Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti

Aloittaja FF1pan, 15.11.10 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

15.11.10 - klo:21:18 Viimeisin muokkaus: 15.11.10 - klo:21:49 käyttäjältä Timppa
Tarinaa on viime aikoina ollut pannarien huonosta lämmönoususta moottoreissa,esim topic Pannarin oikea lämpö ja termostaatti.
Omakohtaisesti on St1100 -98 pannarissani on 2 kesää kone käynnyt mittarin mukaan melko viilenä,mittari on nippa nappa noussut eka viivojen tuntumaan.
Ns "huoltokauden"alkaessa syyn etsiminen olisi aiheellista.Testasin kylmän koneen lämpiämistä,lämpeneekö jäähdytin myös välittömästi kun konekkin,näihän
melko nopeasti tapahtuikin,siis mahd termostaatti on aina auki.nesteet pois,st1100 jäähdyttäjässä on poistotulppa kätevästi vas alakulmassa,helppo nakki.
Termostaattikoppakin mukavammin kuin st1300,moottorin yläpuolella oikeassa kulmassa hyvin näkyvissä,ei tarvita kynekolokia.Sieltähän se syyllinen löytyi.
Termostaatti ei sulkeutunut kokonaan,jäi auki  3-4 mm.Luultavasti on tuo alkuperäinen mene ja tiedä.
No sitten uutta etsimään,turussa ei hontahuollot tienny mitään,eli mistä saa ja koska,mitä maksaa ym.soitin vantaan BikeWorld:n,siellä oli ja hinta 74 e  22yikes
Voihan..jotakin,kullasta varmaan tehty?Suunta autotarvike puolelle,harakiristä löytyi halpa mutta rempulan oloinen..12 e parempaa löytyi Turun autotarvike oy:tä
Oli kuvasto mistä mallit/mitat  nähtävissä oli palveluhenkinen myyjä ja osat laadukkaampia,hinta 16 e.      Sen kun laitoin paikalleen ja uudet nesteet,kone käyntiin hetken päästä näytti lämpömittari asteikon puoliväliin,rupes pelittää   thumbsup1
yritän tästä laittaa pari kuvaa termarista ja kotelon paikasta teille viitteeksi...jos onnistun.

Lisäys vielä oli siellä kuvastossa saman näkösiä kuin 1300 termostaatti on tarttis tietää vähän mittoja,niin voisin tehdä myyräntyötä etsiä niitä,tai jos jollakin
on vanha lähettää malliksi,niin aina parempi jos.. niin Yv.tä vaan




Terv FF1pan

15.11.10 - klo:21:29 #1 Viimeisin muokkaus: 15.11.10 - klo:21:54 käyttäjältä Timppa
Hieno homma että sait kuntoon ja ihanan halpaa. Nyt pitäis vaan saada kaivettua 1300:eenkin vaihtoehtotermari.  thumbsup1

15.11.10 - klo:21:34 #2 Viimeisin muokkaus: 15.11.10 - klo:21:54 käyttäjältä Timppa
Lisäsinkin  tuohon edelliseen ,jos vanhaa löytyy malliksi niin yhteyttä Yv;llä .  eusadance

FF1pan

15.11.10 - klo:21:58 #3 Viimeisin muokkaus: 15.11.10 - klo:22:13 käyttäjältä Timppa
Paas laittaen osanumero näkyville.  knuppel2
Löytyy sitten helpommin ympäri Suomia.
Taitaa olla itelläkin listalla koko kesän käynyt kone viileenä.
(viisarin vahvuus yli viivojen).....
Ainoastaan paikoillaan ollessa lämpö noussut "puoliväliin" jonka jälkeen flekti alkanut puhaltelemaan. bittebitte

David Silver:ltä termari 35€ ....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

15.11.10 - klo:22:37 #4 Viimeisin muokkaus: 15.11.10 - klo:22:42 käyttäjältä FF1pan
Tässä tulee... Merkki on KW  nro on 085-384-88D   Huom! tämä 88 asteinen vanha  82 asteinen ,mutta toimii erittäin hyvin.  thumbsup1

On muuten Joku malli Mazda Ja Kian v -99-2000

Tilasin omaan tuhatkolmesataseeni aukijuuttuneen tilalle paikallisesta BW:stä alkuperäisen hintaan 45€. Siinä saattaa olla vähän alennusta, ei tosin kuitissa näkynyt. Sopii varmasti ja on oikea astemäärä.

