Perän kumityynyt

Aloittaja Meesse, 03.07.12 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

11.07.12 - klo:22:31 #15 Viimeisin muokkaus: 12.07.12 - klo:09:18 käyttäjältä Meesse
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 07.07.12 - klo:16:12
Tyst ny. 38.gif
Avaapa meesse perä enste.
Älä anna bmw kuskeille turhaa aihetta spekulointiin, että olis muka perä mennyt Hondasta. g83j

Jos se nyt kuitenkin on huollon tarpeessa ainahan voi perustella sen "oli valitettavasti BMW:n vieressä parkissa, ilmeisesti siitä sai tartunnan"..  

 wallhead Ei ole pannarini ollu Bemarin vieressä mut olisko vastaantulleista tarttunu doh1 doh1


Tänään kasasin perän uusilla laakereilla,oli kolme laakeria vaihdon tarpeessa,melkoista rallatusta piti kun pestynä pyöritteli ja välystäkin oli mielestäni liikaa vaikka C3 välyksellä ovatkin. SKF laakereita löytyy ihan tilaamalla laakeriliikkeestä,tuo isompi 45 eur ja pienemmät 23 eur /kpl,ovat ihan "pikkasen" halvempia kuin Merkkiosana Hondalla !!
Samalla uusin takapyörän laakerit.
Joutui vähän sorvailemaan holkkeja et sai prässillä kasattua oikeassa järjestyksessä !!
Ei se jyrinä paljon pienentyny,nyt alkaa tuntumaan siltä että tuo maanantaina vaihdettu uusi Avonin storm 2 rengas on syyllinen,kun jyrinä alkoi kun vaihdon jälkeen.

Tuo rengas ääni on muuten totta.
Tiettyyn pisteeseen kun rengas kuluu, alkaa kallistellessa kuulumaan "mouruamista". thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

13.07.12 - klo:22:45 #17 Viimeisin muokkaus: 13.07.12 - klo:22:49 käyttäjältä Meesse
Tänään vaihdoin takarenkaaksi uuden Dunlopin Avonin tilalle,SAMA JYRINÄ JATKUU !!!!
Nyt alkaa Meesseltä loppua konstit  wallhead wallhead

Seuraavaksi etupyörän laakerit,jos ei asetu niin sitten on enää kardaani ja vaihteisto jäljellä .
Kardaanin vielä tutkin mutta vaihteistoa en,sitten lähtee pannari viimeiselle matkalle purkaamolle.....

Täytyiskö tähän väliin sanoa...
"mulla olis tallissa edullinen hyvin vähän ajettu pannarin puolikas ilman sivuääniä"... sa_doh
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

14.07.12 - klo:10:36 #19 Viimeisin muokkaus: 14.07.12 - klo:10:39 käyttäjältä uusipanisti05
Jos Meesse laitat vauhdista vapaalle jyriseekö sittenkin? Entä eri vaihteilla? Voi myös koittaa laittaa jousituksen aivan löysälle ja sitten aivan jäykälle, onko mitään eroa.

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 13.07.12 - klo:22:45
Seuraavaksi etupyörän laakerit,jos ei asetu niin sitten on enää kardaani ja vaihteisto jäljellä .
Kardaanin vielä tutkin mutta vaihteistoa en,sitten lähtee pannari viimeiselle matkalle purkaamolle.....

mitenkä kulunut meessen etunen taas olikaan?

omasta kokemuksesta voin sanoo, ettei ainaskaa Mezzelerillä tarvii montaakaa tuhatta ajaa, ni alkaa kantates hurisee. se on niin pahuksen kova renkas. se kun kuluu klopille, alkaa hurisee.

nii, piti muute tol Maikil näyttää "nopee" kiihdytys. ykkösvaihteel vauhti arviolt 50 ja kaasu hirtee. ja mites kävi?? no, ETUNE NOUS TIESTÄ!!!  g83j
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

14.07.12 - klo:22:48 #21 Viimeisin muokkaus: 14.07.12 - klo:22:51 käyttäjältä Meesse
Jyrinä samanlainen samalla äänitaajuudella eli ei muutu miksikään eri vaihteilla ,kierroksilla eikä nopeuksilla,kokeiltu vapaalla alamäessä,sama homma vaikka sammuttaa moottorinkin
Eturengas Michelin pr2,ei pykälillä eikä kantteja.
-onkos  tossa moottori kumityynyillä rungossa vai suoraan kiini?


