Huollossa muutama kummallisuus

Aloittaja Rutja, 15.01.11 - klo:18:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ST 1100 -94
Tuossa ruuvaillessa tuli muutama kumma juttu. Sattuisiko joku tietämään?

Pyörässä ei ole valojensäätönuppia siinä vasemmalla. Purin katteita, ja se nuppi löyty oikealta puolen tankkia. Paikassa mistä sitä on mahdoton säätää ilman purkuhommia. Pyörittelemällä näytti toimivankin. Vaikutti sen nippusidekiinnitykset ihan tehdasasennuksilta, ja vaijerin kulku kuin se olisi sinne oikealle puolelle tarkoitettukin. Ei ehkä ylettäisikään mutkan kautta vasemmalle puolelle.

Toinen mysteeri tuli, kun nypin ylivuotoletkuja(?) alta tiukemmalle, kun tankinkorkin letku oli kovin löysällä mutkalla. Vetäjällä jäi pää käteen nytkin. 15 sentin letkunpätkä jossa päässä muovinen T-haara. (ylös ja sivulle haarat) Vahvuus sama, kuin tankin letkulla. Haisi ehkä bensallekin. Vaan mihin tulee se sivuhaara, jos tankilta tuleva letku oli? En löytänyt mitään paikkaa, ja sen muovinen haaranpääkin näytti kirkkaalta, että oli tieten jostain pois....

Muuten oli ilo huoltaa. Kaikki paikat kunnossa, ja voiteet kuin eilen vaihdettuja. Tahto mennä huokailuksi, kun ei ollut mitään kunnon remonttia. Yksi aavistuksen hapettunut sulake antoi oikeaa puuhaa puoleksi minuutiksi.

Onko tietoa mistä maasta pyörä on tuotu?

Oli joku ajatus, että olisi saksanmaalta. Ei varmuutta. Suomalaisella omistajalla ollut pitkään, ja huoltopapereiden mukaan ajanut vähän, jos juuri lainkaan...

Lainaus käyttäjältä: Rutja - 15.01.11 - klo:18:33
ST 1100 -94
Toinen mysteeri tuli, kun nypin ylivuotoletkuja(?) alta tiukemmalle, kun tankinkorkin letku oli kovin löysällä mutkalla. Vetäjällä jäi pää käteen nytkin. 15 sentin letkunpätkä jossa päässä muovinen T-haara. (ylös ja sivulle haarat) Vahvuus sama, kuin tankin letkulla. Haisi ehkä bensallekin. Vaan mihin tulee se sivuhaara, jos tankilta tuleva letku oli? En löytänyt mitään paikkaa, ja sen muovinen haaranpääkin näytti kirkkaalta, että oli tieten jostain pois....

Ihmettelin joskus aikoinaan talvihuollossa tuota T-haaraa. Käsittääkseni se sivuhaara ei mene mihinkään. Mulla se sojotti suoraan kohti pakoputkea. Aattelin että kun ruiskaisee ylivuotobensat pakoputkelle, niin syttyy vielä palamaan. Ruuvasinpa sivuhaaraan vielä ruuvinkin tukkeeksi ja unohdin koko homman.
Kesällä sitten kerran tankin korkkia avatessa huomasin että oli reilusti alipainetta tankissa. Ajattelin että pitääpä tutkia korvausilman saanti. Mainitsin vaimollekin siitä ja unohdin taas koko homman. Parin viikon päästä Porvoon moottoritietä ajellessa alkoi nykimään ja hyytymään. Ajoin rampilta ylös ja hetken ihmettelin enkä vieläkään muistanut sitä alipainetta parin viikon takaa. Jatkettiin matkaa ja hyvin toimi kunnes sitten taas paluumatkalla moottoritiellä alkoi nykimään. Vaimo sitten sanoi että mikäs se olikaan silloin pari viikkoa sitten tankatessa. Kerkesin jo kuittaamaan että höpö,höpö, akat mitään tiedä sa_doh ja samallla hetkellä muistin sen alipaineen. Korkki löysälle ja ajeltiin kotiin ongelmitta. Kotona sitte yritin puhaltaa korkista lähtevään ylivuotoputkeen. Letku oli alapäästä täysin tukossa kurasta ja T-kappaleen sivuhaaran olin talvella tukkinut ruuvilla. Insinööri on varmaan tehnyt tuollaisen helpon ratkaisun ettei ylivuoto/korvausilmaletkun tukkeutuminen haittaa. Sivuhaarasta tulee korvausilma.


näkyy räjäytyskuvassa punaisella ympyröitynä, eikä tosiaan johda mihinkään
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Itsellä 94 ABSi malli ja samalla tavalla oli valojen korkeussäätö vedetty bandulla kiinni katteen kiinnitysrautoihin. Jäljistä päätellen
oli ollut siellä uudesta saakka. Irrotin ja kiinnitin paikoilleen katteen vasempaan sivuun, johon kuuluukin. Nyt toimii valojen pikasäätö.

Roogeri!

Alle ei siis enää tarvitse könytä bensaletkun vuoksi ja valojen säätimen ehtii siirtää sitten joskus.
Huolto tehty.

Kiitos

Olisko tuo valojen säätömekanismi ollut jossainmaassa kielletty?

Powered by EzPortal