Viherkäine mies touhuilee!

Aloittaja serekki, 07.08.10 - klo:18:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaaha. Ostin Pannariin sitte "nypykät". Eli säänkestävät katkaisijat tupakansytyttimelle ja kahvanlämppäreille. Asensin ne vasemman lokeron taakse roiskevedeltä suojaan.

Oli siinä pietiä kun... noh, kaikki alkoi siittä kun irrotin akusta johdot ettei tuu vahinkoja. Joo, ei mitää, "nypykät" paikalleen, piuhat kiinni ja akun johdot kiinni. Sitte kun olin ruuvaamassa sitä tellinkiä takas kiinni, kuului ilkeä "rits". Varmaan arvasittekin jo, että kiinnitysruuvihan se siellä tuli tiensä päähän. Mikä nyt neuvoksi?? Hei, porataan se pois sieltä! Juu, mutku ei käy. Se on prässätty siittä nurjalta puolelta, eikä lähde vaikka porais läpireijän. No senhän mä teinkin ja laitoin läpipultin siihe, mut voitte uskoo että oli porakone kuumana urakan jälkee. Ens 3mm reikä läpi, sit 5mm ja viimiseks 6mm. Painaa ei voinu eikä jenkaa antaa ettei terä pala.

Muuten suju asennus ihan ok. Kahvanlämppäreitten päällimmäiseen johtoon lovi, plussajohto poikki ja abicot väliin, voilá. Toimii!  :D   Ja sama tupakansytkärille. Nyt ei tartte muistaa ku kattoo et "nypykät" on päin polvee.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

27.05.11 - klo:13:44 #76 Viimeisin muokkaus: 28.05.11 - klo:20:32 käyttäjältä serekki
noni. nyt on sitte kröömmannil "lailiset" ajosaappaat. (metriäkää niil viel ajanu)
Richa Touring Aqua. Motonetist hain ku sain alennuskupongin. Ominaisuutena ainaki heijastin kantapäässä.  062802jumpie
Eilen illalla kun oli bootseissa hiukka joriinit hyhmässä... oli vissii vähän kylmä yö. Saa nähdä onko noi uudet bootsit paremmat.

muoksis: kyllä uudet pesee vanhat mennen tullen. joriinit saa ihan kaikessa rauhassa lymyillä siel sisällä. n212km kokemuksella ei voi kun kehua.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Oleks joutunu olemaan yön ulkoruokinnassa jos on jalat paleltunu ?

en sentään, töissä vaan. iltahuki loppuu puoliltaöin.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

hiihaa!!

sadepäivän kunniaksi aloin näpertämään takalaukkuun jarruvaloa. mulla on jostain jääny neljä "tuning"-lediä, paitsi että ne ei oo kylläkään läheskään riittävän kirkkaat tohon touhuun. asennus itsessään oli aika helppo. purin laukusta jarruvalon, laitoin ledit ja johdot ja liittimet, -paitsi että ostin vedenpitävän liittimen, mut pelkän urospään. kiireellä kun en hokannut katsoa paketin sisältöä paremmin...  :w-)(  no, pitääpä viel hakea naarasliitin, ni saa laukunki pois. sit johdot -myös maa- takavalojen liittimeen kiinni ja ávot! parempia ledejä (ja liitintä) odotellessa..
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

voi PAHASANA sentää!!!   wallhead  sa_doh  32.gif samperi (uc(4 .no.no.no 11.gif Kysymys:

Onk Serekkii pissitty silimää vai eikö etustefan pidä kestää ku 6500km?

meneepi ensperjantain vaihtoon taas. kivas kunnos mopon maha...
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Minun vanhassa eli siinä timpan nykyisessä vaihdettiin etustefat jossakin noissa samoissa kilometreissä tai saattoi olla allekin.
huollossa silloin kertoivat että kun pyörä on talven ollut  paikallaan kannattaisi ennen liikuttelua vaikka voidella ohuella öljyllä etupumput stefojen juurelta.
saattaa olla vinkissä vinha  butt1
liikkuuhan se tappi liukkaassa putkessa paremmin kuin kuivassa.  redtan

31.05.11 - klo:21:56 #82 Viimeisin muokkaus: 31.05.11 - klo:22:04 käyttäjältä Timppa
On muutoin samat osat vieläkin paikoillaan eipä ole vaihdettu. :w-)( Vielä......ei tosin vuodakaan. thumbsup1

Rupesi oikein kiinnostamaan kun mun moposta tuli puhetta . icon_mrgreen
Etupään stefat vaihdettu 20.6.2002 kilometreillä 52950
stefat 55,50
oljyt Castrol 22,00
vaihtotyö 122,50

reps

kaikki löytyy kuitit tallella. thumbsup1

Flywheel  Raisio pajana....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

31.05.11 - klo:22:27 #83 Viimeisin muokkaus: 02.06.11 - klo:10:19 käyttäjältä evakko

Stefa vaihdettu vasempaan eli antidaive putkeen 56000km,119000km,133000km, kahteen ensimmäiseen vaihtoon
tuli All Rightilta tarvike stefat ja ne ei  kestäneet, joten viimeksi laitoin Kawasakin kaksois huulletun stefan, joka
on kooltaan 0.5 mm sisähalkaisijaltaan pienempi. Putki kuiva edelleen, eli laadultaan parempi, kannattaa laitta
kahdella huulloksella oleva stefa, en muista onko Hondan originaali myös tälläinen.

