Vahvistetut renkaat ja koko

Aloittaja Kauko, 21.06.10 - klo:18:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juu, laitetaas nyt päivitystä tilanteeseen.
Pyörä kävi vielä loppusyksystä huollossa ja vikakin löytyi.
Eli ETURENGAS on sen verran kulunut "aalloille" että aiheuttaa jurraavan
tärinän etupäähän, tärinä ikääkuin kulkee läpi pyörän.
Tuntuu tietenkin eniten stongassa.

Ihan tyyppi Brigstone Battlax vika siis. Aikasemmasakin pyörässä (VFR800)
törmäsin samaan ilmiöön, siinä tärinä/voplaus tuli vaan pyörän keveyden
vuoksi enemmän esiin. Eli no proplem, ajelen etusella vielä kevään karheudet
ja vaihdan varmaan Methelerin myös eteen.

Mitään haittaa takasen "ylikoosta" en ole huomannut ajossa. Metse on mukava,
ei liukas sateella ja kulutusta hyvin kestävä rengas.
Pikkusen on tietenki renkaan profiili/pinta pyöreämpi kun on vanteelle laitettu
hieman normaalia leveämpi rengas...
Muttei kuulema pahimmasta päästä kertoi huollon heppu (JV-Motorsport).

Sitä paitsi leveempi takanen antaa ihan erillailla  respekt nakkikopilla
iltaisin.
Joten suosittelen eusadance

Samat ongelmat läpikäyty, tosin Metzelr etunen meni 18 000km kohdalla samaan kuntoon kuin Bridgestone, ajaminen kaarteessa oli kuin sirkkelinterä olis ollut alla. Nyt PR2 alla molemmissa ja ajettu reilu 10 000km ei ainakaan vielä ongelmia ja pintaakin hyväsesti jäljellä. Niin ja paineet ollu molemmissa kaikilla merkeillä 3,2 bar.    03Biker

Nyt tuli mullekin toi sama värinä niinkuin aiemmin kuvattu; vitosvaihteella kierrokset noin 3k. Mootorin värinä aaltoilee runkoon sinimäisesti, tuntuu kuin meno jotenkin jurnuttaisi. Vanhat 20tkm ajetut Pilot Road 2 renkaat toimi ihan hyvin, mutta kangas alkoi jo pilkottamaan vasemmalla reunalla.
Taakse tuli toi ylileveä Z8 vahvistettuna, mutta eturengasta ei ollut tarjolla kuin Dunlopin Roadsmart. Olen koittanut josko paineet jotenkin muuttaisi käyttäytymistä, mutta ei muutu. 2,9 - 3,2 kokeiltu nyt useampana iltana kylmiin renkaisiin. Jotenkin tuntuu kuin eturenkaan kuviot nyt resonoisi moottorin värinöiden kanssa.
Kyllähän nämä uudet renkaat vakaamat ovat, mutta toi värinä alkaa ottaa jo kupoliin. Tutkimme asiaa, josko löytyisi toinen etukumi, toisenlaisella kuviolla. Pilot road ei ollut saatavilla juuri nyt, joten tuli ottettua kokeeksi tämä setti. Ei ehkä olis kannattanut, mutta tuo takakumi oli jo sakoilla.

Lainaus käyttäjältä: virta - 01.06.11 - klo:12:37
Nyt tuli mullekin toi sama värinä niinkuin aiemmin kuvattu; vitosvaihteella kierrokset noin 3k. Mootorin värinä aaltoilee runkoon sinimäisesti, tuntuu kuin meno jotenkin jurnuttaisi. Vanhat 20tkm ajetut Pilot Road 2 renkaat toimi ihan hyvin, mutta kangas alkoi jo pilkottamaan vasemmalla reunalla.
Taakse tuli toi ylileveä Z8 vahvistettuna, mutta eturengasta ei ollut tarjolla kuin Dunlopin Roadsmart. Olen koittanut josko paineet jotenkin muuttaisi käyttäytymistä, mutta ei muutu. 2,9 - 3,2 kokeiltu nyt useampana iltana kylmiin renkaisiin. Jotenkin tuntuu kuin eturenkaan kuviot nyt resonoisi moottorin värinöiden kanssa.
Kyllähän nämä uudet renkaat vakaamat ovat, mutta toi värinä alkaa ottaa jo kupoliin. Tutkimme asiaa, josko löytyisi toinen etukumi, toisenlaisella kuviolla. Pilot road ei ollut saatavilla juuri nyt, joten tuli ottettua kokeeksi tämä setti. Ei ehkä olis kannattanut, mutta tuo takakumi oli jo sakoilla.

