Bemarista Pannariin

Aloittaja ahonekal, 10.09.14 - klo:19:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei, täältä varmaan löytyy hyviä vinkkejä. Eli tarkoitus olisi ensi keväänä vaihtaa -93 RS bemu pannariin. Noita 2000-luvun alun vehkeitä olen katellut. Nyt jos kaupoille asti pääsee niin mitkä on ne tärkeimmät asiat mihin kiinnittää huomiota? Mitkä on ne merkit joiden takia joku yksilö kannattaa unohtaa?

Entäs sitten huollot, onnistuuko öljyn vaihdot helposti vai pitääkö purkaa puoli pyörää? Entä muut huollot suodattimet yms? Bemari ainakin helppo huoltaa joten olisi tietysti hyvä jos pannarissa voi tehdä perushuolto itse helposti.

Jos joku haluaa hieroa kauppaa omasta pannaristaan niin ottaa yhteyttä.

10.09.14 - klo:22:09 #1 Viimeisin muokkaus: 10.09.14 - klo:22:11 käyttäjältä sepeteus
Hei Bemarimies katsoppa meidän torille ! siellä on nytkin kai 3 pannaria myytävänä. rd11
Ja sun ajatukses että n. 2000 mallia niin on -99 1100:nen ja -02 1300:nen.

Hei.

Kiitos tästä vinkistä, mobiilisovelluksella ei näy tuo toriosio.

Edelleen kaipaan vinkkejä/listaa mihin kiinnittää huomio kun näitä vähän vanhempia käy kattelee?

Lainaus käyttäjältä: ahonekal - 22.09.14 - klo:15:19
Hei.

Kiitos tästä vinkistä, mobiilisovelluksella ei näy tuo toriosio.

Edelleen kaipaan vinkkejä/listaa mihin kiinnittää huomio kun näitä vähän vanhempia käy kattelee?

Täsmennä vähän 1100  vai  1300 ?

Toinen loppuu n. vuoteen 2002 näitäkin löytyy kaasari/ruiskuna ,,,  ja alkaa "uusi" (nykyinen malli 1300,ruiskukone)

Meikäläisellä tuo 1100 ja ala kate pois ,kun öljynsuodatin vaihdetaan,,,,

Vanhassa pyörässä painosuhde mielestäni parempi ( etu / taka )  ::) ,,mutta kokeilemalla selviää  jeejee:

Lisää tuonnempana joten öitä .
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

24.09.14 - klo:23:12 #4 Viimeisin muokkaus: 24.09.14 - klo:23:15 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: ahonekal - 22.09.14 - klo:15:19
Edelleen kaipaan vinkkejä/listaa mihin kiinnittää huomio kun näitä vähän vanhempia käy kattelee?

1100 :n
-Takahaarukka/swingi toiset on ruostuneet puhki puhdistamattomuuden takia.(pitäisi syksyisin huuhdella paskat yläpuolelta pois)
-Pakoputken haara jossa putket yhtyy 4in2 ja lähtevät pöntöille tarkista onko ruosteessa?
-Samalla voit katsoa nesteiden värin (kytkin ja jarru) onko siellä siirappia vai kirkkaampaa (uudehkoa)
-jarrulevyt onko ajeltu ilman kulutuspaloja (uria)
-etujarrusylinterin liike, meneekö (takasylinterille painetta)
-yleisilme nippelit ja nappelit onko ehjiä vai "korjailtuja"

1300:n
-samat kohteet noin yleisesti ottaen
-swingi tosin ei ruostu.... ;)
-tuulilasi toimiiko (moottori kallis)

Huolto... helppoa molemmissa.
Kummastakaan en ole ottanut katteita pois öljynvaihdon takia.
1100:ssa tosin hieman pitää alakatetta löysätä takaosastaan että käsi mahtuu väliin.
Tosin öljyä valuu joka tapauksessa vasemmanpuolisten pakoputkien päälle.

1300:ssa öljyä tipahtaa neljä tippaa keskiseisontajalan päälle.
Kannattaa olla se oma öljynsuodatinavain helpottaa hommaa.

Kaikki muut tulpat, ilmansuodattimet, jarru-ja kytkinnesteet helppo vaihtaa, peräöljyt vaihdan joka kevät 10000-20000km välein.