  Jyriseekö keskituella paikallaan "ajaessa"?

Eikös tuossa pr2:essa oo uritus poikkipäin? Mulla takana sama ja hurisee aikalailla uudesta lähtien. Tietysti vois koittaa ajaa etupää ilmassa redtan. Jos ei ole eturengas, jonka varmaan tunnistat helposti, esim muuttuuko kallistaessa ääni jne niin kallistun melkein kardaaniniveleen. Ihme vaan jos se tuli takarenkaan vaihdon jälkeen. Vai oliko vanhassa renkaassa jo niin kova ääni ettet tunnistanut. Jos oot sitämieltä, että jousituksen ääriasennoissa kardaanin nivelkulma muuttuu niin sitäkin voi koittaa. Löysällä lastipäällä ja kireällä yksin.

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 11.07.12 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 07.07.12 - klo:16:12
Tyst ny. 38.gif
Avaapa meesse perä enste.
Älä anna bmw kuskeille turhaa aihetta spekulointiin, että olis muka perä mennyt Hondasta. g83j

Jos se nyt kuitenkin on huollon tarpeessa ainahan voi perustella sen "oli valitettavasti BMW:n vieressä parkissa, ilmeisesti siitä sai tartunnan"..  

 wallhead Ei ole pannarini ollu Bemarin vieressä mut olisko vastaantulleista tarttunu doh1 doh1


Tänään kasasin perän uusilla laakereilla,oli kolme laakeria vaihdon tarpeessa,melkoista rallatusta piti kun pestynä pyöritteli ja välystäkin oli mielestäni liikaa vaikka C3 välyksellä ovatkin. SKF laakereita löytyy ihan tilaamalla laakeriliikkeestä,tuo isompi 45 eur ja pienemmät 23 eur /kpl,ovat ihan "pikkasen" halvempia kuin Merkkiosana Hondalla !!
Samalla uusin takapyörän laakerit.
Joutui vähän sorvailemaan holkkeja et sai prässillä kasattua oikeassa järjestyksessä !!
Ei se jyrinä paljon pienentyny,nyt alkaa tuntumaan siltä että tuo maanantaina vaihdettu uusi Avonin storm 2 rengas on syyllinen,kun jyrinä alkoi kun vaihdon jälkeen.

Menihän se laakereiden sijainti oikein. Ks. korjaamokäsikirja sivu 453. kun kyseessä ovat normaalit urakuulalaakerit, niin aksiaalisia kuormia ei saisi olla. Todennäköisesti meni oikein, halusin vain tuoda esille tämänkin näkökohdan.
SS1000 PanFun kimppa

05.06.13 - klo:22:07 #25 Viimeisin muokkaus: 06.06.13 - klo:15:17 käyttäjältä Meesse
Löytyihän se jyrinän aiheuttaja kun aikansa istui jakkaralla perämurikan vieressä takapyörä irroitettuna.Perämurikka ei ole sivusuunnassa 90 asteen kulmassa akseliin nähden !!!! Takahaarukassa oleva perän kiinnitys on ilmeisesti jo tehtaalta tullessa hitsattu vinoon ta sitten pyörä kolaroitu kun on Saksantuonti !
Sorvasin tiukan holkin akseliin ja vastaavasti holkin ulkopinta sopivaksi boorituksen sisään,sillä helppo todeta kierous,ei mennyt boorituksen sisään ,reunasta mitattuna noin 1,1mm pykälä,näki jo silmälläkin. Eli takapyörässä oleva vetosysteemi ei ollut samassa linjassa perän kanssa ,eli booritukseen tuli murrosta,samoin vetotapit kumiholkkien sisällä eivät olleet suorassa!!!!Haarukka pöydälle ja perän kiinnityskohdan etupuolelle lämpöä  ja taivutusta kunnes holkki meni löysästi sisälle booriin !! Jäähdytys,maalaus ja kasaan ......Koeajo ja kas jyrinä POISTUI.....Ilmeisesti pitänyt ääntä kokoajan mutta vasta viimekesänä siihen kiinnitin huomion.....

Powered by EzPortal