Tyhjäkäynti

Aloittaja lalli, 06.08.10 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 27.05.15 - klo:21:45
 kun ei tiedä mistä johtuu niin
jää semmonen epäilys että se alkaa pätkimään ja sammuu jonnekkin
korpeen.
Aivan. Tämähän se juuri on. Mistään mitään ja etenkään tekniikasta ymmärtämättömänä mietin, voiko polttoainejärjestelmässä olla epäpuhtauksia, jotka vaikuttasivat polttoaineen saantii tai juurikin tuohon aiemmin mainittuun ilmaantumis/alipaineongelmaan? Se selittäisi ainakin miksi vika menee itsestään ohi?


Oireet samanlaisia kuin aikoinaan omassa pelissä. Tuli kuntoon kun viishaaranen letkuhärpäke puhdistettiin töhnästä.

sandis

Mulla kans ongelmia tyhjäkäynnin suhteen Välillä pelas hyvin ja toisinaan sammuili ja kierrokset muuttui Välimatka saattoi olla jopa 500km kun pelas hyvin Viistiehaaran kaksi putkea tukossa ei auennu edes paineilmalla joten neula käteen ja puhdistus päälle peineilmaa  On siitä lähtien pelannu moitteettomasti

28.05.15 - klo:23:44 #63 Viimeisin muokkaus: 28.05.15 - klo:23:47 käyttäjältä sepeteus
Täältä foorumilta luin aijemmin tosta haara härpäkkeestä kun jollakin oli menny tukkoon
ja pani alkoi pätkimään joten tiesin että mulla se voi olla sama vika, sepä puhdistettiin
viime heinäkuussa Bike Worldissa ja sen jälkeen on toiminu ihan hyvin, kunnes nyt taas
oli samanlaisia oireita, nyt on Tukholman sataman jälkeen 2 päivää toiminu ihan hyvin ??? rd11

Tänäpänä laitettiin uusi Shinkon taka rengas tällä kertaa 180/55/17 kun ne oli Kunun pyörään
tilannu sellasen, saa nähdä kestääkö vähän leveempi ja matala profiilisempi rengas yhtä paljon
kuin 170/60/17 mitä olen ennen käyttänyt, tolla edellisellä ajoin 17200 km mutta kyllä se
oli keskeltä jo ihan kulunut tosin ei sitä ajaessa mitenkään huomannu eikä kankaita vielä ollu näkyvissä. thumbsup1  (euroopan baanoilla viimoset 5500 km ajettu).

Jonkunlaista matka kertomustakin yritän raapustaa foorumille kunhan ensin käyn lauantaina
matkakaverin kanssa palaveeraamassa ja kuvia vaihtelemassa, jospa saisin laitettua joitakin
kuviakin tänne ??? airrev

Alkoi tänään sama harmi kun vaihdoin uuden ilmansuodattimen. Eli ei tyhjäkäyntiä operaation jälkeen. Lienee nyt sitten viisainta kanssa tarkastaa tuo tuo haaroitin hässäkkä. Hitto 2 viikkoa reissun alkuun niin ei toivoisi tämmöistä.

Lainaus käyttäjältä: Maucca - 02.06.15 - klo:20:04
Alkoi tänään sama harmi kun vaihdoin uuden ilmansuodattimen. Eli ei tyhjäkäyntiä operaation jälkeen. Lienee nyt sitten viisainta kanssa tarkastaa tuo tuo haaroitin hässäkkä. Hitto 2 viikkoa reissun alkuun niin ei toivoisi tämmöistä.
Suodattimen vaihdon jälkeen ? ... Pitäisi hengittää helpommin
No kuitenkin se haaroittimen puhdistus operaatio on vajaan kahden tunnin homma, kunhan tankki on lähes tyhjä helpottaa sitä hommelia suuresti.
Ahdas paikka, mutta kyllä se onnistuu.  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

No juu. Ihmettelen vieläkin, mutta kävin aamupäivästä ajelemassa 240 km ja pyörä pelasi. Aloin sitten ehtoosta vaihtaa suodatinta ja kaikki meni hyvin kunnes pistin pyörän käyntiin niin ei tyhjäkäyntiä. Ajoin pienen lenkin mutta ei vaikutusta. Täytyy huomenna ottaa auki uudestaan ja ihmetellä.

