ST1300 öljynvaihto

Aloittaja kaipaa, 19.06.12 - klo:15:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hondamaniakin herännyt talviunilta ? hieno homma ja vasta 200tkm täynnä.
eli ei tässä sitten vielä ole kiire etsiä uutta pyörää tai edes wingsahtaa airrev

(ST1300)

Nyt minä en käsitä tuota ihmettelyä ?
Kaikki tieto löytyy valmistajan ilmoittamassa huolto-ohjeessa.

-viskositeetiksi sopii tehtaan ilmoituksen mukaan 10W-30  ....20W-50  tai lähes kaikki tuolta väliltä  (ohjekirjassa on taulukko)
-laatuluokka on ilmoituksen mukaan SG -ilman kytkimen lisäaineistuksia, ohjekirjassa maininta
-moottoriöljyn ja suodattimen vaihtoväliksi ilmoitetaan  12000 km (huolto-ohje)
Jostain ihmeellisestä syystä luotan enemmän tehtaan huolto-ohjelmaan kuin "musta tuntuu että..." juttuihin.
Honda on erittäin luotettava ja kestävä laite kaikin puolin, ellei sitä huolleta pilalle.

Uusimpien öljyjen luokka ei voitelua koneessa paranna, uusimmat luokat on öljyn palamisen vuoksi. (www.mobil.fi).
Hyvän brändin käyttö öljyssä ei auta, koska koostumus noudattaa Standardia (standardi löytyy netistä), myös luokituksen noudattamista valvotaan.

"
Myös Neste Oil tunnustaa, että moottoriöljyt kestävät periaatteessa jopa kolme huoltoväliä, kunhan öljynsuodatin muistetaan vaihtaa. Autonvalmistajat haluavat öljyt vaihtoon yleensä viimeistään 30 000 kilometrin jälkeen.
IMT-yhtiön kehittämässä öljydialyysissä moottoriöljy kierrätetään samalla tavalla kuin veri dialyysiin tulevalta munuaispotilaalta.
Menetelmän keksijä ja patentin haltija Markus Kemper sanoo, että suodattamalla halutaan ennen kaikkea säästää öljyä, mutta myös kuluttajan lompakkoa.
–Tähän saakka samaa öljyä on voinut suodattaa neljä kertaa, mutta vielä tänä vuonna on myyntiin tulossa tätä varten ihan oma öljy. Sen jälkeen samalla öljyllä voi ajaa kuusi tai jopa kymmenen öljynvaihtoväliä, Kemper sanoo Ylelle.
Saksassa öljyjätti Shell yritti tuloksetta ostaa IMT-yhtiön patentteineen. Tänä päivänä useiden kaupunkien bussiyritykset ja jopa Nato-joukot käyttävät IMT:n öljynsuodattamista useissa yksiköissään.
– Neljässä vuodessa ei ole koskaan ollut yhtään moottoriongelmaa, Kemper väittää.
Tekniikka ja Talous lehti. "


-jukka-

Powered by EzPortal