Noita mä ensin katselisin jos vaihtoa ajattelisin.
Varmaan jotakin unohtui mutta saa lisätä jos joku tietää lisää kohteita mitä tarkistaa.

Yleisesti ottaen 1100:n suuntavakaampi (hyvä maantiellä) ja jäykempi kaupungissa kuin 1300:n taas kaupungissa huomattavasti ketterämpi johtuu akselivälin pituudesta 1100:n on muistaakseni n.5cm pidempi.

Tervetuloa joukkoon keväällä 2015 kokoontumisessa tavataan.  hat1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Ilmeisesti Pannari yksi vähä vikaisimmista matka pyöristä,mitä maailman foorumeilta lukee,Toki BMW hyvä myös,panille että Wingeille jo "legendan " arvostus piireissä.. Suomessa ja etenkin maailamalla.


Ittellä 1300 ja kyllä rauhallisella matkakuskille edelleen hyvä, on pärjännyt testeissä aina vaikka 14 malliin vertaa...

Tuotannossa kuiteski 2002-2014 ja edellleen..

Renkaat,jarrupalat kulutus tavaraa,muuten vahva pyörä ja vähävikainen,erittäin kestävä V-4

Itte katsoin normi asiat ostaessa,kulkee ja pysähtyy suoraan,käy ja kulkee kuten kuuluu,ynm...

Jos vielä H_Kirja +muut dokumentit ajan tasalla +++
Ja vaikka jos ei olisi h-kirjaa dokumenttejä,mikä tavallista,mitä vanhempaan mennään,ostasin ja olen ostanutkin kun hinta on kohdallaa. ja mp kunto on hintaa nähden OK.

Kaikki ei huollata 7-20 vuotiasta merkki liikkeessä.

Toki jos ei erota "kynttilää" "syöksykypärästä" kannataa pyytä joku asiasta ymmärtävä mukaan..










Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 24.09.14 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: ahonekal - 22.09.14 - klo:15:19
Hei.

Kiitos tästä vinkistä, mobiilisovelluksella ei näy tuo toriosio.

Edelleen kaipaan vinkkejä/listaa mihin kiinnittää huomio kun näitä vähän vanhempia käy kattelee?

Täsmennä vähän 1100  vai  1300 ?

Toinen loppuu n. vuoteen 2002 näitäkin löytyy kaasari/ruiskuna ,,,  ja alkaa "uusi" (nykyinen malli 1300,ruiskukone)

Meikäläisellä tuo 1100 ja ala kate pois ,kun öljynsuodatin vaihdetaan,,,,

Vanhassa pyörässä painosuhde mielestäni parempi ( etu / taka )  ::) ,,mutta kokeilemalla selviää  jeejee:

Lisää tuonnempana joten öitä .


Joo eli tuo 1100 on kiikarissa lähinnä rajallisen kukkaron takia ;-D

Mahdetaanko 1300:sta tehdä vielä. Olen kuullut, että 08 on ollut viimeinen valmistusvuosi. Myydään kyllä vielä, mutta vanhaa varastoa. Saatan olla väärässä.

Mun mielestä viimonen 1300 malli on 2012 mut en oo varma :-\

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 30.09.14 - klo:21:24
Mahdetaanko 1300:sta tehdä vielä. Olen kuullut, että 08 on ollut viimeinen valmistusvuosi. Myydään kyllä vielä, mutta vanhaa varastoa. Saatan olla väärässä.



Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 30.09.14 - klo:21:42
Mun mielestä viimonen 1300 malli on 2012 mut en oo varma :-\

Jokainen voi käydä halutessaan kurkkimassa ketjussa olevista linkeistä milloin oma pyörä on valmistettu.
Runko/valmistenumero kaiken kertoo..  thumbsup1

Linkki tässä
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=623.0
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

14.10.14 - klo:19:50 #10 Viimeisin muokkaus: 14.10.14 - klo:19:52 käyttäjältä weekoo
 thumbsup1  morjesta Ahonekal! näky muuten yamahacenterillä kuopiossa olevan st 1100 panniini myytävänä t.Weekoo
asioilla on tapana järjestyä

Tässä vastausta Ahonekai:lle....
Jos katsot, että vanhempi ST 1100 on hinnaltaan sopivampi....niin.
Katso keskusteluketjua ylöspäin "Timppa"....varsin kattava selostus tarkistuskohteista.
(Nämä takahaarukka/kollektori 4-2 on niitä ulkomaantuonti ongelmia=suolavesi+lika).
Muuten tämä vanhempi ST 1100 on varsin huoleton tapaus...mutta tarkista vielä takaiskari!
Normaalilla käytöllä ( huom. matkamoottoripyörä) kestää todella paljon kilometrejä!
(300.000tkm ei tunnu nykyöljyllä vielä missään....)

