Huoltoluukun kansi / sylinterien päällä oleva muovikansi

Aloittaja Oitzu, 17.03.14 - klo:20:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vaihdettiin YILR :n kanssa öljyt koneeseen ja perään vkonlopun aikana otin huoltoluukun ja sen ison muovikannen ( missä lukee Honda ) irti 4. ja 2. sylinterin päältä jotta sais öljyt koneeseen sisälle.
Aikaisemmissa irroituksissa/huolloissa se isompi muovihärpäke on nähtävästi hajoittanut 4. sylinterin tulpan piuhan, repinyt sen muovilaipan rikki ( kuvissa ) ja edellinen omistaja on paikannut sitä nähtävästi plastikkpaddingilla.
Mikä neuvoksi, onko jotain lämpöä kestävää paikkausmassaa/liimaa ( joka ei vahingoita kumia ) jolla voisi korjauksen suorittaa ?
Vai pitääkö hankkia kokonaan uusi piuha, vai onko tuolla laipalla vain kosmeettinen tarkoitus ?
Viisaimmat neuvokoot rookiita ; )

Oitzu


Ei välttämättä tarvitse uusia. Tulpanhatun ja johdon on tarkoitus pitää "kipinä" johtimessa siihen saakka kunnes se lyö yli tulpan kärkien välissä. Jos tulpanhatusta ei pääse kosteutta sytytystulpalle, eikä johtimeen päin, ja senhän estää mikä tahansa sata astetta kestävä joustava tiivisteliima, niin sen kun vaan ajelet.

Voihan niitä liimailla. On kyllä syytä pitää sadevettä eikä mikään likakaan tee hyvää siellä tulpan ympärillä. Eiköhän tuollaisen nyt jostain saa uuden.

No en kyllä minäkään lähtis liimalla sössimään, uusi on aina varmempi, eikä varmaan hirmu hinnoissa ole.

Kertokaapas kuinkas pitkälle joutuu purkamaan kun lähtee vaihtamaan mokomaa piuhaa ?  :)

Oitzu

Eipä taida onnistua irroittamatta sivukatetta. Tässä kuva 1300 Pannarin kyljestä.



Selvä ja suuri KIITOS !!! Aivan loistavaa että jälleen kerran saa asiallista ja huolella työstettyä ohjeistusta ja apua näihin pikku pulmiin.
Niinhän se on että kun aikaa ei ole paljoa ylimääräistä niin parempi kysyä ensin kuin lähteä torvet soitellen sotaan.

Oitzu

thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: hry - 19.03.14 - klo:07:42
Eipä taida onnistua irroittamatta sivukatetta. Tässä kuva 1300 Pannarin kyljestä.

Näyttäs olevan aika helposti vaihdettavissa.

Tulpanhattu ( pirun pitkä härpäke ) lähtee kuulemma irti johdosta ja sitä saa maahantuojalta ( kysyin Järvenpään Ykkös-Mp stä ) hintaan 68,- egee, onkohan muita reittejä / konsteja...?  horisko
Mitä on eroa tulpilla kun manuaalissa puhutaan:
normaaliajon tulpista
ja
tulapt kovaan ajoon ??

Oitzu

David Silver 30700-MCS-G01 https://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/part_30700MCSG01/
mutta hinnaksi tulee kuitenkin n.65 € kun toimitus kulut n.23€
tuohon kannattais sitten tilata muutakin samoilla toimitus maksuilla

T.Veikko

Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 19.03.14 - klo:17:22
Tulpanhattu ( pirun pitkä härpäke ) lähtee kuulemma irti johdosta ja sitä saa maahantuojalta ( kysyin Järvenpään Ykkös-Mp stä ) hintaan 68,- egee, onkohan muita reittejä / konsteja...?  horisko
Mitä on eroa tulpilla kun manuaalissa puhutaan:
normaaliajon tulpista
ja
tulapt kovaan ajoon ??

Oitzu
Kovanajon tulpat säilyttää kipinänsä hyvänä kuumemmassa koneessa, kuin normaaliajon.

Edellisistä kuvista näkee miten 4 sylinterin tulpanhattu on revennyt ja aikana pähkäiltyäni kaivoin jääkaapista esiin Aquasure - liimamassan, sen käyttölämpötila on -40 - +200 C. Otin talousfoliota ja tein siitä muotin tulpanhatun ympärille ja aloin töpöttää massaa paikoilleen. Leikkasin sylinterien päällä olevasta muovikannesta sen palan pois joka repii hattua kun kantta laittaa paikoilleen.
Laiton 24 tunnin kuivumisen jälkeen jutut paikoilleen ja lähdin ajamaan ja unohdin koko jutun. Eilen muistin katsoa onko massa pysynyt paikoillaan vai valunut kannelle. Mielestäni hyvä väliaikainen korjaustapa, Aquasure näköjään käy monenmoiseen korjaamiseen ja fixsaukseen ; )

19.04.14 - klo:20:05 #13 Viimeisin muokkaus: 20.04.14 - klo:21:26 käyttäjältä jussi613
älkääs nyt hölmöilkö kun toi tulpan johto on ihan perinteisesti kierteillä asennettu. siihen hatuun ei tarvi ostaa mitään kiertää vaan takaisin jos johto irtoo!!! ja kovaan ajoon ei tarvita eri tulpii olen ajanut normi tulpil 4889km 47H ja kovaa! en tiedä kuinka kovaa vielä voi ajaa pannaril tai siis tarvii ajaa? sit vaan kisapyörä ja unohtaa matka pannarin :o 

tää on siis mun mielipiteeni anteeksi etten vaan arvostellut/loukannut kenenkään ajatuksia!!

Powered by EzPortal