Pannarin oikea lämpö / termostaatti

Aloittaja ORE, 17.09.10 - klo:11:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

On aihetta vaihtaa. Avasin juuri termostaatin ja sehän ei liiku mihinkään. Ei ihme tuo kaksipalkkia ja lähes kuuden litran kulutus. 22yikes

Moi.

Osallistutaan keskusteluun, eli kylmillä keleillä 2 palkkia ja kulutus n.5,5L satasella. Pyörä on Saksasta tuotu STX1300 vm. 2002.
Oliko isokin projekti tuo termarin irroitus? Täytyykö syylari ja kaasuläppien runko irroittaa?

Purkasin aikani kuluksi kaikki, mutta oletan, että jäähdyttimen kallistus alakiinnikkeet irroittamalla ja kynekolookin taidot omaava voisi vaihtaa sen sieltä. Mikäli ottaa tankin irti niin pentsiinien tyhjentäminen tälläiselle joka ensin tekee ja sitten ajattelee on haastavaa. Olen tässä koko illan onnitellut itseäni, kun otin tuon termostaatin irti.

-99 ST 1100 tuotu saksasta 2005 jolloin mittarissa oli 23 tkm,ihmettelin ekan kesän kun lämpömittari ei noussut kuin juuri ekaan viivaan.Talvella sit termostaatti irti ja kas sehän oli auki noin 5 mm vaikka oli verstaan pöydällä.Eikä liikkunut mihinkään vaikka kattilassa keittelin kiehumispisteeseen asti....... on muuten tuolla tallin seinällä naulassa vieläkin auki elina elina......

Menin tilaamaan tuon termostaatin paikallisesta liikkeestä ja nyt tiedän, ettei sitä saa koko suomesta. Ihme, ettei pidetä enempää varastossa, vaikka noita paneja taitaa olla ainakin 500 kpl. Huoltoliikkeessäkin pitää jättää pyörä pöydälle odottelun ajaksi (no ehkä ei) sen verran paljon pitää purkaa. Voi harmitus. wallhead

Oliskohan miten vaikea operaatio purkaa "äkkinäisen" tuo pannari, että saisi tuon termostaatin irti ilman kynegolookin taitoja? :w-)(
Mitä maksoi uusi termostaatti kun tilasit sen uusipanisti05? Oliko toimitusaika miten pitkä?
03Biker

Ei varsinaisesti vaikea, mutta paljon työtä mikäli ottaa tankin irti, ST 1300. Viikon verran tilaus ottaa.
Nyt kyllä arvaan, että kaikilla joilla lämmöt ei nouse on termostaatti jumissa. Vaikuttaa tekovialta. Tuleehan tuossa vaihdettua sitten nesteetkin, peräöljyt, moottoriöljyt ja suodatin, vahattua katteet, puhdistettua moottori ja pakoputki. Lopuksi vielä silmämääräisiä tarkastuksia niinkuin autoliikkeiden mainoksissa. reps

Kyllä tämä meirän suami on yks p-----reikä,etsii esim pannariin termostaattia. respectii Itselläni on tuo older malli st1100.Soittelin Raision Bike worldiin,ei löydy ei tiedetä edes hintaa
taikka koska mahd saa.Kunun pyörä toinen hontahuolto Turun seudulla vähä sama juttu.
Pike World tuupakantie ? vantaako? sieltä lopulta löyty.....mutta hinta  wallhead 74 ekee,että sillee...
Vanhalta kunnon KimppaKaukolta kysyin mistä puntakaupasta osia ym tilas.
No joo David silver parts Uk netistä näin ja löysin 11 satasen termarin Hinta 29 £ eli n. 25 ekee ja genuine parts(honda akl peräinen)että sillee.Täytyy tilata sieltä.
Sitten esim ngk vakio syt tulpat täällä hinta n 11-12 euroo silveriltä n 6 e ja paljon muuta huolto-osaa edullisesti.

FF1pan

+60v juniori

Motonetissä on tulppia järkihintaan. thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 29.10.10 - klo:17:11
Ei varsinaisesti vaikea, mutta paljon työtä mikäli ottaa tankin irti, ST 1300. Viikon verran tilaus ottaa.
Nyt kyllä arvaan, että kaikilla joilla lämmöt ei nouse on termostaatti jumissa. Vaikuttaa tekovialta. Tuleehan tuossa vaihdettua sitten nesteetkin, peräöljyt, moottoriöljyt ja suodatin, vahattua katteet, puhdistettua moottori ja pakoputki. Lopuksi vielä silmämääräisiä tarkastuksia niinkuin autoliikkeiden mainoksissa. reps

Todella kätevää!Kun vaihtaa termostaatin tulee samalla,vähän niinku vahingossa tehtyä täyshuolto. 4idi4s

FF1pan

Juniori +60v

Voihan tuon termostaatin kunnon tutkia helposti: Kone käyntiin ja tunnustelee jäähdyttimestä lämpeekö. Kone pitäis lämmetä ennen jäähdytintä. Mikäli lähtee heti jäähdytinkin lämpeemään on termostaatti valmiiksi auki.

Olipa meikäläisenkin pelissä juuttunut termostaatti aivan selälleen auki. Ei ihme ettei lämmöt tykänneet nousta. Vehje on 2006 ja ajettu 24000km. Tilasin paikallisesta BW:stä ja sanoivat maksavan viitisenkymppiä. Vaihto on helppoa nyt kun mopo on purettu luurangoksi vakionopeussäätimen asenuusta varten. Möykylle löytyi paikka vasemman kaiuttimen alta. Wingin ohjauskatkaisija tulee ensi viikolla. Laitan systeemistä joskus kuvia jos opin sen homman. 

Non...niin! Tulipahan sitten katsottua se termostaatti ja täysin aukihan se oli juuttunut.
Vaihdoin uudet nesteet ja pistin uuden termarin sekä O-renkaan paikoilleen kaverin kanssa. Samalla tuli vaihdettua öljyt koneeseen ja perään sekä uudet tulpat. ( tilasin termarin ja o-renkaan LINGS:tä englanista ja hinta oli n. 39£ + vat 20%)
Nyt vain odotellaan taas ajokelejä ajelu.gif
03Biker

Powered by EzPortal