Oliko tuo uusi sellanen et tuo itse termostaattielementti on keskellä,alkuperäinen on reilusti toisessa laidassa,eli miten mahtui paikalleen? Muistaakseni kotelon pesä mihin termari tulee ei ole keskellä.
Ei se lämpömittari nouse uudellakaan termostaatilla ajaessa kuin 2-3 mm toisen viivan yläpuolelle.

16.11.10 - klo:09:53 #7 Viimeisin muokkaus: 16.11.10 - klo:11:53 käyttäjältä uusipanisti05
Minun 1,3:een maksoi 53€. Tilattiin jostain mp- liikkeen kautta.  Useinhan se laippa on epäkeskeinen tuon ilmareiän takia. 1,3:essa on jopa tilat noille termostaatin rungon sakaroille. Mutta varmaan löytyy jostain autosta samanlainen???
PS. katsoinpa autoni termostaattia ja se ei ollut epäkeskeinen, kummathan voittaa. icon_mrgreen

16.11.10 - klo:15:27 #8 Viimeisin muokkaus: 16.11.10 - klo:15:31 käyttäjältä FF1pan
Noita termareita etsiessäni kävin parissa pikku autohuollossa hankkimassa tietoa ,näytin tuota vanhaa epäkunt,niin sanoivat että
eurooppalaissa autoissa on termarin läppä keskitetty japseissa epäkeskeinen.autojen termareissa on siinä laipassa olevassa reiässä
pieni niitattu venttiili helpompaa ilmausta varten,pannarin orgissa pelkkä samankokoinen reikä.Otin tuosta KW termarista sen venttiilin
pois.Kts edellä olleesta kuvasta,meni muuten paikoilleen missä asennossa vaan   thumbsup1

FF1pan

Niin ja tietysti se reikä yläreunaan. Tulee ilmat pois. Tuossa hymiössähän on kans se ilmausaukko butt1


Lainaus käyttäjältä: Timppa - 15.11.10 - klo:21:58
Paas laittaen osanumero näkyville.  knuppel2
Löytyy sitten helpommin ympäri Suomia.
Taitaa olla itelläkin listalla koko kesän käynyt kone viileenä.
(viisarin vahvuus yli viivojen).....
Ainoastaan paikoillaan ollessa lämpö noussut "puoliväliin" jonka jälkeen flekti alkanut puhaltelemaan. bittebitte

David Silver:ltä termari 35€ ....

Sammaa vikkaa rahikaisella... kai se sitten tolla uudella termarilla käy kuumana prkl... kannattaa muute oikeest kattoo et minkä asteisen termarin ostaa. se ainakin joissain malleissa kai on oikee stanssattuna siihen kehälle tai sit siihen "lakkiin"... (tosin olen tutustunu vaan noihin auton termareihin) onks kellä varmaa tietoo minkä asteinen sen KUULUU olla?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Kyllähän tuo entinen pannarini termari oli luultavasti alkuperäinen (en ole aivan varma onhan pyörä -98 mallia) 82 asteinen.Termos-
taatin aukeamis lämpötila uudessa on tuo 88 ast.Silloin se on täysin auki.sen tehtävä on nähdäkseni pitää moottori väh. tuossa läm-
pötilassa.Se rajoittaa nesteenkiertoa vasta kun moottori jäähtyy alle tuon lämmön .Ilmavirtahan sen jäähdytyksen hoitaa viimekä-
dessä puhaltimen kanssa. Uskon että tuo 6ast lämpölisä on vain jopa eduksi.
Ammattilaiset ym jotka asiasta enemmän tietävät oikaiskaa jos olen väärässä.   bowdown

FF1pan

Hondan korjaamokäsikirjan mukaan aukeaminen alkaa 80 - 84 asteessa ja 95 asteessa pitää olla täysin auki. (ST-1300)

Mulla oli ja on 1,3:essa  82 astetta celsiusta stanssattu termarin laippaan.

Powered by EzPortal