Woblaus

Aloittaja Kauko, 26.03.09 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sikäli mitä mä mitään ymmärrän noista, niin 75mm ohjausiskarin asennussarja eli noilla kilkkeillä saa sen iskarin asennettua pannariin. :-k
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

hyvä jarska
löytyihän se
ja pannarihan se siinä steering dumpperssit

Eli tuohon pitää vielä ostaa passeli ohjausiskari lisäksi ja pelkkä asennussarja 186€ ?

Edit: Juu, hokasinki jo, eli tuo lisäksi--->Kliketiklik,
ihanan kallista lookaround

Näin mä tämän ymmärtäisin.kliks

Menee samoille sivuille mutta noin tuossa lukee (vaikkakin eri merkkiseen mopoon) Pätee varmaankin myös pannariin tuo asennussarja vaatimus. thumbsup1  halpaa kun rahalla saa......
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kuka kokeilee miten vaikuttaa ohjausiskari, tuohan on helpompi varmaan asentaakin kuin se laakeri :compress:

Löytyyhän noista laakereista ja ohjausiskarireista juttua.
http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?p=604380
http://www.st-owners.com/forums/showpos ... stcount=19
Eikä ole hassumpi vaihtoehto. Ohjausiskari vaan on tyyris.

Lainaus käyttäjältä: "panman"Löytyyhän noista laakereista ja ohjausiskarireista juttua.
http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?p=604380
http://www.st-owners.com/forums/showpos ... stcount=19
Eikä ole hassumpi vaihtoehto. Ohjausiskari vaan on tyyris.

Ohjausiskareista kyllä ,mutta en minä löytänyt laakereista? _1_v

Ei ollutkaan tuossa saitissa vaan täällä ainakin
http://www.my-mc.com/messages/1/97135.html?1236190785

Lukaisin noita juttuja, niin wobblauksen syitä on useita ja sen estäminen pienien asioiden yhteissumma
kuten mekin täällä huomioineet. Ohjausiskari lienee yksi semmoinen hyvä tarvike turvallisempaan ajoon.
Takaiskareista en huomannut mainintaan, luulisi senkin vaikuttavan melkoisesti.

Tässä on laakerijuttua St-Owners sivuilta  //http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?t=44354&highlight=steering+bearing
Ihan yksimielisiä ei olla että kartiorullalaakerit olisi parempia. Omalla 1300 on nyt ajettu 93 tkm => pitää tarkistaa noi laakerit nyt keväällä.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

No löytyihän sitä juttua laakereistakin, kiitos pojat _1_v

Edit:I had a real bad wobble in the stering with the dunlap tires on my ST1300, I put metzler tires on and every bit of wobble was gone and they wear perfectly even where the dunlaps wore on one side

Tässä taas tuo renkaitten merkitys nousee esiin :hmph:

Kerron vähän taustoja miksi päädyin laakereihin. Minulla on tapana leputtaa käsiä niin että päästän molemmat kädet irti tangosta. Jos kaikki on  kunnossa pyörän pitäisi mennä luoti suoraan fysiikan lakien mukaan. Vaihdoin bläkkärin pankkuun -07 kesällä, jo tuhannen huollossa huomautin että se vatkaa 60-70 km/h nopeudessa kun leputtaa käsiä. Huollon vastaus (BW Vantaa) kukaan ei ole ikinä valittanut tällaisesta, oletko kokeillut ilman takalaukkua, ehkä kannattaa vaihtaa eturengas ja pidä kädet tangossa kun olet pyörällä liikkeellä. Ensiasennus rengas on batlax 020, joten 12tkm huollossa vaihdettiin batlax 021. Ainut ero edelliseen että vatkaus siirtyi 70-80 alueelle. 18tmk huollossa vaihdettiin kartiolaakerit, tämä sama batlax 021 ei ole sen jälkeen vatkannut. Nyt se on jo lähes sakkorengas eikä vielläkään vatkaa, pyörä menee lähi aikoina 30tmk huoltoon jolloin vaihdetaan eturengas.( Olisko ehkä Metzler). Tässä perusteluni miksi pidän laakereita syyllisenä, en pois sulje sitä että eikö myös takalaukku ja eturengas vaikuta asiaan. Toden näköisesti asiaan vaaditaa vähintään kaksi näistä että kyseinen ilmiö tulee esiin. :-k

mutta jos wobblaus kerran poistui samoilla renkailla ja samalla kuskilla, niin eikös johtopäätös
ole aika selvä. Meitilläkin on vielä nuo 020 renkaat, vaihtuvat Z6 kunhan tulee hieman lisää
kilometrejä. Pitääpä kysystä huollosta, mitä he vastaavat tuohon ajatukseen (BW-vantaa;)

ajelin -80 luvulla honda 900 bold orilla.muistaakseni woblaus alkoi  laukkujen kannssa 130km ja ilman laukkuja 170km/h. asensin ohjausiskarin ja vaihdoin rengas merkkiä en muista mihin mutta woblaus loppui melkein kokonaan. auttaiskohan pannariin samat lääkkeet ?

Lainaus käyttäjältä: "four500"ajelin -80 luvulla honda 900 bold orilla.muistaakseni woblaus alkoi  laukkujen kannssa 130km ja ilman laukkuja 170km/h. asensin ohjausiskarin ja vaihdoin rengas merkkiä en muista mihin mutta woblaus loppui melkein kokonaan. auttaiskohan pannariin samat lääkkeet ?

Jep, näitähän tässä on paljon puitu ja tärkeitä juttuja, varsinkin renkaat thumbsup1

Tuli vastaan tämmöinenkin ihmevärkki--->Superbrace  :compress:

Powered by EzPortal