Renkaan hiominen

Aloittaja uusipanisti05, 17.05.10 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Just tuo rengas.Ei se nyt silmissä kulunut, mutta varmaan sillä kahdella tuhannella. Sivu nimenomaan ja vain toinen, vaikka samoin hioin molemmat sivut. Ei se hursteille mennyt, olikohan liikaa painetta en tiedä. Ihmettelin suuresti, kun ei aiemmin ole mennyt, olikohan liian karhea laikka.

Tuosta pilot road 2:sta alkaa kuulumaan hieman huolestuttavia juttuja.
Tulee nyppyjä (varsinkin raskaalla kuormalla ajavilla), sadepito ja nyt tämä.
Ajatuksissa oli jo vaihtaa Z6 interactivestä - pilot road 2:seen, mutta taidan pysyä Metzelerin
tuotteissa, toistaiseksi on toiminut hyvin.

hmm... meikäläinen uhmaa kokemuksia ja laittoi alle michelinin PP2 2ct:n. Alla oli edellinen mezeler 880 marathon ja keskenajon poistui koska edessä pieni Itämeren kierros turnee.
Mezelerillä ajettu silloin n.15000km olisi kyllä "nurkka ajossa" mennyt vielä sen 2-3t.km.
Ei viitsi oikein pitkälle reisulle lähteä kuluneella renkaalla.

Niin takana jo michelin olikin ja hieman samaa ilmiötä kuin niksulla??? Johtuneekohan mopon ja matkustajien kokonaispainosta? ilmaa siinä ainakin on ehkä jo liikaakin.(3,46bar)

kauko edit: PP2 = pilotpower?
Timppa edit:PP2= Michelin Pilot Pover 2 2ct :compress:
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Laitoin nyt Z4:en, on ainakin kuviota mitä seuraa tuon kulumisen suhteen. Tuo pilot roud 2 kului tosiaan aivan nypyille ennen hiontaa. Kuului kova hurina vaan kun kallisti. Onhan kaikissa renkaissa vähän tuota vikaa, mutta liika on liikaa. En tajua miten toinen nyppy voi kulua toisen vierestä monta milliä syvemmälle. Onkohan joka toinen paljon kovempi vai syökö ABS?? no mutta ei kai sekään niin tasaisesti joka toista.

ABS mitä se on ? #-o
Takanakilla ajettu tällä hetkellä n.8000km ja ilmiö jo havaittavissa.
Tuossa mezelerissä hieman samaa "vikaa" mutta kuitenkin siedettävällä tasolla. (mezeler 880 marathon)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Laitoin nyt Z4:en, on ainakin kuviota mitä seuraa tuon kulumisen suhteen. Tuo pilot roud 2 kului tosiaan aivan nypyille ennen hiontaa. Kuului kova hurina vaan kun kallisti. Onhan kaikissa renkaissa vähän tuota vikaa, mutta liika on liikaa. En tajua miten toinen nyppy voi kulua toisen vierestä monta milliä syvemmälle. Onkohan joka toinen paljon kovempi vai syökö ABS?? no mutta ei kai sekään niin tasaisesti joka toista.
Ei voi kun kysyä että millä paineilla ajettu ?  Minä olen ajanut yli 100 tkm Pilot Road:lla ja ei ole pahaa sanottavaa.
Samoin tuo märkä pito: ajettiin kaksi viikkoa sitten täydessä rankka sateessa Jönköping => Tukholma, Marathon 880 kuskit oli täysin hätää kärsimässä pidon kanssa, me ajeltiin kaverin kanssa 120 lasissa ilman minkäänlaisia luistamisen oireita ohituksissa yms.
Renkaat tuntuu olevan yhtä henkilökohtainen asia kuin kypärä tai moottoripyörät yleensä: toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Renkaat tuntuu olevan yhtä henkilökohtainen asia kuin kypärä tai moottoripyörät yleensä: toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Tai sitten ajotapa. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin näistä nypyistä kärsii nimenomaan
raskaalla kuormalla ajavat, eli aina kaksi päällä.
Kun meilläkin ajosta on 99% kaksi päällä, niin olen miettinyt sitä "vahvistettua" takanakkia,
mutta löytyy vain koossa 180/55X17. Yhden kommentin olemme saaneet, mutta lisääkin
toivotaan. Eilen kuulin just, kuin CBR:ssä oli sentin levennys kumiin "tuhonnut" täysin ajettavuuden.
Rengasjuttu on vähän öljykeskustelun tyyppistä, mutta jos nyt vertaan pannaristien kokemuksia renkaista ja vertaa  niitä vaikka uusimpaan bike-lehden testiin, niin ovat kuitenkin yhteneväisiä.
Eli kyllä täällä sitä oikeaa tietoakin on.

