Jarrunesteen vaihto

Aloittaja Rautaperse, 27.10.13 - klo:01:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vaihdoin takajarrupalat ja samalla katsastin jarrusatulan kunnon. Pientä hiomista mäntien ulkoosaan. Muuten kaikki kunnossa. Mutta jarrunesteen vaihto ei onnistu. Jalkapoljin ei tee painetta eikä ilmaamalla neste vähene säiliöstä. Missä vika?
Rautaperse


  Koitappa saada jarrunestettä menemään takaperin, eli jarrusylinteristä säiliöön päin. Kytkimen sylintereihin korjaussarjoja vaihtaessa ei ilmaaminen tahtonut onnistua muulla keinolla.

  Itsellä tuota varten tippakannu jossa pätkä muoviletkua.

  Niin ja jos on dual jarrut (onko oikea termi) ilmausjärjestys kai meinaa jotain.

27.10.13 - klo:11:15 #2 Viimeisin muokkaus: 27.10.13 - klo:11:17 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: Rautaperse - 27.10.13 - klo:01:28
Vaihdoin takajarrupalat ja samalla katsastin jarrusatulan kunnon. Pientä hiomista mäntien ulkoosaan. Muuten kaikki kunnossa. Mutta jarrunesteen vaihto ei onnistu. Jalkapoljin ei tee painetta eikä ilmaamalla neste vähene säiliöstä. Missä vika?


Tyhmä kysymys,mutta kai laitoit ilmausventtiiliin sopivan tiukan muoviletkun pulloon menevän ja aukaisit venttiilin hieman löysälle,niin polkimella pumpaten pitäisi alkaa neste
tulemaan letkun kautta pulloon.vasta kun tulee pelkkää uutta suht kirkasta nestettä,venttiili kiinni ja poljin tulee jämäkäksi painaessa.
Dual jarruissa,joihin törmäsin vanhassa -86 vm 1200 gold wingissäni,on takajarru yhdessä toisen etujarrusatulan samassa painepiirissä,joten se ilmaantuu myös jarrupolkimen
kautta.Tarkista myös ilmausventtiili että on puhdas ja auki. thumbsup1

Terv FF1pan   rd11

Nesteiden vaihtoa yritettäessä oli letkut ilmausruuveilta pulloon ja ilmausruuvi oli puhdas. Nesteet pyrkivät ensiksi tulemaan hitaasti pulloon päin mutta muutaman pumppauksenkierroksen jälkeen ennemminkin toisinpäin eli sylintereissä oli jostain syystä alipainetta. Sylinterit eivät liikkuneet mihinkään suuntaan vaikka olivat puhdistuksen ja kunnostuksen jälkeen helpohkosti käsin paineltavissa.

Teidän vastauksista on kuitenkin pääteltävissä että Honda ei ole keksinyt noihin jarruihin mitään normaalista poikkeavaa vaan jarrujen pitäisi ilmaantua kuten "normaalien jarrujenkin". Kyseinen Honda ei meidän tapauksessa vain tunnu siis olevan jostain syystä erityisen yhteistyöhaluinen tänään.

Kokeilemme kuitenkin vielä nurinkurisenkin ilmaussuunnan kuten TSR-1 kirjoitti vaikka se kuulostaakin hieman eksoottiselta.

Kiitoksia vastauksista jo tähän mennessä.

PS: Kyseessä on Honda ST1100 TCS-ABS -97
Rautaperse

Olen Münchenissä ja luovutan tässä vaiheessa: pyörä asianmukaiseen huoltoon! Ilmeisesti pääsylinterikin vaatii omat osansa. Koska mitä ilmeisemmin ajokelit Suomessa ovat ohi, jätän Hondan tänne ja jään odottamaan maalis-huhtikuuta, jolloin voimme vaimoni kanssa nautiskella ja ajella vaikka Kroatiaan!
Rautaperse

Vaihdoin etujarru letkut omaan (-98, 1100 ) ja nesteen vaihto ja ilmaus ongelmitta  thumbsup1
Ja sitten pieniä muita korjauksia :takajarrujen nesteet+kytkinnesteet vaihtoon,termarin uusinta,
inridium tulpat,mezlerit alle,rst putkisto,,,, jeejee:
Talven iloja harrastuksen parissa.
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

12.02.14 - klo:17:50 #6 Viimeisin muokkaus: 12.02.14 - klo:17:54 käyttäjältä jarska
Täällä vaan hommat jatkuu ja seuraavana vuorossa olivat jarru/kytkin nesteet ja keulaöljyt.
Keulaputkien öljyt oli kauheeta kuraa ja selkeä parannus tuli kun vaihdoin uudet, tuntee jopa tuossa paikallaan pumpatessa.
Samainen kura-linja jatkui jarru ja kytkin nesteiden kanssa, molemmissa säiliöissä vielä puolen sentin musta läjä pohjalla.

Nooh, taas on hyvä mieli kun kaverin kanssa saatiin huoltoja vietyä eteenpäin.
Tässä kuvassa esittelen teille huollon yhteydessä tarvittavat aineet ja tuikitärkeät työvälineet:

-brembon jarruneste
-motorexin raasinkiöljy
-lääkeruisku
-kirkasta letkua, kahta eri kokoa
-emännän jauhomitta(vasempaan tolppaan 4,35dl ja oikeaan 3,85dl)

Powered by EzPortal