St 1100 vaiko Bmw R 1150 RT

Aloittaja Naussi, 15.02.11 - klo:22:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Noiden otsikon mukaisten mopojen välillä olisi valinta tehtävä. Yli 100000 km ajettuja, yleisilmeeltään siistejä. Huoltojakin on tehty, liikkeessä, myöhemmin itse. Hinnatkin lähellä toisiaan. Mutta se valinnan vaikeus, siihen jos apua saisin... mopo joutuu reissussa yli kantavuuden ylittäviin painoihin..

15.02.11 - klo:22:44 #1 Viimeisin muokkaus: 15.02.11 - klo:22:47 käyttäjältä Timppa
Paha kysymys esittää pannarifoorumille.  knuppel2

Veikkaisin että saat useita vastauksia jossa sanotaan PANNARI. icon_mrgreen

Mun mielipide koeaja ja päätä sitten kumpi sopii "hanskaan" paremmin.
Molemmat tehty saman tyyppiseen ajeluun.
Bemarissa tosin se moottori.... :w-)(
Olettaisin että painopiste saattaa olla bemussa alempana jos se nyt jotakin ratkaisee.

Meidän mopo juurikin sisään ajettu ja mittarissa vasta 140000km eikä puhettakaan oireilusta....
(toissavuonna Ähtärissä mopo jolla mittarissa yli 280000km korjatkaa jos muistin väärin)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Joo,  se vaarahan tässä on, että vastaukset tulee hondalasien lävitse. 75maa75

15.02.11 - klo:23:13 #3 Viimeisin muokkaus: 16.02.11 - klo:11:55 käyttäjältä serekki
molemmissa varmasti omat hyvät ja huonot puolet. Panin huonoja puolia ei vaan ihan äkkiä tuu mieleeni...  respectii  RTstä en tiedä ku en oo ajanu. mielipiteitä on varmasti yht monta kun ajajia, valkkaat vaan mieleises.  elina
-=¤serekki¤=-

Jotenkin kokisin Panin kestävämmäksi,,eli enemmän mielenrauhaa reissussa

Jotku tykkää kaksisylintereisten tärinöista; minä en! Siksi pannari! hat1
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Molempiin saattaa tulla vika. Molemmissa saattaa olla jo joku vika. Osta Bemari niin et pety pannariin.

Itse olen omistanut ko. Bemuja 2 kpl ja ajanut niillä yhteensä muutama kymmenen tuhatta km.  Bemun parhaita puolia oli sen vakavuus ja kuorman sieto eli kaksi päällä ja täydellä kuormalla kulki kuin juna eikä kiemurrellut.  Myöskin polttoainetalous oli kohdallaan ja kuudes vaihde Saksan baanoilla juuri mitä pitikin.  Oma mielipiteeni on ehdottomasti BMW.  Laittaisin Bemun samalle viivalle jopa ST1300:n kanssa.  Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.  horisko

mä just googlasin tota ärteetä. kuten sanottu, ajanu en oo metriikää, mut mikä molempiin malleihin pätee, on että molemmat on suosittuja poliisien ja pelastushenkilöiden ajokkina. (enpä oo montaa poliisia nähny busan ajurina) näinpä ajattelisin et valitse fiilispohjalta. eikä tollasta 100-150000 ajettuu pannaria ainakaan kannata kilometrien takia hyljeksiä. vääntöön perustuva motti jossa on suht matala -mutta riittävä- viritysaste, se kyllä kestää. toi perässä oleva kulmaratas (spoori) on panin kompastuskivi. tosin sen kaikki tietää ja sen osaa huoltaa, joten se nyt ei varsinaisesti oo edes vika.

TUOLLA melko laaja keskustelu Pannarin ominaisuuksista ja vähän muustakin
-=¤serekki¤=-

Molemmat varmasti parasta A-ryhmää,mutta yksi "ylivoimatekijä"puoltaa Pannaria PanFun Club. Eittämättä 75maa75 paras foorumi thumbsup1

En sanoisi että on kompastuskivi... normaaliin huoltoon kuuluu jokaisen renkaan vaihdon yhteydessä rasvata tuo spoori...

Tällä hetkellä on kuultu vasta YHDESTÄ kappaleesta jossa on ollut huollon tekemättömyydestä johtuva vaurio, täysin ilman vaseliinia oleva hammasratas jossakin foorumilla kuviakin..
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=1238.msg11219#msg11219
Tuossa juttua. bittebitte

Ei ihme jos tulee jotakin ongelmaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mä kokeilin sitä uudempaa Bemun bokseria ja en tykännyt yhtään siitä hötkyvästä ja puistelevasta motista, makuasioitahan nämä.

Vakaa se muuten oli mutta jotenki ei vaan mulle istunut koko konsepti, pannarin omistaneena ottasin noista ehdottomasti Hondan.

Pannari kulkee kuin sukkasillaan, hienostuneesti ja tehojakin riittävästi tuohon käyttöön.

Sitten jos ruvetaan vertaileen Pannaria ja joitain muita Bemun matkamalleja....mut eihän me niitä täällä.... rolley

17.02.11 - klo:16:55 #12 Viimeisin muokkaus: 17.02.11 - klo:17:20 käyttäjältä Naussi
No niin, päätös tuli tehtyä. Eli kaupat sovittu, joten Bmw foorumille ei mun tarvitse rekistöröityä.  thumbsup1

Onnea valintasi johdosta  Beermugs

Onnea uudelle perheen jäsenelle.  eusadance