vanteet kannattaa todellakin suojata kun alkaa repimään pyöriä irti. säästyy paljolta harmilta >:(

Meni näköjään väärään osioon..kyse siis ST1300 mallista... wallhead

no nyt kun oftopic mentiin ni mulla st1300 PR3 alla edessä ja takana(180 vahvistettu)
hyvin toimii anakin mulla sekä tuo perinne vika oikealle viettäminen kun sarvista päästää hävinnyt.
kulutus kestävyydesä en vielä tiedä, onko jollain kokemuksia asiasta PR3 kohdalta mitä pitäisi odotella?

No, ostin netin kautta sitten molemmat PR 3 :set odottamaan kakkosten loppua. Maksoivat yht rahtineen 300 €. Noissa kakkosissa vielä pintaa jäljellä moneen tuhanteen. Niillä ajettu n. 12.000 km. Itte tosta ajanu 2.500. ostin pyörän kolme viikkoa sitten ja nyt tullut tuo. Meinasi tosin matka katketa takasen osalta, kun meni sepein siru keskeltä läpi, oli tyhjentynyt yön aikana. Bilteman paikkasatsi pelasti, pistin rotanhäntä paikan ja ajunut sillä nyt noin 400 km. Ei näytä ainakaan vielä kasvavan pattia, joten todennäköisesti ei säikeitä poikki. Pitävät nuo kakkoset jonkinmoista jyrinää varsinkin karkeemmalla asfaltilla nyt kun ovat jo jonkin verran pykälillle kuluneet. saas nähä miten kolmosten kanssa.

No nyt on renkaat vaihdettu ja uudet koekäytetty. PilotRoad 2 olivat alla n. 15.000 km ja olisi ollut kulutusmerkkiin vielä jokunen tuhat molemmissa. Jäi hyvä maku noista kakkosista vaikka jyrisivät kurvissa. Muutamia tuhansia aiemmin sepelin tekemään reikään laitettu tubeles paikka toimi hyvin koko ajan.

Pistin uudet Pilot Road 3:t kun oli reissu edessä. PR 3:lla nyt takana n. 3500  km Lofooteillä käyntiä. Ovat tosi hyvän tuntuset ja ainakin vielä hiljaset. Tosin havaittavaissa aavistusta pykälöitymisestä kakkosten tapaan.
Myös kampeaminen vasemmalle kun päästi sarvista katosi, menee nyt suoraan.
Oli takasella lähellä korjaustarve, kun kolaripaikalta upposi lasinsiru keskelle pintaa, n. 4 mm syvälle. onneksi oli uusi pinta, ei yltänyt niin syvälle, että olisi alkanut vuotaa.

Paineita olen pitänyt takana 3,2 ja edessä 3 kylmänä.

Kertoillaan sitten lisää kun taivalta kertyy.

Hyvä että tulee kokemuksia tästä kolmosesta.
Itse kävin heinäkuun alussa mp-rengasmyyjältä tiedustelemassa kyseisiä malleja 1100 pannariin. Hän ei suositellut ollenkaan?
Perusteli, että tämäntyyppisessä matkapyörässä rengas kuluu ikävästi niin, että tulee kuvioinnista johtuvia pykäliä. Alueelle, josta tasaiseksi kulunut kohta muuttuu kaarrepuolelle.
- Onkohan tästä teillä tullut kokemuksia.
- He suosittelivat Metzler880 renkaita.

  Minulla oli 880 Mezlerit mutta en tykännyt pitivät kovaa jyrinää.
  Vaihdoin Pilot Road 2 joita pidin paljon parempina.
  Nyt alla kolmoset takana vahvistettu en ole vielä kokeillut miltä ne tuntuvat.
  Tänään haen pyörän huollosta. ST 1300.

Tulet yllättymään miten voi olla hyvät renkaat pannariin. Puree kuin tauti niin kuivalla kuin asfaltillakin. Nyt on renkaat mihin voi luottaa, toimivat jopa kovemmillakin nopeuksilla, eikä pannari lähde leijailemaan niinkuin muilla renkailla. Todella suuntavakaat renkaat.
Vaihdata kummatkin renkaat samalla kertaa pilot 3 ksi huomaat eron ensimmäisillä kilometreillä....miten se voi olla niin suuri muihin renkaisiin..nähden.

