Tyhjäkäynti

Aloittaja lalli, 06.08.10 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hianoo, että tämmönen keskustelu lähti ihan pikkuviasta. Meinasi käydä kyllä kylmät viime kesän reisulla, kun en ollut varma
lähteekö aamulla käyntiin. Nyt käy. icon_mrgreen

Jossakin se on plussaa kun on ns. vähävarainen. Vanhassa (liitossa) vara parempi, vai miten se meni. Mulla ei oo vahaa kun korvissa, joskus. reps
You Only Live Twise

Pahaa pelkään, että termostaatti on aika monella jumissa. Mulla on nyt ollut vanhan ja uudenliiton pyörässä.

Nyt pittää oikein nielaista, onko nev.liiton vehkeissäkin sama systeemi??????????????????????????????????????????
You Only Live Twise

No joo ajtus taas laukkas :w-)( 4idi4s ei tainnu mennä aivan oikeaan paikkaan tuo juttuni. "Vahaa" siellä on kuitenkin lämpötermostaatissakin.

Oliko ns. ryyppyanturin keskustelu tässä, jos niin,..niin jatketaan ensi vuonna.
Hyvää Joulua kaikille ja parempaa Ensivuotta. icon_mrgreen

Mopo voi hyvin lämpimässä tallissa.

No nyt pelittää taas tyhjäkäynti ST1300A -09 takuukorjauksen jäljiltä (BW Vantaa).
Pari kertaa testasin mitä nyt kehtasi autotallissa päristellä.
Tuollainen lisävika hoidettiin samalla (en tiedä mitä mahtaa vaikuttaa):
"Huomattiin, että yksi kannen toisioilmalaippa oli halki, vaihdettiin sekin samalla takuuna. Vahapatruunan vaihto auttoi kylmäkäyntiongelmaan."

Minun pyörässä tyhjäkäyntikierrokset laskeutuu kyllä siihen tuhannen kierroksen paikkeille lämmetessään, mutta kylmänä käynnistettäessä (20 cels) "huutaa" 3000 rpm minuutin ajan. Ei liene aivan normaalia sekään.
SS1000 PanFun kimppa

Tyhjäkäynti on ollut hukassa muutamia kertoja. Oikkuilu alkoi viime syksynä. EMC:llä Oulussa tutkivat, mutta eivät löytäneet mitään syytä moiseen. Eilen illalla vika taas ilmestyi. Tyhjäkäynti alkaa pelittään n. 50km ajon jälkeen. Tänään aamupäivällä ei mitään ongelmaa. Mutta, mutta kun euroopanturnee painaa päälle, niin käytin kuitenkin  tankin ja ilmanputsarin pois ja kaivoin alipaineletkut esiin. 5-haaraisen liitoskappaleen yksi pilli oli tukossa (ykkössylinterille menevä). Olisikohan ratkaisu ollut tässä?

Sanoisin, että kyllä. Ainakin jos ei siinä niin niissä muissa rööriis

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 27.05.12 - klo:15:15
Tyhjäkäynti on ollut hukassa muutamia kertoja. Oikkuilu alkoi viime syksynä. EMC:llä Oulussa tutkivat, mutta eivät löytäneet mitään syytä moiseen. Eilen illalla vika taas ilmestyi. Tyhjäkäynti alkaa pelittään n. 50km ajon jälkeen. Tänään aamupäivällä ei mitään ongelmaa. Mutta, mutta kun euroopanturnee painaa päälle, niin käytin kuitenkin  tankin ja ilmanputsarin pois ja kaivoin alipaineletkut esiin. 5-haaraisen liitoskappaleen yksi pilli oli tukossa (ykkössylinterille menevä). Olisikohan ratkaisu ollut tässä?

N. 7000km ajeltu tämän rempan jälkeen ja ongelma on pysynyt poissa.

Mun -08 Pannarissa oli myös oikutteleva tyhjäkäynti eli välillä kävi useimmiten ei ja silloikin, kun kävi niin kierrokset seilasi. Käytin pyörää kaksi kertaa takuukorjauksessa Lahden R.M. Heinolla. Eka kerralla vaihdettiin vahapatruuna siitä ei ollut mitään apua niinpä toisella kerralla tutkittiin viisihaarainen alipainehässäkkä ja sieltähän se vika löytyi. Oli valuvikainen sillä tavoin, että kaksi pytyille menevää haaraa oli kokonaan tukossa siis eivät olleet koskaan auki olleetkaan. Heinon pojat porasivat röörit auki ja johan rupesi pelittämään.

Näyttäisi siltä että nämä alipaineletkut on jonkinmoinen merkkiongelma. Minun pannarissani on viime aikoina esiintynyt häiriötä käynnistyksen jälkeisessä tyhjäkäynnissä. Röpöttää,bensa tuoksahtaa ja kierrokset alle 1000. Kysyisin vielä apuja rempan jo tehneiltä. Siis tankinsuojus kokonaan pois(täyttöletkut,huohotinletkut ym. irti) ilmanputsari kotelo pohjineen pois!? Kun kaivaa esiin sitä haaraliitintä ja irroittelee alipaineletkuja kokonaan irti,pitääkö jotain muuta irroittaa pois tieltä? Missä voi mokata pahiten? (pudotella ruuveja pahaan paikkaan) Letkujen putsaukseen paras keino,paineilma ei ehkä toimi eli jonkinlainen rassi vai liuote ?? Onko letkuissa jotain klemmareita? Kysyy Niksu nimimerkillä "parempi kysyä kuin katua". 1300/-05/ 81000km.

niksu nou hätä soittele ensi viikolla niin neuvon... tiedän ehkä? jotain

Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 06.07.12 - klo:20:31
niksu nou hätä soittele ensi viikolla niin neuvon... tiedän ehkä? jotain


kerro vaan täl palstalla jussi 613

t. Jore

Powered by EzPortal