Moro.

Tuli samallainen ongelma kun edellä, renkaat vaihdoin pilot road 3 :sesta Metzleriin , ja värinät alkoi juuri tuo 3000rmp 80km nopeus ja tuommonen sinimäinen jurina , epäilys jo käynyt vaikka missä , vetopuoli--> perä , murrosnivel -->5 vaihteen laakeri , mutta outoa että nämä nyt olisi mennyt just renkaanvaihdon yhteydes , onks kellää hyvää vinkkiä ? t:jamppa

Yamaha foorumista lainattua : taitaa nuo Metzlerit olla suurin syy värinöihin.

Viime suvena koeajelin tuollaista FJR-Z8 -yhdistelmää. Pyörässä oli uusi Z8-takarengas ja omistaja havaitsi välittömästi (tietysti oman pyöränsä tuntien) tuon värinän, joka korostui huomattavasti raskaasti kuormatulla pyörällä. Itse jouduin kokeilemaan monen monta jippoa ja vetoa, ennenkuin löysin tuon värinän joka tuntui selkeimmin jalkapohjiin. Sain sen tulemaan esiin ainoastaan tasainen veto päällä suurimmalla vaihteella n.80-85km/h mittarinopeudessa. Pienemmällä vaihteella, samassa nopeudessa ei ongelmaa. Pienemmällä vaihteella, samoilla kierroksilla ei ongelmaa. Takarengas vaihtui toiseen merkkiin ja ongelma (asiakkaan mukaan) poistui.

Tuo värinä todellakin tuntuu voimansiirron resonanssilta. En itse tuolloin ajanut pyörää kuormattuna, niin paha sanoa miten voimakkaana värinä silloin ilmenee ja esiintyykö se myös laajemmassa haarukassa. Ei kuitenkaan kuulopuheiden perusteella ole ainoa FJR-Z8 -yhdistelmä, jossa viboja on ilmennyt.

ja lisää:

Jos ja kun värinä esiintyy tuolla FJR-Z8 -yhdistelmällä niin rengas ei vaan käy tohon pyörään ja taitaa mullakin vaihtua vaikkapa ehkä Misukan vastaavaan renkaaseen, vaikka onkin lähes uusi mutta kun ajaminen ei ole mukavaa niin rengas menee vaihtoon.

Itse epäilin vahvasti voimansiirtoa, kun vedon otti pois niin värinäkin loppui. Olen lukenut aika monta blokia tosta asiasta ja sama on värinä esiintynyt mm. Pannareilla ajaessa. Onko rengas itsessään niin huono vai mikä tekee tuon, että se ei vaan sovellu tietyille merkeille?
Joku oli saanut värinän loppumaan, kun pyörällä oli ajettu n.1000km. Itsellä alkaa olla kohta tuon verran blakkarissa Z8:lla ja jos värinä ei pian poistu niin taitaa olla renkaan vaihto edessä?


On kyllä viimeset metzlerit mitkä laitan alle.


Lieneekö kyseessä Metzeler 880 ?

Mielestäni rengas on jo päivänsä nähnyt vanhaa tuotekehittelyä pidetään hengissä.....

Mulla mennyt jo 4kesää micheliniä eikä värinöitä.. Michelin PilotRoad 2 ja 3. Michelinin PilotRoad 4:ta en enää laittanut alle.

