Kahvalämppärit asennus

Aloittaja Markku 43, 10.03.10 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

No nyt on asennettu kahvalämppärit jotka pitäs toimiakin ..ostin MP Heinolta Tampereelta ja hinta 70,-.
Kerron asjokauden alkaessa lisää jos jotakin kiinnostaa.
Asennus helppoa.
Vanhat pois kuusiokoloavaimella tuppien kaatumasuojat eli päät irti
. Veitsellä leikaten vanhat pois jaa uudet meni hyvin heittämällä tilalle ja liimaa perään. Kunhan tarkistat että tupit ovat oikeassa asennossa jotta kytkin toimii ja kaasu kääntyy.
Säädin mukana tulevan asennusraudan ja korotusholkkien kanssa vasemmalle kädelle kahvan kiinnityspulttien alle sekä piuhan veto akulle.
Hyvin tuntuu pelaavan.

ja tiedoksi nyt muutaman keväisen käyttökerran jälkeen, toimii todella hyvin ja täysillä edes viitsi pitää kun lämmittää nopeasti jo liikaakin, onneksi on hyvä säädin. Suosittelen.

Lainaus käyttäjältä: "Markku 43"ja tiedoksi nyt muutaman keväisen käyttökerran jälkeen, toimii todella hyvin ja täysillä edes viitsi pitää kun lämmittää nopeasti jo liikaakin, onneksi on hyvä säädin. Suosittelen.

Ja kumpikohan oli se sun pyörämalli, 11 vai 13?

Ja kiinnostaa edelleen kun ei vielä ole noita vastuksia että: mitähän vaihtoehtoja on olemassa "ei originaalien kahvakumien" alle?

Vielä noista vanhojen kahvakumien poistosta, nii paras ja helppo keino on laittaa paineilmaa tangon ja kahvakumin väliin, sit vaan vetäsee vanhat kumit pois! Mie oon aina laittannu releen noille kahvaläppäreille ettei jää vähingossa päälle ja siten akku aamulla tyhjä!
Ny tässä pannarissa on vakiona alkuperäiset kahvalämppärit ja on huomattavasti tehokkaammat kuin tarvelämppärit, mutt molemmilla pärjää ihan hyvin.

Jos nuo tarvikelämpäärit olis tehokkaammat..palais kädet rakoille hankojen sulattua:) Eli kyllä tehoa on todella hyvin.
Vanhojen poisto yksikertaista mattopuukolla kevyt viilti pitkittäin ja lähtee kuin banaanin kuori. Kannataa kaasupuolen kanssa varmistaa kun liimaa uusia paikoilleen että jättää parin millin liikkumavaran tupen tyveen että palauttaa hyvin.
Näissä oli foliot tuppien sisällä ja en tiedä mikä tai mitä vielä kaipaisin vaihtoehtona.

ja pyörä oli 1300 vm. 2003

coolride lämpöelementit menisivät putken sisään, ei kahvakumejen poistoa tms
http://www.coolride.de/onlineshop/produ ... 455e4d7ca2
Onko joku asentanut noita?

Asennuksesta vielä..kannattaa kiinnittää huomiota tuppien T-haara kaapeloinnin riittävyyteen tankojenvälillä, se riittää justiinsa jos haluat että piuhta tulee piiloon.

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"coolride lämpöelementit menisivät putken sisään, ei kahvakumejen poistoa tms
http://www.coolride.de/onlineshop/produ ... 455e4d7ca2
Onko joku asentanut noita?


En tiedä noista mutta luulis että lämmmönjohtuminen kestäisi kauemmin ennenkuin lämmittää..nämä lämpiää n. 30 sekunnissa hanskojen läpi, samoin jos haluat säätää pienemmälle tms. niin reagoi nopeammin, eikä se vanhojen pisto ole kuin minuutin homma..eivät ole liimattu kuin vähän..jos ollenkaan.
Mutta onhan noita vaihtoehtoja, ajattelin vain antaa vinkin ainakin hyvästä hinta/laatusuhteesta
t.Markku

Laitoin omaan st1100:aani kahvalämppärit.Ostin all rihgt:ltä maksoi alle 50 ekee,säätö min-portaaton-max,kahvat meni helposti paikoilleen.Kaasupuolen
lämmitinkahvasta leikkasin päätykumin,jotta saa tankopainon sopimaan.
tietenkin rele väliin,ohjaus virtalukon takaa,niin ei jää vahingossa kahvat akkua tyhjentämään.  thumbsup1

Toimii erittäin hyvin!

ai niin ..tässä oli myös se 4 portainen säädin..en laittanut relettä kun tuo led-valo on aika näkyvä jos jää vahingossa päälle ja näissä on automatiikka eli jos akku laskee alle 12,5 volttia muistaakseni niin ne sammuu itsestään..eli on päällä vain kun akussa on hyvn virtaa

ja tiedoksi..lämppärin nimi on Oxford

ja vielä tiedoksi..akku tyhjeni kaikesta huolimatta kun olin unohtanut lämppärin päälle..eli otin ohjauksen satulan alla olevasta punaisesta tulpatusta vapaasta pistokkeesta (katkeava virta) ja laitoin releen väliin..nyt sammuu oikein eikä jää vahingossa päälle

admin.huom.tuota omaa viestiään voipi muokata ja jatkaa juttuaan...noin vaan tiedoksi. :compress:

Powered by EzPortal