No niin. Koitin sitten ensin akun irroittamisella hetken odoteltua n 30 minuuttia navat kiinni ja start. Ei vaikutusta. Aloin sitten purkamaan ja todellakin aika taistelun jälkeen sain tuon haaroittimen irti. 1 putkista oli tukkeessa ja hiukan jotain epäpuhtautta toisessa. Huomenna putsaus ja kasaus ja sormet ristiin että vika korjaantuu.

Lainaus käyttäjältä: Maucca - 03.06.15 - klo:20:19
No niin. Koitin sitten ensin akun irroittamisella hetken odoteltua n 30 minuuttia navat kiinni ja start. Ei vaikutusta. Aloin sitten purkamaan ja todellakin aika taistelun jälkeen sain tuon haaroittimen irti. 1 putkista oli tukkeessa ja hiukan jotain epäpuhtautta toisessa. Huomenna putsaus ja kasaus ja sormet ristiin että vika korjaantuu.

Tulee kuntoon.

Päivitystä... Sain puhdistettua ja kasailin osia paikoilleen kun huomasin että bensaletku, eli tankilta lähtevä iso 22mm (halk) oli murtunut poikki sieltä alhaalta :-( Tietty justiin tuommoinen koko ettei motonetissä ollut kun sinne kiireellä ajelin. Tuo joku erikoisletku kun tankin päässä 22mm ja toisessa päässä jotain 17mm halkaisijalla oleva. Mistäköhän tuommoisia mahtaa saada? Tietysti tavallaan hyvä että ilmeni nyt eikä esim parin viikon päästä jossain itävalta kroatia akselilla, mutta tässä nyt ensiviikko aikaa saada A. samanlainen letku B. joku muu "viritelmä" mikä tietysti se huonompi vaihtoehto.

Vihdoin ja viimein sain pyörän kuntoon. Tosiaan tyhjäkäynti ongelma hävisi kun putsasin ne putket. On muuten erittäin hankala saada se tankkien välinen bensaletku. 2 eri paikasta tilattu ja kummastakaan ei vielä ( viikko sitten tilattu Bikeworld ja MSP ) mitään infoa. Ko osaa en suomesta löytänyt eli osa nro 17545-mcs-g00. Onneksi hajottamolta löytyi letku josta sain tehtyä tuon.   

Mulla samaa tyhjäkäyntivikaa, tehnyt pari kertaa  niin että ei käy, tuntuu käyvän parilla pytyllä ja sammuu jos ei väännä kierroksia.
Edellisellä kerralla tuoksahti bensa, no ajelin sen verran että kone lämpesi niin sitten alkoi olla normi tyhjäkäyntiä.
Aloin kuitenkin tarkistamaan tulppia, pari tulppaa oli niin löysällä että sai käsin pyöritettyä räikänvarrella ja tulpan kierteet oli selvästi märät bensasta.
Muutama päivä sitten pesin pyörän ja kuivattelin pari tuntia ja väänsin käyntiin, taas sama juttu, ei ole tyhjäkäyntiä.
No lämmittelin kierroksilla ja annoin olla hetken josko paikat kuivuis vedestä. Pistin käyntiin ja tyhjäkäynti oli normaali.
Taas kuitenkin irrottelin tulpat, sama juttu, räikänvarrella irti pari tulppaa mutta nyt ei sanottavan märät.
Mikä irrottaa tulpat??? Kylmänä tietenkin asennettu ja 7000 ajetut tulpat.
Tänään irrottelin sen 5-tie haarottimen, siinä ei luultavammin mitään vikaa, töhnää oli kun nuppineulalla kaivoin mutta tosi vähän.
Onko seuraava hakupaikka se vahapatruuna??? Paskamaisessa paikassa.
Toistan: Mikä irrottaa tulpat???
Ei kuulu tälle sivulle mutta alkoipa peräpäästä rohista, laakeri luultavasti, purkasin, renkaan poorien puoleisesta päästä ulommainen pitää pientä ääntä kun sormin pyörittää, pyörällä ajettu 80 000.
Toivottavasti vastaava löytyy kyläkaupasta.
leppis