Kawasakin stefan no: on 92049-1363 ja koko 41-54-11mm

Oikeanpuoleisessa teleskoopissa on vielä originaali paikallaan, antidaive toiminto ilmeisesti rasittaa stefaa enemmän?

Tarkennuslisäys: Tuo 0,5mm kokoero on siis 133000km:ssä pois otetun - ja uuden stefan välinen kokoero.
Siis tarvike stefa pari oli ns. virheellinen tuote, asennus oli horo heti alussa.

Serekin tapaus: jos 6500 km jälkeen stefa vuotaa ja asennuksesta ei ajallisesti ole kauaa, niin eikö mene takuun
piikkiin, jos on liikkessä vaihdettu.

Hieno homma että kuitit jotka jätin pyörän mukana kun sen vaihdoin Bike Worldissa v.2005 on säilyneet ja on timpalla tallessa. kylkylkyl
eikä tuo "vanhan" muisti ihan pielessä ollut milloin ne vaihdettiin.
Ja jos samoilla mennään 100t km myöhemmin on homma tehty hyvin ja ammattitaidolla. 

Taitavat olla, nyt mittarissa n.148300km hyvin tehty työ tai sitten Unajan poika tehnyt niille jotakin....(tosin ajoi vain n.12000km)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kun vaihtaa stefat, pitää muistaa puhdistaa hyvin kromivarret. Niissä on usein talvenaikana kuivunutta likaa ja voi tehdä stefoihin heti jäljet. Myös kivi on saattanut iskeä pieniä jälkiä putkiin ja on syytä puleerata tasaiseksi tai jopa vähän hioa ja sitten puleerata. No saatan olla väärässä. pinokkio

07.06.11 - klo:16:37 #87 Viimeisin muokkaus: 09.06.11 - klo:00:06 käyttäjältä serekki
noni, tuli vihdoin vaihdettuu ne kytkinnesteet. kuuluuko siel olla sellanen musta vaseliini siel säiliön pohjassa?  wallhead
no ei tietenkää kuulu. olis vissii pitäny vaihtaa jo viimekesänä. etujarrunesteet ei olleet ihan niin pahat. taa viel sit syssymmällä.

ostin sellasen takaiskuventtiilinki, mitä en kyl osannu käyttää. ruiskas kaks kertaa silmille... prkl  withstupid
ja taas purkki ylimäärästä nestettä...  sa_doh tiskiharja sai tuta mun tehokkuuden ku pesin jarruosia ja kytkinkoppaa remontin jälkeen. -ihan vaan varmuuden vuoks.

kallist touhuu..

möyksis: kyllä sitten vaikutti nesteiden vaihto huomattavan paljon jarrujen herkkyyteen ja kytkimen toimintaan. etujarrusta tuli aavistuksen pehmeä, jopa lähes tunnoton. (ja ei, sinne ei jäänyt ilmaa) ja kytkin toimii entistä herkemmin. vaihteet suorastaan loksahtavat paikoilleen. (siis enää ei kuulu "raps", kuuluu "loks")
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

10.06.11 - klo:16:31 #88 Viimeisin muokkaus: 19.06.11 - klo:19:51 käyttäjältä serekki
etuputkien öljyt ja stefat vaihdatettu. saa nähdä miten kauan NÄÄ kestää.. pitäis varmaan opetella itse vaihtamaan.  sa_doh
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

13.06.11 - klo:18:17 #89 Viimeisin muokkaus: 19.06.11 - klo:19:51 käyttäjältä serekki
hii haa! sadepäivän kunniaksi tuli "sorkittuu" viime kesäst asti jumissa ollutta takajarruu. mun piti ottaa koko jarrusatula pois, mut eihän se sielt mihinkää tullu. vaatii vissiin takarenkaan poiston että saa satulan kokonaa irti. no, oli mulla se kiinnitysruuvi kokonaa auki ja toisest päästä se pinni. kengätki oli pois paikaltaa (toivottavasti sain ne oikein takas paikalleen) kaik, mitä kuvittelin liikkuviks osiks, uitin kuparitahnassa ja viimiseks vielä pesin levyn ksyleenillä. alustava testi näytti tuottaneen tulosta. (seisoin takajarrupolkimen päällä koko 80 kiloisella varrellani ja sen jälkeen tuupein mopoa. ennen remonttia ei mopo olis liikkunu mihinkään ilman vasaraa)

kyl tää täst

muoks: ei tartte enää vasaraa, mut kyllä vieläkin jumittaa prkl
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal