Käy kolmella pytyllä sytytyspuola / johdot ?

Aloittaja tonipan, 27.07.19 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ongelma matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Oikean puolen taaempi sylinteri on pois pelistä. Tulpanjohdon irrotus ei vaikuta käyntiin. Ajossa kovemmilla kierroksilla lähtee vetämään kunnolla. Kaasarit putsattu ja synkattu ei vaikutusta.

Kyseessä juuri ostettu pyörä, joka seissyt ajamattomana useita vuosia.

Lainaus käyttäjältä: tonipan - 27.07.19 - klo:14:37
Ongelma matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Oikean puolen taaempi sylinteri on pois pelistä. Tulpanjohdon irrotus ei vaikuta käyntiin. Ajossa kovemmilla kierroksilla lähtee vetämään kunnolla. Kaasarit putsattu ja synkattu ei vaikutusta.

Kyseessä juuri ostettu pyörä, joka seissyt ajamattomana useita vuosia.

Oletko vaihtanut tulpat jos et niin vaihda.

FF1pan

Tulpat on uudet, kokeiltu myös vanhoilla. Ei vaikutusta.

27.07.19 - klo:19:48 #3 Viimeisin muokkaus: 27.07.19 - klo:19:51 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 27.07.19 - klo:19:38
Tulpat on uudet, kokeiltu myös vanhoilla. Ei vaikutusta.

Siitä edetään siihen tulpan johtoon,sen vaihto,en muista miten se johto on toisesta päästä liitetty,mutta jos pystyy vaihtamaan vastakaisen puolen johdon keskenään,,kokeile.
os vika siirtyy johdon mukana niin tiedät mitä pitää tehdä.
Ja jos johdot ovat alkuperäiset niin ehkä kannattaa vaihtaa.

FF1pan

27.07.19 - klo:21:41 #4 Viimeisin muokkaus: 28.07.19 - klo:21:41 käyttäjältä uusipanisti05
💤

28.07.19 - klo:15:00 #5 Viimeisin muokkaus: 28.07.19 - klo:15:33 käyttäjältä Pannukakku
ST:ssä on hukkakipinäsytytys ja yksi puola kummallekin kannelle. Pystyt tarkastamaan tulpanjohdot ja hatut sekä puolan toisiokäämin mittaamaalla resistanssin tulpanjohtojen päistä. Ota toisen puolen tulpanhatut irti ja työnnä yleismittarin piitkit kumpaankin, resistanssin tulisi olla välillä 22.5-27.5 kilo-ohmia 20 asteen lämpötilassa. Ja sama toisellekin puolelle.

Venttiilien välykset kannattaa aina tarkastaa, mutta jos yksi pytty ei käy niin vika tuskin on välyksissä. Multa on kerran räjähtänyt kaasuttimet irti imuventtiilien väärän hionnan takia kun paineet valuivat väärään suuntaan. Huomaisit varmasti jos imupuoli vuotaa kunnolla.

Ne kaasuttimet mietityttävät. CV-kaasuttimissa on erillinen tyhjäkäyntipiiri joka vastaa polttoaineen syötöstä yksin noin 1/4 -kaasuun saakka. Sitten luisti alkaa nousta ja pääsuutin tulee mukaan talkoisiin. Jos ongelma ilmenee vain tyhjäkäynnin tuntumassa niin tarkastaisin kaasuttimet uudestaan. Puhdistithan kaasuttimet oikealla aineella, vaikka CRC:n EGR-venttiilien ja kaasuttimen puhdistusaineella, ruiskutithan sitä ainetta tyhjäkäyntisuuttimen koloon seosruuvi tulpattuna, tarkastithan, että ainetta tulee selkeästi kaikista kanavista kurkun puolella, näitä kanaviahan on yhteensä neljä per kaasutin ja niin edelleen?

Edit: täriseekö pyörä korkeilla kierroksilla?

29.07.19 - klo:17:32 #6 Viimeisin muokkaus: 29.07.19 - klo:17:35 käyttäjältä tonipan
Mulla oli kokonaan toinen kaasari "patteri", minkä ensin putsasin ja laitoin paikalleen. Kaasuläpän alla olevista reijistä tuli putsausaine läpi (Wurth kaasari - EGR putsausaine).

Kone käy jotenkin yhdelläkin pytyllä: vas. puolella vanhat tulpat johdoissa kannen päällä ja oikealla puolella normaalisti paikallaan, kun oikean puolen etummaisen johdon ottaa irti kone sammuu heti, aivan kun kääntäisi virrat pois päältä. Takimmaisen irroitus ei vaikuta mitenkään !

Takimmainen johto kuitenkin sytyttää ajoituslampun, mutta etummainen ei....outoa ?

Venttiilinvälyksiä en tarkistanut (vielä). Puristuspainetta takimmaisessa n. 13 bar (aika tasaisesti kaikissa pytyissä 12-13 bar).

Taytyy mittailla ne vastukset. Nyt reissuun "vanhalla" pyörällä pariksi viikoksi, palataan aiheeseen reissun jälkeen.

Mielenkiintoista ja kiva kuulla mikä lopulta oli vikana.
Mun mielestä tuo sähköpuoli on ennemmin joko tai - eli toimii tai ei toimi mutta että puola tai tulppa tai tulpanjohto ei toimisi alakierroksilla ja alkaisivat toimimaan yläkierroksilla - se ei muun jakeluun.
Ja kuten Pannukakku hienosti selvitti kaasarien toiminnasta niin kyllä mä veikkaan vian olevan bensapuolella ja tässä tapauksessa sen kolmosen kaasarissa.
Hyvää reissua!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Vanhat konkarit Pannukakku ja Verdep on oikeassa. Vika oli kaasareissa. Putsasin kaasarit uudelleen (pyörässä alunperin kiinni olleet) ja vaihdoin ne paikalleen...toimii !!

Toisen "patterin" 3 kaasariin oli varmaan jäänyt joku "knölli" kohokammioon ja tukki osakaasun suuttimen.

Kipinä oli aika olematon ja otin puolat irti. Liittimet oli hapettuneet, vaihdoin uudet johdot puolan ja hatun välille.
Kaasareiden "huohotus" suodatinta ei ollut pyörässä ollenkaan ja kalvojen alapuolella aika paljon likaa.

Powered by EzPortal