Saksan Motarilla......

Aloittaja Timppa, 07.01.17 - klo:17:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Saksan motarilla kokeiltiin miten Pannari kulkee.......

Jokainen voi itsekseen miettiä miksi veto loppui tuohon 207km/h....
Ihan yksinkertaisesta syystä se hemmetin itsesuojeluvaisto.....

Kysymys kuuluu, kuinka moni on kokenut saman??
Oliko tuo sitä paljon puhuttua Voblausta??

Syykin siihen selvisi seuraavassa tauossa..... öljyt pihalla etuiskareista, varmaankin osasyynä.

Saksa 207 km/h
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Selkeää voblausta.  Hyvä kun selvisi noin vähällä, usein tossa tilanteessa maan vetovoima vie voiton...
thumbsup1

Sitähän se oli. Taisi tuo ohitettava auto aikaansaada pyörteitä ja Pannarin perisynti tuli esiin. Takajousi varmaankin ja paluu oli sääderry kireelle. Eikä edessäkään saa olla mitään vikaa.

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 07.01.17 - klo:17:58
Saksan motarilla kokeiltiin miten Pannari kulkee.......

Jokainen voi itsekseen miettiä miksi veto loppui tuohon 207km/h....
Ihan yksinkertaisesta syystä se hemmetin itsesuojeluvaisto.....

Kysymys kuuluu, kuinka moni on kokenut saman??
Oliko tuo sitä paljon puhuttua Voblausta??

Syykin siihen selvisi seuraavassa tauossa..... öljyt pihalla etuiskareista, varmaankin osasyynä.

Saksa 207 km/h


On hyvä et itsesuojeluvaisto toimii. Kyllä jousitus on oltava kunnossa jos 200km/h nopeuksia aikoo ajella. Mielestäni pannarin jousitus on alimitoitettu noihin nopeuksiin, valitettavasti.
Yksin ajaessa kannattaa laittaa joku sopiva laukku apparin paikalle pitkittäin, laukkua vasten pystyyn vinoon. Estää paljolti kovissa nopeuksissa woplausilmoitä. Muutaman kerran itse kokeillut reippasta 200km/h kyllä helposti alkaa huojumaan. Woplaus ei ole mielestäni kovin kaukana tällöin.
Kaksin taasen mielestäni jousitus ominaisuuden alkavat loppua siinä 160km/h paikkella, jollei tie ole aivan pyötä suoraa.

Nämä asiat tullut itse totettua kovemmissa nopeuksissa.


T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Muutaman kerran on käynyt itsellä noin, tyypillisesti juuri silloin, kun innostuu hieman kokeilemaan :)
Aiheuttaa melko voimakkaan tarpeen ottaa vauhtia Tooosi nopeasti pois, tuntuu siltä, että tämä voi eskaloitua äkkiä.
Jotenkin tuntuu että tonnisatasen vetelä runko alkaa noissa nopeuksissa myötävaikuttaa ilmiön syntyyn.
Pyörä kulkee kuin juna, kunnes pienikin sivutuuli, puuska tai muu häiriö laukaisee huojumisen.
Viime kesänä Ulmin pohjoispuolella gepsiin 215 km/h, enempää ei 1100 halunnut kulkea, sekin riittää kyllä enemmän kuin hyvin.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

08.01.17 - klo:21:26 #5 Viimeisin muokkaus: 08.01.17 - klo:21:45 käyttäjältä sepeteus
Pojat ! Pojat ! horisko

Ajatte matkapyörällä eikä millään ÄRRRällä  thumbsup1

200 0k ! siittä yli ottaa kate tuulia ja huojuminen alkaa,
oon ottanu mittarinopeutta 240 yksin ja enempikin ois menny mut,
se vemputus ei tuntunu hyvältä.

Niin eihän tuo vielä sitä varsinaista foblausta ollu, mutta siitä huojunnasta se sitten seuraa. Kerran tuli traktori vastaan ja kuskilla heitti ratti puolelta toiselle noin sekunnin välein ja traktori kulki suoraan se taisi olla tuota foblausta. Kuinka se nyt sitten kirjoitetaankin.

10.01.17 - klo:09:33 #7 Viimeisin muokkaus: 10.01.17 - klo:18:30 käyttäjältä hojare
 horisko
Samanlaista on tullut vastaan Saksassa. Täysin tyynellä kaksi päällä sunnuntaina (ei rekkoja) kokeiltiin 220 ja meni
aika hyvin pientä vaapuntaa lukuunottamatta. Rekkojen imu/tuuli pudottaa nopeutta mielellään alle 180 ja paljon alemmaksikin,
kun alkaa puhaltamaan. Yksin ajaessa ja takalaukun kanssa ilman välitoppauksia on paljon pahempi.
Plexin korkeudella tuntuu olevan aika paljon merkitystä, mitä korkeammalla, sitä pahempi.
Em. siis omien kokemusten perusteella. 4idi4s

Olisi kiva tietää, miten muut pyörät, esim. Bemarit, menevät samoissa oloissa/nopeuksissa.
Löysähän pannarin jousitus on jo lähtöjään ja ehkä aerodynamiikassakin olisi parantamista, sivutuuliherkkyyden
perusteella.

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Honda CBF 1000 kolmella laukulla ja kuluneet renkaat ( max 2tkm jäljellä) meni nätisti Saksan läpi. Vaihdoin Ranskassa uudet alle ja paluu pohjolaan oli mahdoton tehtävä samoilla nopeuksilla. Molemmat rengas parit Metzelerin Z6. Ilmeisesti kuluneen renkaan tasainen kontakti pinta vs uuden pyöreän oli se ero mikä ratkaisi. Pyörä muuten oli sivutuuli herkkä ja reagoi rekan ohituksiin.

Nykyinen BMW 1200 RT -06 kolmella laukulla täysin tunteeton rekan ohituksiin. 2015 Saksan läpi ajo ja viisi kertaa sain vedettyä tupin ns loppuun (maksimeille, 217km/h) itsekseni ajaessa ,ei woblausta tai muuta heilumista. Jousitus naksutettu ns kireelle . Renkaina Michelin Pilot Road 4 GT. Aikasemmilla Metzeler Z6 ei myöskään woblannut.


Takalaukku pois, takapenkki tyhjänä, keulassa jäykemmät öjyt ja takaiskari jäykimmällä, niin hyvin menee eikä woblaa. Ainoa mikä huolestuttaa on, että tuulilasi tulee syliin. Aika viritys muuten tuo takalaukku molemmissa malleissa. Sinne kun laittaa vielä tavaraa, niin aika vipatin koko loota. Mikä olisi korvaava vaihtoehto? Välillä olen käyttänyt tavarasäkkiä takapenkillä, jos on ollut reippaampaa siirtymää tiedossa.

Mielestäni jokaisen moottoripyörän ominaisuudet loppuvat välittömästi, jos takapenkillä istuu matkustaja.

Sitten jos ajatte mopolla, jossa on jälkiasennetut sivulaukut, niin kannattaa lukea sieltä laukun sisältä miten kovaa kannattaa ajaa, niin ei tarvitse sitten pyörätuolissa harmitella, kun ainoa mikä liikkuu on kieli. Toinen sivulaukku kun lähtee reippaammassa vauhdissa, niin kyllä lähtee...
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Powered by EzPortal