Pakoputken klemmarit

Aloittaja pepe, 30.07.10 - klo:13:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pakoputken klemmarit pitäis uusia ja kun niitä BikeWordistä kyselin niin tilaukseen menisi ja maksaa 51 euroa / kpl. Onko kellään tietoa mistä saisi vastaavat tolkullisemmalla hinnalla? Putken halkaisija muistaakseni 57mm.


Minulla on sama murhe eli oikean puolen kiristäjän kummankin pultin jenkat on kaputt. Vai pyytää ne 51 egee, aika suolainen hinta. Ne on hieman erikoisen malliset eli perinteinen lankamallinen tarvikekiristin ei sovi (tai sopii mutta on karmean näköinen). Itsellä on ollut mielessä vierailla veljen pajalla ja hitsata siihen uudet mutterit ja ostaa uudet pultit. Minulla ainakin se kiristimen runko-osa on ihan OK, mutta jenkat vain karanneet muttereista.

Vinkkina voisi sanoa että noita pultteja pitäisi rasvata joka kerta kun avaa. Mikähän vaan olisi sellaista rasvaa joka siellä tuossa kuumuudessa pysyisi ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lankamallisia kiristäjiä tietysti on mutta ei sovi "tyyliin", letkukelmmareita on kaks rinnan nyt tilapäisesti molemmin puolin. Molybdeenirasva sattaisi kuumuuden kuumuuden kestää kelmarin ruuveihin. Ostin IKH:lta ko. rasvaa ja maksoi 6 euroa iso tuubi. Sitä laitoin takarengasta vaihtaessa booreihin.

Älkää menkö Biltemoihin vaan veneliikkeisiin, esim. Maritim. Sieltä löytyy venekalustoon sopivia ruostumattomia putkiklemmareita jotka ovat mukavan leveitä ja tukevia tärinää ynnä muita "mp-ilmiöitä" ajatellen. Sitten vain pakoputkien asennustahnaa pikkuisen väliin ja a'vot! Sellaisen homman huomasin ykstoistasataseni kanssa että klemmarien asennuskulmassa saa olla tarkkana koska tietyssä asennossa kiristysmutterit estävät keskiseisontatuen nousun ääriasentoonsa ylös. En tiedä, että onko ST1300:sessa samaa seikkaa.

Lainaus käyttäjältä: "Pannukakku"Älkää menkö Biltemoihin vaan veneliikkeisiin, esim. Maritim. Sieltä löytyy venekalustoon sopivia ruostumattomia putkiklemmareita jotka ovat mukavan leveitä ja tukevia tärinää ynnä muita "mp-ilmiöitä" ajatellen. Sitten vain pakoputkien asennustahnaa pikkuisen väliin ja a'vot! Sellaisen homman huomasin ykstoistasataseni kanssa että...

mulla sammaa vikkaa omas 1100ssa. Mul on sellaiset lyijy(?)holkit siel yhteen päässä. Tai siis on ollu joskus, nyt tarttis saara uudet. Mistä niitä saa?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Lainaus käyttäjältä: "serekki"mulla sammaa vikkaa omas 1100ssa. Mul on sellaiset lyijy(?)holkit siel yhteen päässä. Tai siis on ollu joskus, nyt tarttis saara uudet. Mistä niitä saa?

britti-eBayssä (www.ebay.co.uk) useat verkkokaupat myyvät sekä kiinnikkeitä että tiivisteitä. Kannattaa olla tarkkana tiivisteiden kanssa koska äänenvaimentimien juureen tulee kaksi tiivistettä, yksi per puoli, ja kolmas pienempi tiiviste tulee oikean käyrän ja kollektorin väliin. Joku myy isompaa äänenvaimentimen tiivistettä yksittäiskappaleena toinen parina ja joku myy kaikkia kolmea tiivistettä sarjana. Toinen yllättävän nopea ja edullinen myyskentelijä briteistä on Wemotokliks ja linkin takana onkin jo firman ST1100 '92 -'95 ABS/TCS:ien osahaku. Pakohommat löytyy "exhaust sectionista". Wemoto myy korvausosia mutta peruspalojen laadusta ei ole ollut valittamista.

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Vinkkina voisi sanoa että noita pultteja pitäisi rasvata joka kerta kun avaa. Mikähän vaan olisi sellaista rasvaa joka siellä tuossa kuumuudessa pysyisi ?

Ainakin kauppamerkillä Molykote löytyy kuumuudenkestävää rasvaa.

Wyrth tiltä on spreinä kuumankestävä teflonpitoinen voiteluaine -30  + 250 as.mun purkki on vuosia vanha joten tänäpäivänä voi olla paremminkin kuumuutakestävää t. make

Löysin sopivat klemmarit Porvoon Flexo-tekniikasta (kuuluu Etola-konserniin). Ovat nimeltään pari-kiristin (heidän koodi SS202-55), haponkestävä materiaali jonka luulis kestävän. Kokomerkintä 55 mm ja hinta 21,50/kpl. On hyvä laittaa paikallaan olevan putken ympäri kun avautuu ilman että tarvii vääntää väkisin auki kuten yhdellä ruuvilla oleva klemmari. Samasta syystä kiristyy myös tasaisesti.

Olen käyttänyt kuparisprayta aina avaamisen jälkeen. Ei ruostu. :compress:

Takarenkaan vaihdon yhteydessä katkesi putken klemmari,oli ryökäle ruostunut.
Sain sitten kaverilta kokeiltavaksi uudet kuusiokoloavaimella kiristettävät klemmarit.Halkaisia 60mm ja sopii hyvin.Ovat yhtä leveät kuin originaalit.


On työmaalla hyllyssä noita lemmareita. On yhdellä ruuvilla, on kahdella ruuvilla, rosteria ja keltapassivoitua Eri kokoja löytyy myös. Myydään tukkuna esim.hydrauliikka-alan yrityksiin, sieltä kysymään.

Omassa Pannarissa myös tuommoset klemmarit. thumbsup1

Juuri näin,unohtui mainita että ovat hydrauliikka klemmareita. thumbsup1

Powered by EzPortal