Kaasutin tulvii

Aloittaja ArtoM, 04.09.15 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tervehdys!

Kaivoin muutaman vuoden lämpimässä hallissa seisseen vanhukseni (-90) esille; öljyt, suodatin ja akku vaihtoon ja käynnistysyrityksiä. Lupailee, mutta bensaa tulvii kaasutinpuolelta todella huolella yli.

En ole mikään huoltoguru, joten ihan perusvinkkejä siitä mikä voisi olla syynä ja mitä pitäisi tehdä, pyydetään, kiitos.

T. Arto
ArtoM
ST1100-90

Kohokammion neulaventtiili(t) jumissa. Koita naputtaa kevyesti ylivuotavaa kaasutinta. Jos et hukkaputkista johtuen tiedä mikä/mitkä kaasuttimet vuotaa yli, niin kopistele kaikkia kaasuttimia...
Vesku

Kiitos Vesku
Olen juurikin hallilla ja analyysisi vaikuttaa oikealta. Lähtee nyt käyntiin, mutta tulviminen jatkuu. Muistatko kuinka paljon pitää purkaa, että pääsee koputtelemaan oikeasta paikasta?
Putsari pohjineen oli jo irti, mutta laitoin takaisin, koska kaasareita en varmasti saa takaisin nippuun itse.

T. Arto
ArtoM
ST1100-90

Neuvojen pyyntö jatkuu. Vuotava kaasari paikallistettu, mutta koputtelu ei auttanut. Eli kaasariasetelma pitää saada irti. Purin tankinkin pois tieltä ja kurkkujen ylemmät klemmarit ovat varmasti löysällä. Huoltomanuaalin mukaiset ruuvit ovat irti, mutta asetelma ei hievahdakaan, vaikka sitä on koputeltu ja kiskottu hampaat irvessä.

Homman tehneet, millä saitte asetelman nousemaan ylöspäin?

T. Arto
ArtoM
ST1100-90

Moi
mie en vielä osaa sanoa enempää avuksesi, koska en ole koskaan omistanut pannaria. Vakaa ajatus on, että k.o. asia muuttuu piakkoin...
Vesku

 25 vuotta tehnyt tehtävänsä,kumikurkut kovettuneet kivikoviksi koppuroiksi,muistaakseni siinä kurkussa on sellanen kaulus mikä menee kaasuttajassa kaulan uraan,vaatii kaivamista jollain siitä välistä + silikonia et liukastuu, viimeinen konsti on halkasta se kurkku! Vanhat kurkut ei enää mene paikalleen tiiviisti,vaatii uudet !

Lähtihän ne irti, tosin usko meinasi loppua ennen. CRC:tä lotrattiin kurkkujen ja kaasarin kaulojen väliin ja pitkällä putkella kammettiin asetelman alta.
Vanhat kurkut ovat ihan kivikovia, mutta uudet yhteensä vain reilu 30€ Stormilta. Neulaventtiilin huoltosarja olikin sitten haettava marmoritiskiltä. 66€/kaasutin
ArtoM
ST1100-90

Lainaus käyttäjältä: ArtoM - 13.09.15 - klo:08:08
Lähtihän ne irti, tosin usko meinasi loppua ennen. CRC:tä lotrattiin kurkkujen ja kaasarin kaulojen väliin ja pitkällä putkella kammettiin asetelman alta.
Vanhat kurkut ovat ihan kivikovia, mutta uudet yhteensä vain reilu 30€ Stormilta. Neulaventtiilin huoltosarja olikin sitten haettava marmoritiskiltä. 66€/kaasutin


Oletko täältä katsellut osia? Jotkut osat tulevat halvemmiksi.kliks

Kaasuttimet ASENNETAAN KOKO PAKETTINA kurkkuineen ja suodattimen sisään kaartuviin torveloin & rautoineen päivineen. Oli mulla kahdessa imutorven juuri rutussa kun asennettu kaasarit ensin ja sitten vasta torvet.

Eilen saatiin takaisin nippuun, eikä kaasutin tulvi enää. Vanhat kumikurkut olivat kovia kuin kivi ja lähtivät vain paloina pois.
Kiitos vielä kerran kaikille neuvoja antaneille.
ArtoM
ST1100-90

Powered by EzPortal