Lähettiin keskiviikkona aamulla Savonlinnasta ajeleen kotio kohti ja kun starttasin mopoa Seurahuoneen parkkihallissa alkoi kone käymään ikään kuin vajailla kannuilla ja FI-varoitusvalo syttyi ja samalla alkoi kuuluisa V-käyrä nousemaan kun hikinorot valui pitkin selkää.... No en muuta keksinyt kuin että rouva takapenkille ja menoksi, ajettiin kattoon Olavinlinnaa ja sammutin välillä koneen parkkipaikalla ja taas käyniin ---> FI-valo syttyi ja pyörä pröpisi kuin viimeistä päivää, ei kuitenkaan sammunut.
Siitä kohti Puumalaa ja muutaman kilometrin kohdalla vedin bussipysäkille ja sammutin koneen ja käynnistin niin kävi taas kuin enkeli koko matkan Tuusulaan saakka.
Tuo edellämainittu 5-haara letkuhässäkkä on putsattu vuosi sitten, epäilin että olin tankannut 95 - 98 sijaan mutta ei niinkään, voisiko heikkokuntoinen akku aiheuttaa tuollaista.....? Akku on todella vanha ja melko tapissaan ....
Ny en oo pariin päivään pyörää käyttänyt joten en tiedä mikä on tilanne.

Muuten, kenenkähän/keidenhän viininpunainen Pannari oli parkissa siellä Seurahuoneen parkkihallissa keskiviikko aamulla ?

FI-valo viittaa polttoaineen syöttöjärjestelmän vikaan.

5-haara liitin on käsittääkseni alipainepuolella, eikä sytytä merkkivaloja.
Itse olen tankannut enimmäkseen 95 bensalla enkä ole huomannut käynnissä mitään eroa verrattuna 98 bensaan.

Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 03.07.15 - klo:11:22
Lähettiin keskiviikkona aamulla Savonlinnasta ajeleen kotio kohti ja kun starttasin mopoa Seurahuoneen parkkihallissa alkoi kone käymään ikään kuin vajailla kannuilla ja FI-varoitusvalo syttyi ja samalla alkoi kuuluisa V-käyrä nousemaan kun hikinorot valui pitkin selkää.... No en muuta keksinyt kuin että rouva takapenkille ja menoksi, ajettiin kattoon Olavinlinnaa ja sammutin välillä koneen parkkipaikalla ja taas käyniin ---> FI-valo syttyi ja pyörä pröpisi kuin viimeistä päivää, ei kuitenkaan sammunut.
Siitä kohti Puumalaa ja muutaman kilometrin kohdalla vedin bussipysäkille ja sammutin koneen ja käynnistin niin kävi taas kuin enkeli koko matkan Tuusulaan saakka.
Tuo edellämainittu 5-haara letkuhässäkkä on putsattu vuosi sitten, epäilin että olin tankannut 95 - 98 sijaan mutta ei niinkään, voisiko heikkokuntoinen akku aiheuttaa tuollaista.....? Akku on todella vanha ja melko tapissaan ....
Ny en oo pariin päivään pyörää käyttänyt joten en tiedä mikä on tilanne.

Muuten, kenenkähän/keidenhän viininpunainen Pannari oli parkissa siellä Seurahuoneen parkkihallissa keskiviikko aamulla ?

Pannarit ei tykkää parkkihalleista. Oitzun tarina sopii meikäläisen vastaavaan vain sillä erotuksella että parkkihallin omisti Jyväskylän sokoshotelli. Sieltä oli kamala ajaa ulos pröpöttäen ja väkisin kaasulla kiusaten. Ulkoilmassa pienen matkan jälkeen pysähdys ja uudelleen starttaus. FI valo pysyi sammuksissa ja siitä eteenpäin toiminta ihan normaalia. Jälkeen olen tarkistanut vitoshaarakkeen mutta siinä ei ollut syy (eka kerralla oli neloseen menevä pilli tukossa) Näin siis syy jäi arvoitukseksi mutta parkkihalli = yhteinen nimittäjä. T : Niksu

Powered by EzPortal