Pannari kiikarissa

Aloittaja serekki, 03.06.10 - klo:22:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moi

Olen pannarin(st1100)hankintapuuhissa ja nyt olisinkin vähän helppauksen tarpeessa.
Kukaan ei ihankaan varmaan mee koskaan kenellekkään sanomaan et oma pyörä on ihan huono.
Tästä syystä tarttisin teidän nouhauta et mitä kannattaa tarkistaa/varmistaa ennenkun menen oman pannarin ostaa.
Jollain foorumilla oli valokuva et se ruostuu jostain tukivarren näköisestä?? Onks tää yleinen vika? Paljonks toi osa maksaa ja saako yleensäkkää tollasta uutta? (tarkemmin tutkittuani, löytyihän se osa täältäkin foorumilta. Takaswingi)
Wikissä oli moitittu maalauksen laatua. Onko se sit sellainen mistä on oikeest haittaa vai onko se vaa sit ruman kirjava?
(kirjava ei haittaa)
Nokkahihnan vaihtoajankohta 150tkm. Mitä muuta siin nokkahihnan vaihdon yhteydessä täytyy/ on hyvä vaihtaa/tarkastaa?
Ja mitä vielä?

iso etukäteiskiitti vastauksistanne :)
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

En juurikaan osaa sanoa ST1100:sta kun itsellä ST1300.
Maalauksesta sen verran: meillä oli Patalahdessa kokoontuminen jossa mukana paljon ST1100:sia, ja maalipinta kuin uusi vaikka ikää oli "paljon". Honda vaan kestää ja toimii.
Nokkahihnan ovat monet vaihtaneet jo aikaisemminkin ja vanha on kuulemma ollut hyvässä kunnossa.

Lainaus käyttäjältä: "serekki"Moi


Jollain foorumilla oli valokuva et se ruostuu jostain tukivarren näköisestä?? Onks tää yleinen vika? Paljonks toi osa maksaa ja saako yleensäkkää tollasta uutta? (tarkemmin tutkittuani, löytyihän se osa täältäkin foorumilta. Takaswingi)
Wikissä oli moitittu maalauksen laatua. Onko se sit sellainen mistä on oikeest haittaa vai onko se vaa sit ruman kirjava?
(kirjava ei haittaa)
Nokkahihnan vaihtoajankohta 150tkm. Mitä muuta siin nokkahihnan vaihdon yhteydessä täytyy/ on hyvä vaihtaa/tarkastaa?
Ja mitä vielä?

iso etukäteiskiitti vastauksistanne :)

Swingi tosiaan kuulemma ruostuu....mutta ei vielä itsellä koskaan tullut vastaan sellaista joka olisi ollut ruosteessa... jostakin luin sen kuitenkin maksavan n.250€ (käytettynä)

Maalauksen laadusta en ole samaa mieltä, mielestäni aivan kelvollista työtä.

Nokkahihnan vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa ohjuri ja kiristin. Toiset vaihtaa vesipumpunkin kuvasarjassa se "isoin rulla" (on siellä hihnan "takana")
(ite vaihdoin viime keväänä (-09) en kilometrien vuoksi vaan vuosien takia, oma mopo -97 ja ajettu silloin n.108000km)
Tuosta ketjusta lisää infoa Kliketi kliks
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Täällä olisi yksi myynnissä... Vaihdan joka tapauksessa, mutta myyn mieluummin suoralla rahalla, siinä hyötyy molemmat. Jos vien liikkeeseen niin laittavat tonnin ylihintaa... Vm 91 mittarissa noin 92tkm  Löytyy kahvanlämmitintä, autocom, 12 v ulos otto.  hinta on vajaa viisi tonttua. Sanotaan vaikka 4900 ? Laita yv tai mailaa jos kiinnostaa. marko.jarvinen[ät]dnainternet.net

kauko edit: muutettu emailisoitetta, ettei robotit löydä sitä spämmilistalle

Yksi juttu ruostuvien listalla on pakoputkisto mikäli se on alkuperäinen. Hyvän ruostumattoman korvausputkiston saa ulkomailta noin 300-500 punnan hintaan. CMS:n veroton hinta takahaarukalle on noin 500€, joten se maksaa uutena. Hankalin ja kallein -onneksi harvinainen- "tyyppivika" on kardaanin kulmavaihteen rattaan urien ruostuminen. Ainoa keino asian selvittämiseen on takarenkaan irroittaminen.

