Takajarrupalat

Aloittaja hondamania, 14.03.09 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

14.03.09 - klo:23:58 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä hondamania
Ekat palat kesti jotain 35 tkm. Tokat kesti vain 15 tkm, palat oli kylläkin jotkut Saitot. Rasvailin ja herkistelin jarrusatulaa ja laitoin Stormilta jotkut kovemmat palat, taisi olla sintratut EBC => nyt on taas kestänyt. Huvittavaa on että en edes ikinä käytä takajarrua, mutta Dual-Brake system tekee tehtävänsä. Varoituksen sana kuitenkin eli takapalat kuluu helposti enemmän kuin etu vaikka ei jarruttelekaan takasella.

Ekat etupalat kesti 65 tkm ja toisilla on ajettu nyt 30 tkm.

P.S.  BMW Gessumiehet valittaa samaa eli ei tahdo takapalat kestää kuin 10 tkm.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

15.03.09 - klo:00:04 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Pannari Petteri
Sama homma myös ST 1100 osalta.
Eli taka jarrupalat ovat jostain syystä kovemmalla kulutuksella aikuismotoristin alla......
Ei niin kauheata , mutta silti silmään pistävää....
Ps. Mr. Silveriltä Englannista saa niitä orgisosia edulliseen hintaan....
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

15.03.09 - klo:09:08 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Ekat palat kesti jotain 35 tkm. Tokat kesti vain 15 tkm, palat oli kylläkin jotkut Saitot.
Saito taitaa olla Louisin "merkki", ns halppis. Taas kerran: köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Lainaus käyttäjältä: "Pannari Petteri"Sama homma myös ST 1100 osalta.
Eli taka jarrupalat ovat jostain syystä kovemmalla kulutuksella aikuismotoristin alla......
Ei niin kauheata , mutta silti silmään pistävää....
Ps. Mr. Silveriltä Englannista saa niitä orgisosia edulliseen hintaan....

ST11 ei-ABS malli, niin takapaloilla on taipumusta jumittua päälle. Johtunee osaltaan liian vähäisestä käytöstä.
ArtoM
ST1100-90

Moro..
Voiskohan joku kertoa, mitä eroa on "Sintratuilla" ja tavallisilla jarrupaloilla?

Katselin tuossa jokunen aika sitten Bilteman sivuja. Sieltä näyttäs löytyvän Pannariin kohtuuhintaiset ( 15€ ) jarrupalat.
Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman paloista, vai onkohan se tässäkin niin, ettei halvalla voi saada kunnollisia?? #-o

Lainaus käyttäjältä: "hannu-56"Moro..
Voiskohan joku kertoa, mitä eroa on "Sintratuilla" ja tavallisilla jarrupaloilla?

Katselin tuossa jokunen aika sitten Bilteman sivuja. Sieltä näyttäs löytyvän Pannariin kohtuuhintaiset ( 15€ ) jarrupalat.
Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman paloista, vai onkohan se tässäkin niin, ettei halvalla voi saada kunnollisia?? #-o

Netin perusteella päättelin, että sintratut ovat valmistusmenetelmästä johtuen "kovametalliset" eli kestävät kauemmin kuin ei-sintratut. Hinta ja laatu kulkevat yleensä käsi kädessä, nuo orkkis-sintratut on tosiaan kalliit, mutta pelittävät kyllä hyvin.

Jos olis oikein tarkka poika ,ostais kahdet palat ja vaihtelis toista ja toista sarjaa kerran kesäs kunnes toinen sarja on lopussa ja sen tilalle taas uusi sarja.Näin levyt pysyy parempikuntoisina.Uraisessa levyssä on tietysti enemmän kitkapintaa, mutta ennenkuin uusi pala on kulunut uriin jarrut on tehottomammat.Kovempi palamateriaali syö levyjä tietysti enemmän, kuin pehmoinen.

Bilteman laadusta en osaa sanoa mitään mutta heidän palat eivät sovi ABS- pannariin. Ovat väärän kokoiset. Kokeilin ja jouduin papaluttamaan ne.

Powered by EzPortal