Lainaus käyttäjältä: Esa - 02.08.13 - klo:10:11
Tulet yllättymään miten voi olla hyvät renkaat pannariin. Puree kuin tauti niin kuivalla kuin asfaltillakin. Nyt on renkaat mihin voi luottaa, toimivat jopa kovemmillakin nopeuksilla, eikä pannari lähde leijailemaan niinkuin muilla renkailla. Todella suuntavakaat renkaat.
Vaihdata kummatkin renkaat samalla kertaa pilot 3 ksi huomaat eron ensimmäisillä kilometreillä....miten se voi olla niin suuri muihin renkaisiin..nähden.

Samaa mieltä vajaan kymppitonnin pilot kolmosten ajokokemuksen kanssa. Pitävät myös sateella, ja ajotuntuma on muutenkin nannaa. Ja pintaa näyttää riittävän edelleen uskomattomasi. Pikkuisen ovat kuluneet keskeltä, täytyy käydä tsekkaamassa rengaspaineet. Laaturenkaat.

  Kuulostaa hyvältä. Kohta pääsee testaamaan.

03.09.13 - klo:09:34 #11 Viimeisin muokkaus: 03.09.13 - klo:12:23 käyttäjältä Makke
Gummikokemuksia.

Nyt meni vaihtoon vanhat kumit kun ajo kävi mutkateillä ikäväksi ja osin mahdottamaksi.
Takana oli Misukan PR3 ja edessä PR2.
Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).
Renkaat kuluivat kanteille joka oli ymmärrettävää, mutta myös epätasaisiksi, kuhmuraiksi, lamellilohkoistaan??.

Ajamiseni on sen verran pappamaista että en ajele missään riskirajoilla enkä siis voi sanoa mitään ääriolosuhteiden pidoista.

Nyt laitan alle Metzelerit Z6.

edit, liitteenä vanhat misuka-kuvat

Z6 on hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras gummi. Tällaisen raskaanpuoleisen tourinkipyörän alle se sopii erityisen hyvin. Huono puoli on siinä, että kun keskialueella ei ole kuviota, sen kulumista on hankala arvioida. Mut se yllätti sitten aivan totaalisesti. Lähdin kalanpersiiseen (Fisk arsiin) yks pyhä päiväreissulle. Tiesin ettei toi enää hyvä ole, mutta ajattelin sillä vielä yhden viissataa nyt ajavani. Vyö ei siis todellakaan paistanut lähtiessä :D

Tuolta se näytti palatessa. Turussa totesin, että kymmenen sentin matkalta paistaa teräkset silmään, ajelin kotio kusi sukassa.

Oikeasti siis hyvä rengas, mutta loppuminen tulee pyytämättä ja yllätyksenä kuin faksi entiselle pääministerille.

Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

""Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).""

Millaisilla paineilla ajelit? Pääsit kymppitonnin pidemmälle, kuin mitä minä millään renkaalla olen ajanut.

Lainaus käyttäjältä: Wisa - 04.09.13 - klo:01:44
Z6 on hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras gummi. Tällaisen raskaanpuoleisen tourinkipyörän alle se sopii erityisen hyvin. Huono puoli on siinä, että kun keskialueella ei ole kuviota, sen kulumista on hankala arvioida. Mut se yllätti sitten aivan totaalisesti. Lähdin kalanpersiiseen (Fisk arsiin) yks pyhä päiväreissulle. Tiesin ettei toi enää hyvä ole, mutta ajattelin sillä vielä yhden viissataa nyt ajavani. Vyö ei siis todellakaan paistanut lähtiessä :D

Tuolta se näytti palatessa. Turussa totesin, että kymmenen sentin matkalta paistaa teräkset silmään, ajelin kotio kusi sukassa.

Oikeasti siis hyvä rengas, mutta loppuminen tulee pyytämättä ja yllätyksenä kuin faksi entiselle pääministerille.

Mullakin pannarissa silloin ylätti täysin renkaan loppuun kuluminen, kun ei oo sitä kuviointia siinä keskellä.
Toi mun ylläri vielä tapahtu pannari tapahtumassa summasaaressa vuonna silloin.
Hieman ennen kun rengas oli loppu, nii siinä näky kapee hieman erijärinen viiva keskellä rengasta. Olikohan se ilmoitus renkaan loppumisesta?

Powered by EzPortal