Olen useasti miettinyt mikä vaikutus on kun pyörää pestään esim painepesurilla.
omissa pyörissäni yli kolmenkymmenen vuoden aikana ei ole koskaan tarvinnut esim.laakerivikoja kokea samoin tuo swingi asia kuulostaa erikoiselta varsinkin pannarin kohdalla (säsläsäki voisi olla eri asia)
En siis omista painepesuria.
Aikaisempana timpan pyörän omistajana johon ajoin 85tkm vaihdettiin etupumppujen stefat joissa oli pientä vuotoa.ja kyllä muuttui ajettavuus todella merkittävästi osittain tietysti myös uusien öljyjen ansiosta tämä olikin sitten ainut ns.huoltojen lisäksi tehty korjaus.
Ja maalipinta pysyy kuin uutena kun vahailee autoglymin (ei ole maksettu mainos)kanssa 2-3 kertaa kesässä maalatut osat.

Siis nämä viat mitä luettelette on kaikki käyttäjän aiheuttamia. Älä nyt vain rupee pelkään noita asioita.
Tietysti jos pyörä makaa päivät pitkät ulkona vesisateessa silloin rauta ruostuu. Jos taas sillä ajetaa ja huolletaan ei nämä ole ongelmia. Itse ajelin vuosia ja 90000km ST 1100 panilla eikä siinä ollut missään ruostetta. Pidän luonnollisena, että syksyllä pyörän katteet puretaan niin, että paikat saa pestyä ja öljyrätillä pyyhittyä lopuksi. Eikai se ole pyörän vika jos ajuri ei huolla laitetta. Pani kuljettaa sinua koko kesän ja syksyllä ei meinaa löytyä päivää aikaa huoltaa sitä. Pitäis puhua ennemminkin minkälainen ajuri tuollakin pyörällä on ja on ollut.
          Näille pyörille 200000km ei ole mikään, kauppaan. bikeri

Voi hyvän tähden. Positiivinen yllätys et on näin aktiivinen foorumi, kiitti kovasti kaikille. Päivässä tullut paljon arvokasta (ja asiallista!!) tietoo ja yks hyvä tarjouskin.  headbang

Turvallista ajokautta. Kyl mä plöröt kiehautan jos joku meilleppäin ehtii joskus.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Itsellä kokemusta ST 1100 -97 abs mallista.
Tuttavuus alkoi v.2004 (48 tkm.mittarissa) ja jatkuu edelleen. Takana kohta 100 000km ks. pyörän satulassa...(tänä kesänä taitaa mennä 150 tkm rikki)
Pyörä on osoittautunut erittäin hyväksi ja varmaksi matkapyöräksi.Bensan kulutus maltillinen (5l/100km) ja iso 28 litran tankki. Ei ole kuluttanut öljyä, mutta silti tarkkailen sitä varsin pitkillä reissuilla (3 viikkoa/9000tkm). Moni uusi matkamopo tankkaa aiemmin! Mukava ajaa varsinkin pitkää
matkaa, mutta toimii myös muualla. Hieman painavahan se on paikallaan työnnellä, mutta ehkäpä tämä
paino tuo vakautta muuhun ajoon. Laukku/ kate järjestelmä hyvät ja toimivat. Jarrut ok ja jos on abs
mallia, niin helpo jarrutella myös sadekelillä (eli jos et satu olemaan taidoiltasi Mika Kallio)...varsinkin
alppiteillä on joskus liukasta...
Pyörässäni ei ole vielä ole ollut mitään vikoja eli aina on toiminut ja kukkunut.
Yhden kerran on jättänyt tien päälle....vika ei pyörässä vaan ajajassa (bensaloppui).
Huoltohommia pyörään on tietenkin tehty, mutta nämäkin on ajateltu tehtaalla/suunniteluvaiheessa
tarkkaan eli huoltaminen onnistuu hyvin (huoltoluukut jne.) Huolto-osat kohtuu hintaisia ja tarvikkeenakin
löytyy, mutta hinta vertailua kannattaa tehdä.
Huollossa on vaihdettu normaaleja kulutus osia...renkaita,jarrupaloja,keulastefoja, mutta esim. akkua ei ole
vielä vaihdettu minun aikanani. Pyörän huolto-ohjelma on mielestäni laadittu varsin "varman päälle". Tämä näkyy
mm. nokkahihnan kohdalla ja tulppien vaihtovälinä. Mutta hyvä näin !
Jos nyt olisin ostamassa ST 1100 niin :
Tarkista pyörän yleinen siisteys/huoltohistoria. Jos maalipinta on hyvin hoidettu ja siisti, on pyörää
pesty ja vahattu riittävän usein. Jos ks. ns. tuontipyörä tarkista silloin "kollektori" ja swingi päällisin
puolin, ettei ole ruosteessa (meren läheisyys+vähäinen pesu=mahdollinen ruostuminen). Itse en ole
vielä yhtään tälläistä pyörää kylläkään tavannut/nähnyt !
Lisävarusteiden kunto ja määrä. Esim. kahvanlämmittimet ovat oiva varuste. Korkeampi touring pleksi on
myös iso plussa (riippuen ajajan pituudesta) ja kolmaslaukku/tavararitsi+sisäkasseille on varmaankin käyt-
töä. Ajokilometrejä ei mielestäni kannata hirveästi säikähtää, jos huollot on tehty ajallaan...vanha pyörä
kärsii varmaankin enemmän ajamattomuudesta.
Uudemmassa faceflit on hieman isompi laturi 480w vs. 520w (voi olla hyvä jos on laitettu "sähköextraa")
sekä uudempi jarrujärjestelmä. Lähes kaikki abs-versiot ovat uitettuja pyöriä, joiden huoltohistoria voi olla
hämärän peitossa....
Mutta näin lopuksi sanoisin, että jos ostat hyvän Pannarin niin et tule sitä katumaan! Hyvästä joutuu
maksamaa ehkä "kovan hinnan" mutta se kannattaa...
En minäkään ole katunut.....(ja tällä palstalla on varmaan monta muutakin samoin ajattelevaa)
Sillä nimittäin ajetaan vuodesta toiseen.... largepan
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Aiheesta vähän sivuun...pyöräilyyn liittyen kuitenkis.

