Polttoainesuodatin...

Aloittaja ceetee, 15.06.16 - klo:13:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Onko kenelläkään täällä kokemusta st 1300 Pannarin polttoainesuodattimen vaihdosta?
Suodatin on alatankin sisällä satulan alla.. Miten helposti homma onnistuu...

Lainaus käyttäjältä: ceetee - 15.06.16 - klo:13:21
Onko kenelläkään täällä kokemusta st 1300 Pannarin polttoainesuodattimen vaihdosta?
Suodatin on alatankin sisällä satulan alla.. Miten helposti homma onnistuu...

Käytin viime kesänä bensapumppu/suodatinyksikön irti kun etsin vikaa polttoainemittarin toimintahäiriöön.
Ylätankkia ei tarvitse irroittaa, mutta tyhjentää tai ajaa tyhjäksi se ainakin kannattaa.
Itse pumppu/suodatinyksikön irroitus on melko helppo homma, alle tunnin.
Istuimen alta irroitetaan satulan korkeudensäätösysteemi, muutama letku ja johtoliitin.
Pumppusysteemi taisi olla kuudella mutterilla kiinni alatankissa.

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 15.06.16 - klo:13:57
Lainaus käyttäjältä: ceetee - 15.06.16 - klo:13:21
Onko kenelläkään täällä kokemusta st 1300 Pannarin polttoainesuodattimen vaihdosta?
Suodatin on alatankin sisällä satulan alla.. Miten helposti homma onnistuu...

Käytin viime kesänä bensapumppu/suodatinyksikön irti kun etsin vikaa polttoainemittarin toimintahäiriöön.
Ylätankkia ei tarvitse irroittaa, mutta tyhjentää tai ajaa tyhjäksi se ainakin kannattaa.
Itse pumppu/suodatinyksikön irroitus on melko helppo homma, alle tunnin.
Istuimen alta irroitetaan satulan korkeudensäätösysteemi, muutama letku ja johtoliitin.
Pumppusysteemi taisi olla kuudella mutterilla kiinni alatankissa.

Saitko häiriön pois?

Kiitokset Lehtoselle!!!! Noin mietinkin homman onnistuvan.. Pitää vaan ajaa ensin tankki
kutakuinkin tyhjäksi!!

Lainaus käyttäjältä: sandis - 15.06.16 - klo:15:43
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 15.06.16 - klo:13:57
Lainaus käyttäjältä: ceetee - 15.06.16 - klo:13:21
Onko kenelläkään täällä kokemusta st 1300 Pannarin polttoainesuodattimen vaihdosta?
Suodatin on alatankin sisällä satulan alla.. Miten helposti homma onnistuu...

Käytin viime kesänä bensapumppu/suodatinyksikön irti kun etsin vikaa polttoainemittarin toimintahäiriöön.
Ylätankkia ei tarvitse irroittaa, mutta tyhjentää tai ajaa tyhjäksi se ainakin kannattaa.
Itse pumppu/suodatinyksikön irroitus on melko helppo homma, alle tunnin.
Istuimen alta irroitetaan satulan korkeudensäätösysteemi, muutama letku ja johtoliitin.
Pumppusysteemi taisi olla kuudella mutterilla kiinni alatankissa.

Saitko häiriön pois?

Ei löytynyt syytä mittarin oikkuiluun, eli edelleen kolmen tolpan jälkeen alkaa suoraan vilkuttamaan jäljellä olevia kilometrejä.

Mulla on kanssa sama juttu tällä uudella pannarilla horisko
Alkaa kolmen tolpan jälkeen vilkuttamaan viimeistä tolppaa eli
toiseks viimenen tolppa jää kokonaan välistä ??? >:(
Ei ollu vanhassa panissa koskaan tällasta vikaa horisko

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 15.06.16 - klo:21:21
Mulla on kanssa sama juttu tällä uudella pannarilla horisko
Alkaa kolmen tolpan jälkeen vilkuttamaan viimeistä tolppaa eli
toiseks viimenen tolppa jää kokonaan välistä ??? >:(
Ei ollu vanhassa panissa koskaan tällasta vikaa horisko
Ajoi paljon sillä edellisellä Pannarilla, minkälaisia eroja olet huomannut tähän uuteen verrattuna? Ja mitä kaikkea vikoja oli vanhassa?