Jullella kun oli sopivaan hintaan Pirelli Angel GT joka nyt alla, eikä mitään pahaa sanottavaa.
Nyt on ajettu tällä nakilla n.2000km ja se renkaan pinnassa oleva GT merkintäkin vielä näkyy... thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


Minäpä vannon Shinkon verge renkaalle valoja !!!
Edullinen, kestävä, ei jurinoita ja pitää loppuun asti
niin kuivalla kuin märällä kelillä. mutkissa pysyy kuin liimattuna tiehen.
FAKTAA
takanen 149 e alle laitettuna  16500 km  3,2 bar
etunen  128 e alle laitettuna  25111 km  3,2 bar

Michelin pilot road 3 saa vissiin myös vahvistettuna eli b merkinnällä

kumpaa on ollut alla ? onko kokemuksia ?


tv  Tapsa

Mulla oli nuo edelliset pilotroad 3:set , sitä en muista oliko vahvistetut "b", mutta ei ne ainakaan värissyt.kai se on revittävä alta nuo metzlerit joilla ei oo ajettu ku alta tonni pirukaan tuota jurinaa kestä , Micelini Pilotroadit alle .

mulla alla nyt michelin pilot4 gt ja toimii vaikka epäilin micheliinii olin vannoutunut continental käyttäjä mut kilometrejä nyt micukoilla 4tkm ja kuin uudet ans kattoo kuin kestää...

Takana samoin samanmoinen Misukka, PR4 Vaihdatin alle kk. sitten ajettu n.4500km. kyllä se on jo selvästi kulunut,muttei oo mauserii matkassa,Hiukka kantikas,rengas paine 3,4... Ja on menty muummo vauhtii Lappii ja pohjos-Norjaa...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Pohjoisen reissu kesti vajaa 3 viikkoa,5600km ja 2 yön jälkeen takas Lappiin,n.2000km. viikossa.
nyt n. 9tkm 6-7 viikkoa,takasella Michelin PR4 GT jäljellä n.2mm ehken himppu päälle.paineet 3,5 kestävyys kyllä pettymys doh1
Koko 9tkm yksin,olisko puolet matkakamojen kanssa,suurin osa kuivalla kelillä,Lappia ja pohjois-Norjaa kiertäen,omasta mielestä karkeammat tiet kuin itä/keski Suomessa.

Etunen Continental oli lähdettäessä keskellä n.2mm pintaa nyt 9tkm jälkeen n.1mm :o  vasemmalata puolen liki silee,silti kuluminen positiivinen yllätys, thumbsup1   toki 4 vuotta vanha rengas,takasen ostin uutena ja tuorteena,Mynet motto 279€ etu ja taka.
Ajettu 6 viikkoon 9 tkm. paineet edessä n.3,3 takana .3,4-3,7   

Takasen kestävyys kyllä huono,olisko selitys siinä jos ajaa samat km 3-4 vuoteen ei paljon kulu,kun kumi kovettuu,itte ajoin 6 viikkon tuon 9 tkm.

Matka ajoa,ei keulita eikä revitellä,aika "Erkkola" vauhtia,liki saman kesti kyykyissä takanen,ja keula nousi ::)
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 20.09.14 - klo:21:39
Pohjoisen reissu kesti vajaa 3 viikkoa,5600km ja 2 yön jälkeen takas Lappiin,n.2000km. viikossa.
nyt n. 9tkm 6-7 viikkoa,takasella Michelin PR4 GT jäljellä n.2mm ehken himppu päälle.paineet 3,5 kestävyys kyllä pettymys doh1

Itse ajoin PR4 GT renkailla n.19tkm ( ei pannari mut saman painoinen)



24.05.15 - klo:16:50 #29 Viimeisin muokkaus: 24.05.15 - klo:20:50 käyttäjältä jamppa
Moi
Ei voi kun todeta että voi saa ****na , kaikki ongelmat alkoi kun viime kesänä laittoi alle Metzler Z8 renkaat ,siitä alkoi tämä värinöitten ihmettely , epäilyksetkin jo oli vaikka mitä vaihteisto ,perä ja kardaani . Lopulta renkaitten vaihto ja alle Michelin pilotroad 4:set ,käsittämätöntä ei voi uskoa todeksi värinä Loppui .
Metzlereillä ei tullut ajettua kun vajaat 3000km -->tuli menetettyä monta ajopäivää ja kilometriä ja hermot.
Joten älkää laittako Pannariin ainakaan Metzler Z8 renkaita.
Täytyy kiittää Pepeä että sait minut uskomaan että syy on renkaissa, Kiitos vielä Pepe.

Ps: ilman värinöitä  thumbsup1  062802jumpie





Powered by EzPortal