Tarttis hommata kans ajopuku vaimolle ja ittelle mut mut... nahka vai goretex?
okei gore kestää vissii vettä paremmin, mut mites vahingon sattuessa? paljonko gorepuku kestää "asfaltii"?
  withstupid
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

MP-messuilla Lahdessa oli Rukan osastolla kaaduttuja gorepukuja
olivat kestäneet hyvin. Laatueroja noissa tixtexeissä on paljon.
Hommasin just rukan housut ja testattu nyt viikon verran, jopa pienessä helteessä: ei hiosta liikaa, vedenpitävyyttä ei vielä testattu.
Rukan takki ollut 3-4 vuotta, pitää edelleen vettä, mukava, ei kuuma, ei kylmä.
Kokemuksia Sweepin, IXS:n tixtexeistä. Sweeppi kumipuku, joka ei pitänyt vettä. IXSin aito gore oli pirun hyvä, kävi vaan pieneksi...

Lainaus käyttäjältä: "serekki"Aiheesta vähän sivuun...pyöräilyyn liittyen kuitenkis.

Tarttis hommata kans ajopuku vaimolle ja ittelle mut mut... nahka vai goretex?
okei gore kestää vissii vettä paremmin, mut mites vahingon sattuessa? paljonko gorepuku kestää "asfaltii"?
  idea3

kauko edit: ja sitten katso mitä syöt ajokausien välissä
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

kiitos, täytyy ottaa vinkistä vaari!!!
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Pari kappaletta tonnisatasia on tullut omistettua eli vuodesta 2002 olen ollut pannaristi. Vain kaksi asiaa olisin tehnyt toisin.Vasemman hanskalokeron kannen roiskeläpän tilalle kovakansi ja ajovalo vain vasemmassa umpiossa tilalle molemmat palamaan yhtä aikaa (kuten 1300). Muutaman kerran sain huomautuksen "siviileiltä" että sun toinen lamppus on pimee. Rupee siinä sitten näyttämään rek.otteesta että ajovalo onkin vain vasemmalla. Muiltaosin parasta PANNARILAATUA !!

Muuttomyynti näkyi lukevan suitzamanin ikkunoissa. Eli sieltä voi tehdä löytöjä. Tosin itse liputan enemmän top-motorin puolesta, siellä kun saa myös palvelua...
Niin... ajovarustevinkkejä antelen, kun kaupat tuli, huomenna pani vaihtaa omistajaa :-k

Powered by EzPortal