Mitä ominaisuuksia uuteen seuraavaan Pannarin versioon

Aloittaja hondamania, 29.04.09 - klo:22:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jos 1300 on tuotannossa yhtä pitkään kuin 1100, tähän on vielä aikaa 4 vuotta. Mietitään nyt kuitenkin: mitä ominaisuuksia haluaisit uuteen versioon ?  Itsellä listalla ainakin seuraavaa:
- vakaampi ajettava eli paluuta 1100 (saisi olla jopa inan raskaampi ajettava, ei haittaa kun on vain vakaa)
- valokatkaisija takaisin (asennot OFF, Auto, ON), Auto asennolla valot syttyisi moottorin käöynnistyttyä automatic
- auto-trippi: alkaa aina nollasta kun pyörö ollut seisoksissa enemmän kuin 5 tuntia ja samoin ajoaika tuosta alusta
- mittaristo värit erilaiset, jotta aurinko ei haittaisi niin paljon (esim. mustaa valkoisella pohjalla)
- vakionopeusssäädin alkuperäisenä varusteena huokeaan hintaan ;)
- kevyemmät ja sirommat pakoputket (nää on isot ja painavat klohmot, tosin minulla on Staintunet )
- ei yhtään enää painoa lisää (Goldwing niille jotka halua enemmän painoa)

No, nyt muutkin ideariihi käyntiin ja lähetetään kirje Veijo Hondalle että tällaisia ominaisuuksia kiitos.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

-tehoa vähintään 170hv, vääntöä ja kestävyyttä hukkaamatta :compress:

Mulle sellanen malli jossa näin persjalkaisena sais tuon penkin vieläkin alemmas.
lisää voimaa eihän sitä koskaan liikaa ole mutta kuitenkin niin ettei mikään busa ole.
Ääni saisi olla "miehekkäämpi" mutta hiljainen vasta kun kierrokset nousee +5000 niin silloin voi laulu alkaa. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Timppa hyvä, tää ST 1300:n on jo noitten äänten suhteen sun toiveitten mukainen, 5000 kiekan jälkeen karjaisee ilmoille matalan murinan ja sitä ennen hiljainen kuin susi lammasten vaatteissa elina1

thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

hyviä ominaisuuksia tuossa yllä, pari lisäystä
* radio mp3 soittimella
* automaatti (valinnainen)
* kuttaperkat ruuvikiinnitteisiksi

Samaa mieltä aiempien kanssa:
- aerodynaamisesti vakaampi
- täysin säädettävä alusta
- vakionopeussäädin
- parempi istuin eteen ja taakse
- Painoa pois ja paljon!
- Katteet nippuun BMW tyyliin, 5-sormea ja vilaus ja kaikki nätisti avattuna
- parempi kontrasti kojetaulun näyttöihin

Nämä lisäisin listaan itse:
- suuremman luiston salliva ABS parantaisi jarrutusmatkaa
- DCBS pois ja erilliset etu- ja takajarrut tai ainakin selvempi etu/taka painotus
- käytännöllisemmän muotoiset sivulaukut

Näitä en ehdottomasti halua:
- niin hentoista moottoria, että se tarvitsisi kuudennen vaihteen
- automaattia
- lisää pärinää ja pörinää. Sitä varten on Fireblade.
- capuccinokonetta ja muuta bling-blingiä

Näitä ei nykyisestä saa rikkoa:
- menemisen sietämätön keveys
- hillitty eleganssi vailla pärinää, pörinää, rähinää ja rock and rollia
(huom. suorituskyky kelpaa, mikäli sen voi tarjota tyylillä)
- hiljainen kypärämelu jo vakiopleksillä. Todella hiljainen.
- Loputon toimintasäde tarkan polttoainemittarin kanssa
- Kaikenpuolinen käytännöllisyys tavaralokeroineen, latureineen, sisäkasseineen ja kaikki pyörään suunniteltuna
- muskelipyörän moottori, ei tehotykki, mutta kone on vääntöalueella silloin kun se käy
- ai niin, ja tietenkin hieman lisää tehoa