editt: lainaus.... :compress:

Melkein aina kaks päällä. Eihän se nyt heti p..kaksi mennyt, ajelin 15000km. largepan

Tästä ei voi kohta muuta johtopäätöstä tehdä kuin sen, että "normi" rengas kyllä kestää yksi päällä ajoa.
Mutta kaksipäällä ei kestä jollei ole se vahvistettu malli.

Onkos hondamanialla siinä renkaassa se mystinen merkintä "reinforced" ?

Esimerkki. 3.00 - 16 48 P reinforced,
170/80 B 15 M/C H TL reinf.
Tuollainen esimerkki löytyy mprengas online:sta.

Tuntuu olevan kiven alla nuo "vahvistetut renkaat" vaikka tilaat sellaisen niin sanotaan vaan ettei ole!!!!

Sanoisin että "kimppatilaus" kun toimittaja löytyy.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Bridgestonen 020 on ainut mitä tehdää vahvistettuna oikeassa koossa.
Yksi käyttäjä on kokeillut isompaa takanakkia, olisi kiva kuulla lisää isomman rengaan kokemuksista

Ja tuo Bridgestone 020 vahvistettuna kestää ylivoimaisesti parhaiten ainakin 1100 pannarissa,ekalla melkein 30 tuhatta yksin ajaen,toinen menossa,nyt kyytiläinen matkassa ja näyttää kestävän tämäkin.....jos vertaa Z6 Metzeler kesti kaksipäällä
vaan 11 tuhatta......

Vuosien varrella kun on katsellut pannarien alle niin Metzeler tuntuu olevan aika lailla valtamerkki ja niissä on itsekkin tullut pysyttyä, kun tuntuu olevan kohtuullinen ajettava kuluneenakin ja kestävän melko hyvin.  8-[

Lainaus käyttäjältä: "HAKKE"Vuosien varrella kun on katsellut pannarien alle niin Metzeler tuntuu olevan aika lailla valtamerkki ja niissä on itsekkin tullut pysyttyä, kun tuntuu olevan kohtuullinen ajettava kuluneenakin ja kestävän melko hyvin.  8-[
Joo samaa mieltä, miks niitä pitäis alkaa hioo?

Tilasin muuten tuolta mprengas-onlime.comista renkaan niinkuin ennenkin ja nyt huomasin, että se oli valmistettu 1008 joten silleen.Aina ennen olen saanut uuden renkaan, mistäs nyt tilataan?Minä olen noissa kieliasioissa sellainen väliinputoaja vuosimallia.Kirjoittaminen ei suju, eikä paljon puhekaan. 22yikes

Pikaisen tutkailun perusteella reifenvesand.com sakemanniassa on sopivan hintainen paikka:
http://reifenversand.com/wbc.php?sid=11 ... liste.html
METZELER 170/60ZR 17 (72W) TL INTERACT RODZ6 Tourensportreifen    € 126,90
METZELER 180/55ZR 17 (73W) TL INTERACT RODZ6 C    € 132,44 (vahvistettu?)

ja rahteja jotain 20 eur per 3 rengasta.

Powered by EzPortal