Mitään vikoja ei ollut ennenkuin viime keväänä Englannin reissulla alkoi pätkimään,
vaihdoin tulpat, mutta ei auttanut.(Harrikkamies otti kuvia ja ihmetteli tulppien
vaihtoa 20 min.)hah ! hah !
Reissulta palatessa vein Bike&Boat Worldiin jossa se tarkastettiin tietsikalla, mut
ne ei löytäny mitään vikaa. Norjan reissulla se alkoi taas pätkiä lämpimänä ja hiljaisessa
vauhdissa, kun annoin vähän jäähtyä niin taas mentiin, mutta kun se alko uudestaan pätkiä
päätin ajaa himaan ja viedä Worldiin uudestaan, heillä ei vaan ollu aikaa etsiä vikaa
syksyllä joten se jäi talveksi sinne. Nyt keväällä laittoivat pressun päälle ja antoivat
käydä n. 2 tuntia jolloin se alkoi pätkiä ja löysivät vian joka olikin bensapumppu
joka ei toiminut kunnolla.Uusi Hondan pumppu olis maksanu 700e, mutta sinne laitettiin
-95 Opel Omegan B sarjan pumppu joka on samanlainen ilman tilpehöörejä 125e ja toimi
ainakin 3800 km hyvin jonka ehdin ennen vaihtoa ajaa. sitten oli vielä yks tiiviste joka
meni vaihtoon, kun jäähdytys vedet tihkui pakoputkiston päälle käynnistettäessä.
173 000 km tuli sillä ajettua.
Uudessa ei ainakaan vielä ole ilmaantunu mitään vikoja, paitsi tuo bensamittari joka pomppaa
3 nneks viimesestä tolpasta suoraan viimeseen.
oon nyt ajannu sillä 4500 km.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 16.06.16 - klo:12:57
Mitään vikoja ei ollut ennenkuin viime keväänä Englannin reissulla alkoi pätkimään,
vaihdoin tulpat, mutta ei auttanut.(Harrikkamies otti kuvia ja ihmetteli tulppien
vaihtoa 20 min.)hah ! hah !
Reissulta palatessa vein Bike&Boat Worldiin jossa se tarkastettiin tietsikalla, mut
ne ei löytäny mitään vikaa. Norjan reissulla se alkoi taas pätkiä lämpimänä ja hiljaisessa
vauhdissa, kun annoin vähän jäähtyä niin taas mentiin, mutta kun se alko uudestaan pätkiä
päätin ajaa himaan ja viedä Worldiin uudestaan, heillä ei vaan ollu aikaa etsiä vikaa
syksyllä joten se jäi talveksi sinne. Nyt keväällä laittoivat pressun päälle ja antoivat
käydä n. 2 tuntia jolloin se alkoi pätkiä ja löysivät vian joka olikin bensapumppu
joka ei toiminut kunnolla.Uusi Hondan pumppu olis maksanu 700e, mutta sinne laitettiin
-95 Opel Omegan B sarjan pumppu joka on samanlainen ilman tilpehöörejä 125e ja toimi
ainakin 3800 km hyvin jonka ehdin ennen vaihtoa ajaa. sitten oli vielä yks tiiviste joka
meni vaihtoon, kun jäähdytys vedet tihkui pakoputkiston päälle käynnistettäessä.
173 000 km tuli sillä ajettua.
Uudessa ei ainakaan vielä ole ilmaantunu mitään vikoja, paitsi tuo bensamittari joka pomppaa
3 nneks viimesestä tolpasta suoraan viimeseen.
oon nyt ajannu sillä 4500 km.
Vielä, että söikö oljyä vaihtovälillä? Onko uusi jotenkin paree ajaa?

Ei syönny öljyä eikä kulunnu bensaa normaalia enemmän.
Uudessa on kuitenkin kireemmän kuuloinen ääni, onhan sillä
ajettu 140 000 km vähemmän.
Molemmat kulkee yhtä hyvin ei ole ajamisessa eroa.
paitsi että uudessa on Mezelerin taka rengas mikä ei oo
yhtä hyvä kuin Shinkon rengas joka oli vanhassa.
En vaan viitsi vielä vaihtaa, kun oli melkeen uusi
ja kun menee vaihtoon niin laitatan kunnon kulmaventtiilit
kumpaankin vanteeseen, nyt on takana, mutta semmonen
messinkinen kottikärryn venttiilin näkönen josta oli
jossain vaihees täällä foorumillakin juttua että voi olla
vaarallinen, koska on juuressa kumia joka voi ajan myötä
hapertua ja hajota.
Niitä kunnon alumiinisiä kulmaventtiileitä saa tilattua tällasesta paikasta:
mprengas.fi
koko 11,3 mm
Spesial Edition.J.P.
teollisuustie 6
94450 Keminmaa
Puh: 0400/689585
tai
meili: jukka.partanen@ppe.inet.fi

Powered by EzPortal