Kumpaa bensaa tankkiin kesällä?

Aloittaja PanAri, 27.02.11 - klo:20:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

27.02.11 - klo:20:50 Viimeisin muokkaus: 01.03.11 - klo:06:03 käyttäjältä PanAri
Uuden E10-polttoaineen myynti laskee Suomessa, kertovat polttoaineen myyjät Autobild-lehdelle. Autoilijat tankkaavat 98-oktaanista bensaa, koska E10-bensan on arvioitu kuluttavan jopa viisi prosenttia enemmän kuin 98-oktaaninen, kirjoittaa Talaoussanomat 25.2.2011. Itse olen siirtynyt 98:iin ja aion tankata kyllä pyöränkin.
Kummalla aiot ajella ensikesänä?

98E:tä kun on sen verran vanhaa kalustoa, kun autokin viime vuosituhannelta..... 22yikes
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Riisselillä jos autosta puhutaan, mutta 98:lla ajetaan pyörällä.

Ajattelin testata pari kolme tankillista ensin molempia: onko kulkemisessa eroa, onko kulutuksessa eroa jne.  Sen jälkeen päätös kummalla mennään. Ennen testeja on tutina että 98 mennään.
Niin, autolla olen ollut diisselimiähiä jo vuodesta 1984.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

98 kyllä laitan pyörään, paikallinen mp-huolto on puhunut jo vuosia, että 98 on parempi pannarille.

Tänä vuonna olen tankannut autoon 98 ja meinaan tankata kesällä mopoonkin sitä.

aina käyttänyt m-p ennen 99 ja nyt 98 kylkylkyl

En ala arpomaan, kun vaikutukset saattaa nähdä vasta puolen vuoden päästä - siis 98 kaikkiin vehkeisiin.
You Only Live Twise

Vuonna 2010 ja ennen  Hondassa ja autossa E 95 Venäläistä
Vuonna 2011 Käytän molemmissa Venäläistä E 95 Hondan tankki aina täynnä kotonta lähtiessä venäläistä,
jos joutuu tankkaamaan silloin 98.
Tämänpäivän  kurssihinta litralta noin 68 senttiä!

28.02.11 - klo:19:34 #9 Viimeisin muokkaus: 28.02.11 - klo:19:37 käyttäjältä FF1pan
En minäkään aio enempää tuohon vanhanliiton pannariin lisää viinaa syöttää,eiku 98 tankkiin, viinat juo ite mitä juon!

Ei tuota St 1100 ole tarkoitettu etanolilla käymään,ei siinä kaikki paikat pitemmän päälle sitä kestä.    respekt

Muuten 98 hinta aika hyvässä nousussa,kun kysyntä nuossut    >:(


FF1pan

Semmoseen lopputulokseen olen itsekin tullut järkeillessä ja pohtiessa kaiken maailman kirjoituksia asiasta, että 98 menee ainakin aluksi tankkiin tai niin kauan, kunnes muutoin vakuutun.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Ajattelin kokeilla pontikalla, koska ainoat osat jotka ovat riskaabeleita ovat polttoainejärjestelmän kumitiivisteet ja uusiahan ne joutaa jo muutenkin -92 mallin vehkeessä. Osan niistä olen jo uusinut ja loputkin voisi mennä kaasuttimien läpikäynnin yhteydessä.

Kyllä mielestäni varminta käyttää 98 okt. ST 1300cc
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Btw, tiedättekö että millä ottomoottorin ensin suunniteltiin käymään? No etanolillahan se. Entä tiedättekö millä dieselmoottori ensiksi suuniteltiin käymään?

Lainaus käyttäjältä: enkku - 28.02.11 - klo:20:57
Kyllä mielestäni varminta käyttää 98 okt. ST 1300cc

...olen samaa mieltä, mutta tarkoitan tuolla äskeisellä etttä ei tämä nyt niin uusi juttu ole. Ja ST1100:n alkuperäisessä "owner's manualissa" Honda lupaa laitteen käyvän muistaakseni 15 -prosenttisella etanolilla mutta ei suosittele metanolia. Samaa pyörää on mýyty myös maihin, joissa etanolia on ollut paljon enemmän polttoaineessa jo ennestään. Sitäpaitsi tämä "vanha" ysivitonen on ollut alkoholilla jatkettua jo hyväm tovin, nyt sen määrä on vain tuplattu. Se tosin saatta tuoda ruttua, että vanhempien pyörien kumitiivisteet eivät välttämättä kestä etanolia loputtomiin.

Powered by EzPortal