Yksi tuli itselle mieleen:
- järkevän näköinen ja ajettava myös ilman sivulaukkuja
Itse ajan paljon työmatkaa ja muuta huviajoa, jossa riittäisi pyörä ilman laukkuja. Tässä kohtaa minusta Bemun GT ja FJR esim. on minusta paremipa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Yksi tuli itselle mieleen:
- järkevän näköinen ja ajettava myös ilman sivulaukkuja
Itse ajan paljon työmatkaa ja muuta huviajoa, jossa riittäisi pyörä ilman laukkuja. Tässä kohtaa minusta Bemun GT ja FJR esim. on minusta paremipa.

Yksi mopo vielä unohtui tuosta listasta. :blah5:

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Yksi tuli itselle mieleen:
- järkevän näköinen ja ajettava myös ilman sivulaukkuja

Tämän saisi minunkin mielestä korjata. Viime kesänä jo piti ostaa tuollaiset sivupanelit. No, toteutus siirtyi syksyyn, ja sitten olikin jo sivuilla ilmoitus, että tuotanto on loppunut. Liekö joku korkeampi taho kieltänyt? Minusta nuo olisivat olleet todella hyvä varuste kaupunkikruisailuun.

Olen seurannut tilannetta, mutta tuskin enää tulevat tuotantoon, olisi vaan kiva tietää syy moiseen.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Yksi mopo vielä unohtui tuosta listasta. tease
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Suhteessa tehoon vähintään yhtä paljon alavääntöä kuin nyt, parempi penkki ja vakionopeussäädin. Noilla pärjäilee pidemmälläkin matkalla mäkiselläkin tiellä. Varsinkin jos painopiste olisi alempana n035

Parempi penkki ja vakkari ovat ehdottomia mutta myös kunnon peilit laajakulmaosalla niin kuin kotiloissakin.

Komppaan, kommentoin ja olen vähän toistakin mieltä muiden kanssa, mutta aika paljonhan sitä hyvää saisi nyt jo täydelliseen vielä lisäksi laittaa:
- Vakautta pikkasen lisää, 1100 kulkee kuin juna kiskoilla. (Nyt, kun pikkuhiljaa alkaa oppia hyödyntämään tuota ketteryyttä, niin ei siitäkään haluaisi liiaksi luopua)
- Valoja tehokkaammiksi. Minusta valoja ei pidä saada pois, miksi hondamania haluat off-asennon? Korkeitaan kirkkaat led-päivävalot, jotka automaattisesti syttyy hämärtyessä ajovaloiksi. (vr. audi, sitä ei voi olla näkemättä päivälläkään)
- Yksi tripeistä saisi tosiaan olla autonollautuva.
- Itse pidän nykyisestä mittarivärityksestä. Kontrastia vähän lisää, mutta en haluaisi sport-pyörien valkomustaa taulua.
- Vaihdenäyttö
- Vakionopeudensäädin buimurin tapaan tehdasvarusteeksi. Saisi olla vakiona.
- Säädettävä ohjaustanko
- Täysin ja helposti säädettävä alusta.
- Radio/mp3 soitin, joka ei syö toista hanskalokeroa
- Paremmat istuimet
- Pyörä voisi olla toki hieman kevyempi ja painopiste vieläkin alempana.
- Peilit laajakulmaominaisuuksi, joilla ei jää kuolleita kulmia.
- ABSit otankin sitten seuraavaan pyörääni

Kun nämä vielä saisi, niin mitähän sitä sitten haluaisi. Ja tämä kaikki tietty halvempaan hintaan  thumbsup1
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Tuo valojuttu tuli siitä, että kun jotain remppaa tekee missä pitää olla virta päällä, helposti tyhjentää akun tai muuten vaan turhaan valot molottaa päällä. Tähän riittäisi tietysti sekin automatiikka, että valot syttyy vasta kun moottori on käynnistynyt. Tuo nykyinen on hanurista.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Powered by EzPortal