Mutta jos itse olisin nyt ostamassa ST 1100 niin:

Ottaisin selvää pyörän historiasta...mielestäni ainut "peikko" on meren läheisyys (suola).
Englanti ja pohjois-Saksa...tarkista kohta "Timppa" tarkkaan !
Jos on mukana huoltokirja niin iso +, jos on itsetäytetty (luotettavasti) ++
Niin ja jos yleisilme mp:llä on "huoliteltu" on pyörästä luultavasti pidetty huolta muutenkin !

Itse tarttuisin kuitenkin vm. 1995 tai nuorempaan , jolloin tuli "facelift malli" mm. tehokkaampi
laturi+ muita pieniä päivityksiä.
Lisäksi ottaisin "nykyaikaisen" abs-jarru version kaikilla cbs/tcs "herkuilla" (varsin edistyksellinen).
Jos pyöräsi tulee "oikeaan" touring käyttöön, niin sisäkassit+takapoksi+tavarateline on suurta plussaa.
Jos olet + 175 cm korkeampi touringpleksi ja geelisatula sekä kahvanlämmittimet ovat plussaa.
Jos pyörällä on ollut vähän omistajia (=huoltohistoria ok) niin suurta km. lukemaan ei kannata säikähtää.
Hyvästä pannarista nimittäin kannattaa maksaa jopa "ylihintaa"....sillä kun liikutaan hintatasossa
4000€ ei hinta juurikaan siitä laske, mutta ominaisuudet ovat silti matkapyöräksi hyvät ja uudetkaan
eivät pysty esittämään mitään oleellisesti parempia ominaisuuksia ( esim. polttoaineen kulutus, toimintasäde,
matkamukavuus, kuljetuskapasiteetti).
Uusissa matkamp:ssä voi olla paremmat "ajo-ominaisuudet mutkiin" sekä max.teho....jotka eivät mielestäni ole
niin tärkeitä tämän tyyppiselle pyörälle. 500 km on monelle nykymatkamp:lle vaikeaa...
ST 1100 hyvänä puolena on vielä se, että vakuutusmaksut ovat varsin kohtuulliset, sekä huolto-osat ja renkaat
eivät maksa kohtuuttomia....eikä akkuja tarvitse ostaa joka toinen vuosi kuten BMW:n.
Mutta, kun ostaa huolella saa varmaan itsellensä huolettoman/varman matkakumppanin pitkäksi aikaa.
ST 1100 on sellainen "järki mp", jos sellaisia on olleskaan?





Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Kiitos kaikille vastaajille, nämä edellämainitut pitää pitää mielessä kun keväällä aion kaupoille. Sellainen tuli vielä mieleen että löytyykö jostain esim taulukkoa mitä muutoksia/kehitystä on tapahtunut pannarissa vaikkapa vuosina 1991-2002? Tarkoitan nyt siis 1100cc koneellista.

Eli kysymys tästä valmistus vuodesta. kirjoitin tämän jo FB:iin. eli tännekin sama:
Onkohan kaikki 09 vuodesta olleet mallit saatu myydyksi? (mun pyörä 2012 rek, mutta foorumin kautta tsekkasin vuosi mallin runkonumeron perusteella, että ko. pyörä on 2009)... Aika kusetusta valmistaja puolelta vai onko nyt niin että myydään "vanhoja" pyöriä uusina? vai onko Honda myyjien AHNEUS se vika että tätä tapahtuu myös nettimotossa.(ei hyvä imagolle). Esim. Bike Forum, Jyväskylä ja Bike World, Tampere kauppaavat 2014 mallista Pannaria netissä???

Ymmärrän käyttöönottovuoden ja laitteen vuosimallin eron, mutta nämä täyttyi olla kaikille muillekin selvä!

mielestäni tämä koskee aika montaa tulevaakin Foorumilasta, että kannattaisko tämä asia selvittää..

Powered by EzPortal